2019-08-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Är inget fan av Rocky. Vet inte vem han är. Men det som får mig att tvivla på afganapans skärsår redan från dag 1, ännu mer är hans tro, och deras ”ashura” där dom själva frivilligt,åsamkar sig skärsår och annat.
Hur vet man att denna apa inte skurit sig själv? Han har ju tron, kunskapen och vasst föremål.

Kolla videos nedan så fattar ni vad jag menar:

https://sverigedemokraten.blogg.se/2011/january/aashura.html

https://www.wsj.com/video/shiites-self-flagellate-for-ashura-festival/D168947B-B569-4CE6-9C7B-1347848A9BE7.html

Intressant idé, men borde han inte ha en jäkla massa ärr överallt från tidigare självskadebeteende?

(säger inte att du har fel, men ger det kanske max 10% sannolikt att han skurit sig själv, det var vittnen på plats hela tiden från bråket till dess att ambulans kom, vittnen som ska höras imorgon)
Citera
2019-08-01, 17:21
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Inte i sverige. schablonersättningen är max 30.000 kr per månad

Du kan begära mer men då krävs:

""
Det är bra att veta att det i de flesta fall fordras att myndigheten eller domstolen har gjort sig skyldig till ”fel eller försummelse vid myndighetsutövning” för att skadestånd ska kunna bli aktuellt. ""
De rekvisiten kan väl anses vara uppfyllda, med råge.

Eftersom dindun har fått miljoninkomster förlorade har jag svårt att tänka mig en schablonersättning i det här fallet.
Citera
2019-08-01, 17:21
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Hosseini, Dawod
Brott mot knivlagen (Lag 1988:254), Stöld i varuhus/butik, Stöld, ringa (Från varuhus/butik)
Förundersökningsprotokoll

Tack. Då räknas mattkniven som brott mot knivlagen, intressant. Försvararna borde därmed kunna lyfta att vittnet sitter häktad för det. Domaren kan inte rimligtvis tycka det är irrelevant, med tanke på de åtalades berättelser att de var rädda för eventuella knivar.

Edit:

Citat:
Johan Ronge - EXPRESSEN
– När jag tänkte att situationen var neutraliserad så sprang jag. Eftersom jag såg att de här killarna var påverkade, hade vapen och var överdrivet aggressiva. https://www.expressen.se/noje/nu-stalls-asap-rocky-infor-ratta-berattar-sin-version/
Senast redigerad av Passepartout 2019-08-01 kl. 17:38.
Citera
2019-08-01, 17:22
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ja det är märkligt att allt har gått fort och polisen faktiskt utfört undersökningar på brottsplatsen. Hörde på radion om våld i nära relationer och att polisen nästan aldrig utför någon brottsplatsundersökning när det inte gäller grövre våld(mord/dråp). De skyllde då på tidsbrist/resursbrist. Här verkar det finnas gott om tid och resurser.

Det anmäls över 220 misshandelsfall per dag i Sverige.
Citera
2019-08-01, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Sverige har ett politiserat rättsväsende. Det har framkommit att man vikt sig för poltiska påtryckningar från USA och England i andra fall. Nu ville man statuera exempel och visa att man självständigt kan "stå emot påtryckningar från USA och stå upp mot Trump".

Det var såhär det blev. En PR-katastrof för rättsväsendet. Alla som ser vad som händer undrar vad fan dom håller på med där i tingsrätten.

Det är väl bra att afghanerna har fått full publicitet och att fler än innan förstår att detta är ett problem i Sverige på många sätt. Rättssystemet har visat sig perfekt.
Citera
2019-08-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Nej han sa 160

Försöker du skapa en trådsanning? För det krävs att man är advokat!
Citera
2019-08-01, 17:28
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Tror att förhöret med livvakten blir avgörande. Helt klart är att min egen uppfattning om vad som skett ändrats. Något som är uppenbart är att Afghanen ljuger. Jag tror morgondagen kommer visa att de i själva verket frågade efter att köpa droger.

Jag börjar också undra om det faktiskt inte kan vara så att det som utlöste bråket var att Afghanerna till slut gav sig på livvakten. Blir som sagt MYCKET intressant att höra livvaktens historia. Det skall också bli intressant att höra vad han fått för skador och se om de finns dokumenterade.
Citera
2019-08-01, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Sverige har ett politiserat rättsväsende. Det har framkommit att man vikt sig för poltiska påtryckningar från USA och England i andra fall. Nu ville man statuera exempel och visa att man självständigt kan "stå emot påtryckningar från USA och stå upp mot Trump".

Det var såhär det blev. En PR-katastrof för rättsväsendet. Alla som ser vad som händer undrar vad fan dom håller på med där i tingsrätten.

Tänk om Trumph får lite spel på pytte lilla sverige med lite ekonomiska sanktioner för våra politiker inte tar honom på allvar. Lägg 15% på alla svenska varor som ska från götet till New York då lovar jag att Stefan Löven är den första som ringer upp Trumpeten för be om ursäkt och släpper Rocky Balboa fri som en fågel. Hade varit roligt o se för Presidenten i Usa har den makten vilket våran stats minister inte har.
Citera
2019-08-01, 17:29
Medlem
SnilleFixs avatar
Om vi leker med tanken och fantiserar att Rocky blir dömd och får ett års fängelse för flaskan i hövet. Hur kommer Trump och amerikanarna reagera då tror ni?
Citera
2019-08-01, 17:32
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockthisbitch
Intressant idé, men borde han inte ha en jäkla massa ärr överallt från tidigare självskadebeteende?

(säger inte att du har fel, men ger det kanske max 10% sannolikt att han skurit sig själv, det var vittnen på plats hela tiden från bråket till dess att ambulans kom, vittnen som ska höras imorgon)

Jag har svårt att tro på dessa vittnen, tyvärr. Antagligen är det såna som älskar afghaner. Tro mig, med en flaska/kniv kan du åsamka dig skador väldigt fort utan så mkt uppmärksamhet. Lägg därtill lite stress hos ”vittnen” som yrar runt lite och han hinner skära sig lite här och var.
När ambulansen kommer så skriker han lite, vittnena ser blod, sätter ihop lite ”minnesbilder” som dom tror sig ha sett och det hela blir sammstämmigt.

Att han inte har ärr på kroppen betyder inte att han inte utövat något. Många jag sett i mitt arbete (akutsjukvård), har ärren i pannan, huvudet (håret döljer) och ibland på armar/ben så man inte tänker på det, utan man tänker ”han måste ha ramlat jävligt illa tidigare”, eller ”han måste opererats i hemlandet därav fula ärr”.

Ingen frågar mer ingående var ärren kommer ifrån.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Om vi leker med tanken och fantiserar Att rocky blir dömd och får ett års fängelse för flaskan i hövet. Hur kommer Trump och amerikanarna reagera då tror ni?
Är det ens vitsordat att någon slagit honom i huvudet med en flaska. Videon visar ju klart att det inte sker under DET bråket (och det var väl det Afghanen påstod?).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viduret
Tänk om Trumph får lite spel på pytte lilla sverige med lite ekonomiska sanktioner för våra politiker inte tar honom på allvar. Lägg 15% på alla svenska varor som ska från götet till New York då lovar jag att Stefan Löven är den första som ringer upp Trumpeten för be om ursäkt och släpper Rocky Balboa fri som en fågel. Hade varit roligt o se för Presidenten i Usa har den makten vilket våran stats minister inte har.

Nej, den makten har inte presidenten i USA. En president får inte sätta tariffer eller göra andra ekonomiska sanktioner på annan stat för att en rappare har sparkat på en person och det blir en juridisk utredning och rättegång och dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in