2019-08-01, 11:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Motsidan måste få veta exakt vad det handlar om innan en sådan sak får läsas upp i rätten, konstaterar rättens ordförande.
- Frågan är om 19-åringen tidigare i sitt liv på grund av heder beväpnat sig och gått till attack, säger Jovicic.
Frågan får återkomma, meddelar rättens ordförande som inte vill gå in vidare på Jovicics begäran.

Målsägarbiträdet Magnus Strömberg försöker sätta ned foten. Han tycker att advokatens fråga om att ta upp den tidigare domen är irrelevant.

Slodoban Jovicic riktar sig till åklagaren och vidhåller sin begäran. Men ordföranden låter sig inte blidkas.
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Påvisa mönster får man inte göra. Då hamnar ju karaktärsvittnet Klan-heder-Afghanen i dålig dager.

Helsnurrigt. Detta är ju av yttersta vikt.
Citera
Medlem
whogivesafucks avatar
Får vi nu höra följdfrågan gällande heder.

Där du kommer ifrån som flykting. Var heder inte viktigt där?
Följt av. Varför visade du inte dig som man och stannade kvar för att slåss för din heder i ditt hemland?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Även rätten till av samhället betald tolk?

Som sagt tolk är en rättighet, speciellt när det är en situation där akademiska ord kan tillkomma.

För varför ska vi förvänta oss att invandrare skall lära sig ett akademiskt språk när folk utanför högskola och universitets studier inte ens förstår vissa av ordens betydelse?
Citera
Medlem
Jafari hann smita iväg medan han fick 20 slag av varje tilltalad
Jovicic går vidare.
- Du har hamnat på marken och man misshandlar dig med de här krossade flaskorna. Hur tar det slut?
- De misshandlade mig så pass mycket att jag försökte resa på mig och springa ifrån dem.
- Så under misshandeln kommer du på fötter och smiter därifrån?
- Ja, jag sprang ifrån dem och sedan föll jag ihop bredvid en väg.
Senast redigerad av u99HSHH 2019-08-01 kl. 11:38.
Citera
2019-08-01, 11:36
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han är ingen perser, han är hazar.

Han är inte alls Hazar, det ser du väl på hans utseende? Han är Afghan. Hans polare däremot som var med är Hazar.
Citera
2019-08-01, 11:37
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fällkniv är det som jag har hört förr men mattkniv var nytt.

Hur som så hade det fortfarande varit halvsvårt att gömma en sådan för polis och sjukhuspersonal om han bar på en sådan
Blev han muddrad?

Och likaväl som ASAP & Co kan låta flaskhalsar försvinna (enligt vissa spekulationer), likaväl kan en mattkniv försvinna.
Citera
2019-08-01, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fällkniv är det som jag har hört förr men mattkniv var nytt.

Hur som så hade det fortfarande varit halvsvårt att gömma en sådan för polis och sjukhuspersonal om han bar på en sådan

Så du trodde på fullt allvar att afghanerna använde matknivar när de rånade folk?
Citera
2019-08-01, 11:38
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynasan
Du måste vara HELT körd i huvudet?
Läser läkarprogrammet på lärosäte i Sverige. Är i mitten av utbildningen och har en handfull i min klass som när vi började studierna bott i Sverige allt ifrån 1år till 4a år.

Nu är ju hazaren inte något som skriver 1.8 på HP... jag skulle bli imponerad om han skrev bättre än en schimpans.

Men självklart ska vi inte hålla på att dalta.
Citera
2019-08-01, 11:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Fp

Du missade min poäng, han har levt i de två länderna men inte i Turkiet.
Citera
Medlem

Förstår jag dig rätt att varje person gett dig ett 20-tal sparkar och ett 20-tal slag?
– På ett ungefär alltså. Jag har inte räknat antal slag och sparkar, om den ena gjort 20-tal, en annan tio. Jag har inte räknat dem.
Så du har fått cirka 160 slag från personerna?
– Slag och sparkar.

Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Rocky kunde hostat upp 100$ till ett par nya hörlurar och blivit av med afghanen.
Istället blev det cowboysoppa och finkan en månad och minus 16 millar.

Man kan också släppa till röven när en våldtäktsafghan kräver det och slippa en kniv i magen. Det betyder inte att det är rätt sätt att alltid ge hotfulla afghaner vad de kräver. Rocky borde självklart inte ge afganen något alls och att afganen fick stryk var ett utfall av hans hotfulla uppträdande. Om Rocky blir dömd kommer det inte skada hans framtida inkomster utan snarast främja hans karriär; han vill framstå som ghettoneger och detta är rena gratisreklamen.
Citera
2019-08-01, 11:40
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Afghanen kommer få heta "Hörlursturken" på stan nu.
Hahaha! Hörlursturken

Det som fascinerar idag är vilket otroligt dåligt minne Hörlursturken verkar ha idag. "Jag minns inte", "Jag vet inte". Och så hävdar han att han inte var påverkad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in