2019-08-01, 09:47
Medlem
Nostradumbasss avatar
Guldklimpen var ute och skulle hämta sitt pass .... kl 21 på kvällen. Konstiga öppettider på passuthämtningen much?
Citera
2019-08-01, 09:48
Medlem
Det är så man tar sig för pannan...jävla idiot den där afganen, han ställer frågor till Jovicic.
Är det ingen som upplyst han hur en rättegång fungerar ? Han har gjort bort sig och det kommer att gå åt helvete kände jag nu stenhårt. Herregud...
Citera
2019-08-01, 09:48
Bannlyst
Afghanen säger att han hängde med sin kompis vid Max i c,a 30 min.
Men i måndags så sa han ju att han gick fram till Rocky och hans crew för att fråga dom om dom sett hans kompis, hur får han ihop det?
Citera
2019-08-01, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Guldklimpen var ute och skulle hämta sitt pass .... kl 21 på kvällen. Konstiga öppettider på passuthämtningen much?

Han skulle hämta det av sin gode man, inte på passexpeditionen.
Citera
Medlem
Det här är så korkat
Citat:
Så efter den här misshandeln, då du berättat hur du mår, så går du tillbaka för att leta upp killarna?
– När jag var på sjukhuset så hade jag en kompis med mig och på kvällen åkte jag hem till honom...
Kan du inte bara svara på frågan?
– Det var nära morgonen som vi åkte till Barkarby och på dagen så åkte jag hem till mig, på vägen hem tänkte jag gå förbi Max och kolla om jag kunde hitta de här personerna.

Var de här personerna på något sätt särskilt intressanta för er, eller som vilka som helst på platsen?
– Nej, för mig var de som vanliga människor jag kände inte alls igen vilka de är.
Enda skälet du går fram är för att fråga var din vän är?
– Ja.
Slobodan spelar upp en övervakningsfilm från Max.
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Om man som i det här fallet inte kan fly, så är det bättre att oskadliggöra afghanen innan denne hinner dra kniv.
Du menar att Afghanen borde oskadliggjort Asap innan denna anfaller. Så hade han sluppit bli nedslagen.

Det finns hyfsad chans att afghanen vet vem Asap är och att han är en dömd brottsling. Så han har belägg för att tro de är beväpnade.

Lycka till med att oskadliggöra personer i förebyggande syfte. Det är i princip vad Asap gjorde och nu sitter han i buren. Trappar man upp våldet så kommer man garanterat förlora på det.
Citera
2019-08-01, 09:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii
Mordförsök är du på riktigt, snarare vanlig misshandel alternativ ringa brott vilket det oftast brukar bli med kändisar inblandade

Det är i alla fall vad afghanen tycker och skadeståndskravet är mer i paritet med mordförsök än "ringa" misshandel. Läs denna rapport, väldigt läsbar och opartisk istf SVT falska rapportering. Många bitar faller på sin plats.

https://samnytt.se/rattegangen-mot-rocky-aklagaren-antyder-att-rockys-sallskap-tafsade-pa-kvinnor/
Citera
2019-08-01, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Det är så man tar sig för pannan...jävla idiot den där afganen, han ställer frågor till Jovicic.
Är det ingen som upplyst han hur en rättegång fungerar ? Han har gjort bort sig och det kommer att gå åt helvete kände jag nu stenhårt. Herregud...

Han ifrågasätter syftet med frågorna och vill styra förhöret själv. Det är så de gör på migrationsverket, hos socialtjänsten, på boendena etc etc. Han är van att bestämma och få det han vill, uppehållstillstånd, biljetter till Iran, you mame it. Nu möter han motstånd av en manlig advokat med icke svensk men europeisk bakgrund, det kan vara första gången i Sverige han pratar med någon som har balls.
Citera
2019-08-01, 09:53
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Känns uppriktigt som att om inte advokaten klarar av att smula sönder en haschrökande afghan så vete katten om advokat är rätt yrke...
Citera
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockthisbitch
Kanske får detta betydelse, kanske inte. Men just nu i rättegången verkar det vara en av åklagarens (nya) nycklar.

Jag vill påstå att jag var först med att hitta det, stötte på det när jag kollade igenom gamla intervjuer med ASAP Rocky. Varsågod, åklagaren.

Rekommenderar dig att vara försiktig.

Det kvinnliga vittnet som dessutom filmade bråket är den som vittnar via länk enligt uppgifter.
Hon var det enda av vittnena som inte blev konceptförhörd utan 4 poliser kom hem till henne och spelade in ett förhör. Det var hon som i praktiken startade hela cirkusen och nu tvingats gå under jorden, missen var att hon sålde videon till TMZ och sen dessutom vittnade med sitt namn i fup:en efter det
Citera
Bannlyst
Slobodan drar ner brallorna på afghanen, han kan inte svara på nåt om varför han skulle fråga Rocky om vad hans kompis tog vägen..
Citera
2019-08-01, 09:54
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Johan Ronge - EXPRESSEN
– På grund av den här händelsen har jag förlorat min flickvän, mina vänner, familj och alla släktingar, säger 19-åringen.
Hur smart är det att medge att alla de har dömt afghanen?

Men han har händerna kvar, i vissa länder föreskrivs att dom ska avlägsnas på tjuvar.

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in