2019-08-01, 10:44
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag menar bara att det som sägs under rättegång, räknas som huvudregel.
Frågan om tillförlitlighet verkar inte existera i denna målsägandes huvud

Detta är vad som sagts vid rättegång, så förstår inte vad du menar alls.
Citera
2019-08-01, 10:44
Medlem
Provokatörs avatar
Jovicic: - "XX berättar att han i samband med att den kraftiga killen tar tag runt hans hals så har han även ett par hörlurar runt nacken. Hans hörlurar går sönder. XX berättar vidare att ena halva av hörlurarna kastar han mot den kraftiga killen."
Så här såg skadorna ut på Jafaris hals efter att han blev buren med ett grepp runt halsen där han dessutom säger att hans hörlurar satt. Lyfter man någon i halsen och flyttar personen ett antal meter så syns det garanterat på halsen.

https://minfil.com/75RbH51and/hals_png

/Provokatör
Citera
2019-08-01, 10:45
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det som är knäckfrågan här är väl om Afghanen är trovärdig eller ljuger som en borstbindare i allt han säger. Min åsikt så längt verkar vara att det mesta som poppar ur hans mun är ren lögn eller åtminstone småjusterat.

Inte enligt Aftonbladet. Enligt dem är han ett offer som det är väldigt synd om
Citera
2019-08-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag menar bara att det som sägs under rättegång, räknas som huvudregel.
Frågan om tillförlitlighet verkar inte existera i denna målsägandes huvud

Jag har ingen källa på att det funnits en tredje afghan som dessutom skulle ha pratat med Rocky för han säger att denne kompis som han letar efter skulle ha gjort det.
Citera
2019-08-01, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Är du på plats? Eller har någon sändning med ljud?

Har bara hittat live rapportering via text.

TV4 har live rapportering och analys där de eftersänder ljudklipp med lite fördröjning för att censurera namn. Rekommenderar den sändningen då man inte snappar upp allt exempelvis ton och kontext i expressens text.
Citera
2019-08-01, 10:47
Medlem
Jisses, vilken fars!

Advokaten frågar om det på grund av slaget mot huvudet inte finns en risk att han minns andra saker felaktigt?
– Det slaget som har träffat mig har gjort att jag inte minns vissa små delar helt komplett.
Citera
2019-08-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Nu kan dom sluta tjata om dom där jävla hörlurarna, dom blir ju aldrig klara och hörlurarna är väl ingen viktig fråga?

Han har ju begärt ersättning för hörlurar som han själv kastat bort. Jag tycker advokaten lyckas med att visa att bo ljuger rakt igenom. Ibland minns han ibland inte.
Citera
2019-08-01, 10:48
Medlem
Finns det något sätt att lyssna på när rocky pratar i rättegången från gårdagen såhär i efterhand?
Citera
2019-08-01, 10:48
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jovicic: - "XX berättar att han i samband med att den kraftiga killen tar tag runt hans hals så har han även ett par hörlurar runt nacken. Hans hörlurar går sönder. XX berättar vidare att ena halva av hörlurarna kastar han mot den kraftiga killen."
Så här såg skadorna ut på Jafaris hals efter att han blev buren med ett grepp runt halsen där han dessutom säger att hans hörlurar satt. Lyfter man någon i halsen och flyttar personen ett antal meter så syns det garanterat på halsen.

https://minfil.com/75RbH51and/hals_png

/Provokatör

Jag ser bara en tatuering.
Får inte afghaner blåmärken som oss andra?
Citera
2019-08-01, 10:49
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jovicic: - Sedan går ni från Max. Varför går ni efter?
- Mina hörlurar hade gått sönder. Jag sa till dem att de skulle ge tillbaka dem.
Jovicic: - Men du vet ju att du kastat bort hörlurarna? Du går alltså efter för att få tillbaka hörlurar du kastat?

https://twitter.com/dagensjuridik/status/1156848237258690562

Burn!

Skarp advokat, herr Jovicic!
Citera
2019-08-01, 10:50
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawthorns
Finns det något sätt att lyssna på när rocky pratar i rättegången från gårdagen såhär i efterhand?

Tror inte han sa något igår? Idag hörs han väl däremot?
Citera
2019-08-01, 10:50
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawthorns
Rocky kommer först efter afghanen senare idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in