2019-08-01, 15:06
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Dräller säkert av folk med knivar på sig men inte fan kan man gå runt och tänka på det.
Nu kastat jag mig in här.
Nej, man kan inte reflektera över det 100% av sin vakna tid, men i om det händer att du blir utsatt för rånförsök/trakasserier/whatever av bus - och då i synnerhet afghaner och somalier - skall du alltid utgå från att de är beväpnade, och att du måste kunna hantera det om du vill klara dig.
Citera
2019-08-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är bara ett brott om du uppehåller (är det så det heter?) linjen och därmed blockerar den för någon som är i nöd

Vid uppkoppling så blockeras en linje antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Jag la ju naturligtvis på innan samtalet hann kopplas upp.

Så hur vet du då att numret gick till larmcentralen som du hävdar?
Citera
2019-08-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Än så länge efter att ha läst direktrapporteringarna så är det ASAP som är den trovärdiga och Afganen som är lögnhalsen. Rocky är saklig och svarar utförligt på varenda fråga, medans slöddret vägrar svara på 80 procent av frågorna, och när han väl svarar så sitter han uppenbart och hittar på.

Helt klart, Rocky håller en redig historia, behöver inte ändra sig och kan ge svar på de frågor han får. Kan kan även ge en rationell förklaring till varför de tar upp flaskor. Jag skulle i en sådan situation också vara rädd för att afghanerna skulle ta flaskorna om inte jag gjorde det istället.
Citera
2019-08-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag gissar att de släpptes i sambandet när afghanerna gick till attack mot säkerhetsvakten.
Men enligt Rocky tog de upp flaskorna för att afghanerna inte skulle använda dem. Då borde han ju också få förklara hur den/de krossades.
Citera
2019-08-01, 15:08
Medlem
Så Rocky var rädd för den lilla undernärda afghanen och därav allt som hände. Det kan inte vara bra för karriären om han blir rädd för detta. Borde inte han som själv sålt knark och suttit i fängelse vara lite tuffare än så, särskilt med sina livvakter (eller vad de nu är för något).
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
"– För tio månader sedan när jag var med de här två killarna blev jag knivhuggen i mitt ansikte. Mitt hem har utsatts för väpnat rån två gånger de senaste åren. När jag var i Oakland blev jag attackerad i en hiss när polisen anlände attackerade de poliserna.
– Jag vet inte vad jag ska vänta mig när främlingar närmar sig mig och det är därför jag har livvakt."

Bra att han fick förklara sin bakgrund lite. På åklagarens utfrågning dessutom. Haha.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Vid uppkoppling så blockeras en linje antar jag.

Något sånt, men det är mestadels där för att säkra att om du råkar byxringa så ska du inte få böter för att du råkar slå ett nummer även om chansen är obefintlig
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Jag bara följer din logik om hur man ska agera genom att anfalla först. Skulle han haft ett vapen så hade han troligen använt detta på vakten istället för att slå med hörlurarna.

Trump verkar inte vara något hiphop fan. Jag hade inte heller någon susning om vem detta var innan löpsedlarna. Afghanen verkar dock vara stereotypen av personer som gillar gangster rap.

Faktum kvarstår dock. Anfaller du först så hamnar du i finkan vid vinst och sjukhuset vid förlust.

Det här ämnet är nog för komplext för ditt klena intellekt. Men grundregeln är att gå därifrån, något som afghanen hade chans att göra många gånger. Och något som amerikanerna försökte göra, men afghanen fortsatte att förfölja dem.

I ett senare skede, när amerikanerna insåg att det inte gick att fly, så har de använt putativt nödvärn.

"Skulle han haft ett vapen så hade han troligen använt detta på vakten istället för att slå med hörlurarna." Knappast. Dels hade situationen inte eskalerat tillräckligt mycket i det skedet, dels brukar man dra fram en kniv mer i smyg.
Citera
2019-08-01, 15:09
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Har funderat på varför ambulans tillkallades och målsäganden kördes till akuten på St:Göran, med tanke på de minimala blessyrer han hade? Det borde väl på sin höjd räckt med lite omplåstring på närmaste vårdcentral/ närakut? Ambulans skall ju endast tas i anspråk då det rör sig om svårare skador eller livshotande sjukdomsfall- då det är bråttom.
Ja det är verkligen märkligt att man slösar resurser på det sättet.

När en polare till mig blev slagen med en glasflaska i huvudet och fick ett flera centimeter långt jack och efteråt var helt jävla indränkt i blod, samt att han blev slagen medvetslös och fick handen bruten, så klistrade ambulanspersonalen ihop det tillfälligt och sa åt honom att gå till akuten dagen efter och kolla upp det där.

I det fallet lades för övrigt förundersökningen ner efter en dag trots ett 50-tal (i underkant, var nog egentligen närmare 100) vittnen (varav 5 ordningsvakter), övervakningsbilder och trots att flera av vittnena kunde identifiera angriparna med namn.

Det bisarraste i historien är att polisen hotade med att omhänderta polaren ifråga för att han var upprörd över att ordningsvakterna som var på plats hade batongat honom när han låg på marken med 7 pers stampandes på honom och sedan låtit angriparna löpa.

"I Sverige är alla lika inför lagen"
Citera
Medlem
WizKhalifass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Så Rocky var rädd för den lilla undernärda afghanen och därav allt som hände. Det kan inte vara bra för karriären om han blir rädd för detta. Borde inte han som själv sålt knark och suttit i fängelse vara lite tuffare än så, särskilt med sina livvakter (eller vad de nu är för något).

Är du bränd eller? Jag hade också blivit rädd om en påtänd hazar vägrar lämna mig ifred.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Man bör kunna kräva att en svensk medborgare som bott i landet i 5 år kan kunna larmnumret. Av en utomkontinental "turist" som varit här i 5 timmar bör man inte kunna kräva detsamma. Väsentlig skillnad.

Dessutom medger ju Rocky att han beslöt sig för att inte ringa polisen för att det då skulle dra till sig oönskad uppmärksamhet. Afghanen ville ju ringa polisen, men kunde inte numret

Det förändrar inte att det tar lika lång tid för jafari att googla som för rocky, om man nu inte kunde numret sen tidigare.
Citera
2019-08-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Jag bara följer din logik om hur man ska agera genom att anfalla först. Skulle han haft ett vapen så hade han troligen använt detta på vakten istället för att slå med hörlurarna.

Trump verkar inte vara något hiphop fan. Jag hade inte heller någon susning om vem detta var innan löpsedlarna. Afghanen verkar dock vara stereotypen av personer som gillar gangster rap.

Faktum kvarstår dock. Anfaller du först så hamnar du i finkan vid vinst och sjukhuset vid förlust.

Nu är det så att Jafari gillar Ice Cube i sin Facebook-profil. Han gillar även hip-hop musik, den enda musikgenre han har gillat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in