Citat:
I vanliga fall tycker jag du är rätt förnuftig. Men... nu är du lite uppblåst. Som du läst så är jag inte så insatt (hur lite eller mycket insatt det är vet jag inte osäker var den gränsen går, åtminstone här på Flashback). Jag har dock läst en del om denna åkomma, delvis i tråden men även utanför. Det var en rätt intressant tråd enligt mitt tycke. Vad jag ville... Ja säg det, det vet jag sällan. Det var inte att attackera dig iaf, om det var så du uppfattade mig (att döma av ditt svar). Utan var väl egentligen bara delge hur jag tänker omkring frågan "varför anses borderline tjejer vara så bra i sängen, och svåra att komma över" baserat på åkommans natur och f.f.a. den manliga delen i en relation, som till större grad (i många fall) är mer orienterad kring det sexuella.
Psykiatriska diagnoser är rätt nyanserade och ständigt förändrande som du vet. Inom ett område där det finns flertalet olika läger som anser att sjukdom x definieras av y, orsakas av z och behandlas genom c. Återigen, före du går på defensiven, syftet med detta stycke var inte att "läxa upp dig" eller dylikt. Utan bara att det är ett speciellt område som till viss del är ganska öppet, och vi befinner oss inte på en konferens för klinisk psykiatri, utan på flashback så det blir en del gissningar. Och med tanke på hur den psykiatriska vården ser ut, åtminstone i Sverige så är du väl medveten om att det gissas rätt friskt
Psykiatriska diagnoser är rätt nyanserade och ständigt förändrande som du vet. Inom ett område där det finns flertalet olika läger som anser att sjukdom x definieras av y, orsakas av z och behandlas genom c. Återigen, före du går på defensiven, syftet med detta stycke var inte att "läxa upp dig" eller dylikt. Utan bara att det är ett speciellt område som till viss del är ganska öppet, och vi befinner oss inte på en konferens för klinisk psykiatri, utan på flashback så det blir en del gissningar. Och med tanke på hur den psykiatriska vården ser ut, åtminstone i Sverige så är du väl medveten om att det gissas rätt friskt
Det finns inga bevis för att BPS:are skulle vara bättre i sängen. Möjligen vittnar "incels" som äntligen fått knulla en snygg tjej om detta, men hur sexuellt erfaren är denne?
Som jag skriver tenderar BPS-kvinnan att vara sexuellt undergiven och därtill passiva i sängen. Det hela skulle således istället röra sig om en påhittad "passion" som egentligen inte existerar. Sexet uppfattas felaktigt som bättre för att "låtsaspassionen" finns där oftare. Men som vi alla vet är ju det fejkade lustcentrat en temporär fas som delvis gagnas av lovebombing, och självklart saknar legitim grund.
Du är dock inne på en intressant bit, nämligen hur partnern uppfattar det. Eller snarare hur naiv denne är som gått på BPS:arens skådespel?
hahaha...