2019-08-01, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 365poppy
Öhh nej hon har aldrig arbetat och vad jag förstått aldrig varit på ett daglig verksamhet det hon har berättat är hon har varit hos en läkare och fått en remiss och gått till bup där hon fck sin diagnos

BUP och lls är två enskilda saker om hur dom jobbar

På lls daglig verksamhet kan man till exempel jobba en timme om dagen man bestämmer sina egna arbetetider utgår från sitt eget behov

Medan på bup så är det typ som på skola
Det finns ett klass rum
Där det finns en pedagog som kollar hur duktig man är
Sen finns det en enskild gymnast som hjälper en att visa hur rörlig man är etc
Och sedan finns det vanliga pedagoger.

Varför i hela friden skulle hon gått till BUP?
Citera
2019-08-01, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj

Ja du det är bup som bestämmer och avgör om man diagnoser eller inte och sedan har hon själv sagt det i en video där ser man hur mycket du vet
Citera
2019-08-01, 14:25
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Story Time
Publicerades den 28 Juli 2019
Issys Pappa
https://youtu.be/k3CzeEvJ-0k
Citera
2019-08-01, 14:38
Medlem
Citat:

Hur kommer det säg att du inte frågesätter jewels och issy.
Eftersom så fort man ställer frågor till dom som dom själva sagt i sina videos så ignorerad dom eller så blir man blockad.
Eller så börjar jewels att bli ledsen och gråta och gå iväg eller så stänger dom av då i mina ögon har man något att dölja

Du ser inte sam gråta i sina videos där han berättar sin del eller ignorerar frågor eller?

Angående till sam vad ska du göra nu???
Citera
2019-08-01, 14:45
Medlem
Citat:
Ja du det är bup som bestämmer och avgör om man diagnoser eller inte och sedan har hon själv sagt det i en video där ser man hur mycket du vet

Jewels har inte fått sin diagnos via BUP och jag antog att du pratade om henne eftersom du i samma mening sa något om att hon aldrig jobbat.
Citera
2019-08-01, 14:50
Medlem
Citat:
Hur kommer det säg att du inte frågesätter jewels och issy.
Eftersom så fort man ställer frågor till dom som dom själva sagt i sina videos så ignorerad dom eller så blir man blockad.
Eller så börjar jewels att bli ledsen och gråta och gå iväg eller så stänger dom av då i mina ögon har man något att dölja

Du ser inte sam gråta i sina videos där han berättar sin del eller ignorerar frågor eller?

Angående till sam vad ska du göra nu???

Jag ifrågasätter väl det jag tycker bör ifrågasättas. Jag tycker det är onödigt att trycka ned folk som är på botten, bara för att man själv ska leka duktig. Jag menar, vad har du själv för superjobb?
Det är på det här viset, att vissa blir förtidspensionerade. Man kanske bör kritisera olika system istället för människor som vill ha en fungerande vardag.
Jag tycker inte det är så konstigt att tröttna på samma frågor, bli kallad dålig mamma och massa annat att man då blockar folk eller börjar gråta.
Nej Sam gråter inte eftersom han bara klagar på Jewels och förklarar att han bor i Australien och därför inte kan klandras för särskilt mycket.
Citera
2019-08-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Story Time
Publicerades den 28 Juli 2019
Issys Pappa
https://youtu.be/k3CzeEvJ-0k

Märks ju att du varit borta, den där har ju varit ute i flera dagar ju. Näää nu får du se till att vara en duktig gumma och inte bli avstängd, lilla gubben ;-)

Men OnT, var det något speciellt med videon, eller bara ett tips?

To Issys dad, I know it was something wrong whit you, dude you driving on the wrong side of the road man, that's just crazy fool. :-)
Citera
2019-08-01, 15:08
Medlem
Citat:
Har hört henne säga att hon redan testat både arbetsträning och DV, men att det inte funkade trots få timmar. Inte heller har det funkat med boendestöd och kontaktperson.

Arbetsträning köper jag, det är ju ett jobb nästan. Men köper inte DV. Jag tror det kan vara lite bekvämlighet, ungefär som när man börjar träna, första veckorna är det enkelt att skippa innan det blir en rutin. Kan vara bra att pressa lite, för framgång med DV kan ge ganska mycket.
Citera
2019-08-01, 15:12
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Märks ju att du varit borta, den där har ju varit ute i flera dagar ju. Näää nu får du se till att vara en duktig gumma och inte bli avstängd, lilla gubben ;-)

Men OnT, var det något speciellt med videon, eller bara ett tips?

To Issys dad, I know it was something wrong whit you, dude you driving on the wrong side of the road man, that's just crazy fool. :-)

Lilla gubben? Jag är en kärring och du varken gummar eller gubbar mig.

🖕
Om det är något speciellt med videon?
Ja, jag tycker videon är bra och förklarar ett och annat.
Se/Lyssna på den om du vill.
Citera
2019-08-01, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Lilla gubben? Jag är en kärring och du varken gummar eller gubbar mig.

🖕
Om det är något speciellt med videon?
Ja, jag tycker videon är bra och förklarar ett och annat.
Se/Lyssna på den om du vill.

Jo då, redan sett den. Ville mest veta om det var ett allmänt tips eller någon del du ansåg som viktigare.

Du vet, jag vill ju inte bryta mot 1.06. Så antingen både gubben och gumman, eller kalla dig Hen.
Citera
2019-08-01, 15:21
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jo då, redan sett den. Ville mest veta om det var ett allmänt tips eller någon del du ansåg som viktigare.

Du vet, jag vill ju inte bryta mot 1.06. Så antingen både gubben och gumman, eller kalla dig Hen.

Du vet Hen... Är ingen definition jag använder mig av. Vet du vad? Bästa är om du och jag inte ens tilltalar varandra.
Slå på dissen liksom...
1.06...? Du vet inte ett skit om mig eller vem jag är. Bara lägg ner är du snäll.
Vill du lära känna mig så kom till chatten och ta det där
(FB) Den stora chattråden
Håll dig till ämnet.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2019-08-01 kl. 15:34.
Citera
2019-08-01, 15:31
Medlem
Ok men förklara då för mej varför dom inte lägger den tid som dom gör att läsa Flashback och som gör att dom mår ännu mer dåligt.
Varför lägger dom inte den engerin på att gå till skolan exemeol vis.
Varför lägger man inte den tiden till att försöka få sitt borstad tillägg och gå till försäkring kassan varje dag eller ringa istället
Its make no sense
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in