Citat:
Ursprungligen postat av
Rockthisbitch
Intressant idé, men borde han inte ha en jäkla massa ärr överallt från tidigare självskadebeteende?
(säger inte att du har fel, men ger det kanske max 10% sannolikt att han skurit sig själv, det var vittnen på plats hela tiden från bråket till dess att ambulans kom, vittnen som ska höras imorgon)
Jag har svårt att tro på dessa vittnen, tyvärr. Antagligen är det såna som älskar afghaner. Tro mig, med en flaska/kniv kan du åsamka dig skador väldigt fort utan så mkt uppmärksamhet. Lägg därtill lite stress hos ”vittnen” som yrar runt lite och han hinner skära sig lite här och var.
När ambulansen kommer så skriker han lite, vittnena ser blod, sätter ihop lite ”minnesbilder” som dom tror sig ha sett och det hela blir sammstämmigt.
Att han inte har ärr på kroppen betyder inte att han inte utövat något. Många jag sett i mitt arbete (akutsjukvård), har ärren i pannan, huvudet (håret döljer) och ibland på armar/ben så man inte tänker på det, utan man tänker ”han måste ha ramlat jävligt illa tidigare”, eller ”han måste opererats i hemlandet därav fula ärr”.
Ingen frågar mer ingående var ärren kommer ifrån.