2019-05-20, 13:23
Medlem
zxcvb45s avatar
Tråkigt när medlemmar som varit med väldigt länge och skapat bandet dom är lämnar, ju fler som lämnar desto mindre äkta känns bandet. Både Joey och Chris verkar ha hamnat i fejd med Corey och Shawn.
Citera
2019-06-09, 21:01
Medlem
XtraXs avatar
De livesänder sin spelning från Rock am ring ikväll 22.45.

https://www.youtube.com/watch?v=IbHtHhZpCOg
Citera
2019-07-23, 18:05
Medlem
Gravers avatar
Senaste singeln från kommande plattan.
https://www.youtube.com/watch?v=V3ADK6gsDGg
Citera
2019-07-31, 09:03
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryman
Kan ett inbitet Slipknot-fan förklara för mig varför man ska lyssna på Unsainted istället för Sulfur? Unsainted borde ha släppts som en alternativ version av Sulfur, inte som första singel till en ny skiva 11 år senare. Gillar Slipknot men det här är Nickelback-fasoner.
Prova att lyssna på nyaste singeln Solway Firth. Sjukt bra.

Är inne i en riktigt Slipknot-period just nu.
Citera
2019-07-31, 14:14
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik

Diggade all out of life, tills dom började sjunga "we are not your kind". Kände då att slipknot är nog inte slipknot längre. Och fastnade inte för de andra 2 som kom, se ifall den här skivan också floppar.

Det är skönt när man kommer in i den perioden, slipknot, iowa och vol3 är riktigt rogivande att sträcklyssna igenom
Citera
2019-07-31, 14:46
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Diggade all out of life, tills dom började sjunga "we are not your kind". Kände då att slipknot är nog inte slipknot längre. Och fastnade inte för de andra 2 som kom, se ifall den här skivan också floppar.

Det är skönt när man kommer in i den perioden, slipknot, iowa och vol3 är riktigt rogivande att sträcklyssna igenom
Men har dom sensaste skivorna verkligen floppat då? Försäljningsmässigt alltså.
En fråga om smak är ju en annan sak.
Jag tycker alla tre låtarna har varit riktigt bra, jag älskar wanyk-delen i All out life.
Men det kanske är för att jag är mitt inne i en sån period.

Själv håller jag min ranking så här:

Iowa - Bra spår rakt igenom.

Gray chapter - En skiva jag lyssnat mycket på, har en plats i mitt hjärta. Många höjer säkert på ögonbrynen att den är över Self-titled. Men det är mest för att den har en speciell plats för mig. Jay gör ett otroligt bra jobb.

Self-titled - Den är liksom så tung, Get this och Prosthetics ligger högst.

Vol.3 - Har sina starka spår. Men prodden är svag och Coreys röst är lite trist ibland

All hope is gone - Samma här. Den har sina starka spår, men tillika dom svagaste i Slipknots historia. Otroligt platt trumproduktion.
Citera
2019-08-01, 08:41
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Men har dom sensaste skivorna verkligen floppat då? Försäljningsmässigt alltså.
En fråga om smak är ju en annan sak.
Jag tycker alla tre låtarna har varit riktigt bra, jag älskar wanyk-delen i All out life.
Men det kanske är för att jag är mitt inne i en sån period.

Själv håller jag min ranking så här:

Iowa - Bra spår rakt igenom.

Gray chapter - En skiva jag lyssnat mycket på, har en plats i mitt hjärta. Många höjer säkert på ögonbrynen att den är över Self-titled. Men det är mest för att den har en speciell plats för mig. Jay gör ett otroligt bra jobb.

Self-titled - Den är liksom så tung, Get this och Prosthetics ligger högst.

Vol.3 - Har sina starka spår. Men prodden är svag och Coreys röst är lite trist ibland

All hope is gone - Samma här. Den har sina starka spår, men tillika dom svagaste i Slipknots historia. Otroligt platt trumproduktion.

Känns som försäljningen borde gått ner och att dom har växt pga streamingen. Dålig försäljning överlag på musik.

Lyssnat på dom sen 2002-2003 och älskar verkligen dom. Men vol3 var jag lite skeptisk mot i början, the blister exists, three nill och the nameless är ju 3 riktigt tunga och bra pjäser från den skivan. Men sen kommer before i forget på samma skiva och säljer ut sig helt. Visst skivan är OK men just den låten och Vermillion pt2 är så sell out eller låter inte ens som slipknot.

Annars är rankningen:

Slipknot 1999 - bästa skivan helt klart, eyeless, prostetichs som du även nämde och purity som kom på digipacken som är en storfavorit

Iowa - näst bästa, ett mörker som sveper igenom med mycket aggressivitet. Gillar den skarpt, favoritlåt är nog new abortion.

Vol3 - tredje plats, åsikt som jag skrev ovan.

All hope is gone - slutade lyssna på slipknot när den här skivan kom. Låtarna sulfur, psychosocial, snuff och dead memories är inte slipknot i mina öron.

The grey chapter - helt OK skiva, mycket svängiga refränger som custer och devil in i, favorit på skivan är nog the negative one, tyckte den påminde om lite äldre i soundet i vissa omgångar.

Ska ge det nya lite fler chanser när albumet kommer.
Citera
2019-08-02, 00:12
Medlem
Brymans avatar
Citat:

Det var den! En klar förbättring jämfört med Copy Paste-Unsainted. Ser fram emot albumet igen
Citera
2019-08-02, 07:00
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Känns som försäljningen borde gått ner och att dom har växt pga streamingen. Dålig försäljning överlag på musik.

Lyssnat på dom sen 2002-2003 och älskar verkligen dom. Men vol3 var jag lite skeptisk mot i början, the blister exists, three nill och the nameless är ju 3 riktigt tunga och bra pjäser från den skivan. Men sen kommer before i forget på samma skiva och säljer ut sig helt. Visst skivan är OK men just den låten och Vermillion pt2 är så sell out eller låter inte ens som slipknot.

Annars är rankningen:

Slipknot 1999 - bästa skivan helt klart, eyeless, prostetichs som du även nämde och purity som kom på digipacken som är en storfavorit

Iowa - näst bästa, ett mörker som sveper igenom med mycket aggressivitet. Gillar den skarpt, favoritlåt är nog new abortion.

Vol3 - tredje plats, åsikt som jag skrev ovan.

All hope is gone - slutade lyssna på slipknot när den här skivan kom. Låtarna sulfur, psychosocial, snuff och dead memories är inte slipknot i mina öron.

The grey chapter - helt OK skiva, mycket svängiga refränger som custer och devil in i, favorit på skivan är nog the negative one, tyckte den påminde om lite äldre i soundet i vissa omgångar.

Ska ge det nya lite fler chanser när albumet kommer.
Ja givetvis finns det en logisk nedåtgång i försäljningssiffrorna. Men jag tror däremot inte att Slipknots popularitet har minskat.
Visst dom inbitna metalheadsen har ju lämnat skeppet sen Vol 3. Men såna människor lämnar alltid skeppet om alla plattor inte låter som den första.
Sen tror jag även att många som började lyssna tidigt 2000-tal har blivit äldre och ”växt ifrån” sån musik.
Något jag ”gjorde” tills för några månader sedan då jag insåg att jag älskar Slipknot. Jag fick liksom ”acceptera det”. Hur töntig jag än må vara.
Jag kan tänka mig att flera kommer att göra det.

Men jag håller med dig. Det är dom aggressiva, tunga, mörka, ösiga och hatiska låtarna som är dom bästa.
Dom mjuka kan ha sin plats ibland.
Men Snuff borde tillhöra Stone Sour.
Jag tycker Sulfur är bra. Förutom refrängen.

Något jag typ insett är att Coreys texter handlar väldigt mycket om förlorad kärlek. Även på Iowa och 1999. Eller så kanske det är jag som tolkar det så nu när jag är mitt inne i en separation.
Citera
2019-08-05, 02:21
Medlem
Nu är Corey Taylor från Slipknot/Stone Sour upprörd. I en intervju går han till hårt angrepp mot Spotify och andra streaming-tjänster eftersom han vill ha mer betalt.

Denne man tycker det är jobbigt att han måste jobba på ett någorlunda dagligt basis med att turnéra. Helst skulle han vilja koppla av, skriva några låtar och se pengarna rulla in (som artisterna hade det på den gamla goda tiden).

Han tycker det är jobbigt att behöva jobba hela tiden eftersom han vill vara hemma med sin familj. Finns inget som hindrar honom från att skaffa ett "riktigt" jobb? Som de flesta andra?

Som vanligt är det de stora banden som klagar över den nya tidens musiklandskap. Det finns mer musik än någonsin och den nya tekniken gör det enklare än någonsin att spela in och sprida musik. Ändå klagar alarmister som Corey Taylor på att de nya förutsättningarna tvingar artister att lägga ned sina karriärer.
Citera
2019-08-05, 06:48
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Nu är Corey Taylor från Slipknot/Stone Sour upprörd. I en intervju går han till hårt angrepp mot Spotify och andra streaming-tjänster eftersom han vill ha mer betalt.

Denne man tycker det är jobbigt att han måste jobba på ett någorlunda dagligt basis med att turnéra. Helst skulle han vilja koppla av, skriva några låtar och se pengarna rulla in (som artisterna hade det på den gamla goda tiden).

Han tycker det är jobbigt att behöva jobba hela tiden eftersom han vill vara hemma med sin familj. Finns inget som hindrar honom från att skaffa ett "riktigt" jobb? Som de flesta andra?

Som vanligt är det de stora banden som klagar över den nya tidens musiklandskap. Det finns mer musik än någonsin och den nya tekniken gör det enklare än någonsin att spela in och sprida musik. Ändå klagar alarmister som Corey Taylor på att de nya förutsättningarna tvingar artister att lägga ned sina karriärer.
Det är ju väldigt lätt för oss som inte är i branschen att bara sitta och säga det du just säger.
Och jag håller med dig till viss del, hade inte Spotify funnits hade artisters inkomstbortfall varit mycket större då nedladdning/gratis streaming förmodligen hade varit ännu mer utbrett. Jag känner inte en enda person som inte har Spotify premium tex eller för den delen laddar ner olagligt.

Men det man får tänka på när det gäller Corey och andra äldre artister kommer från en tid då skivor fortfarande sålde bra. Det är ändå en omställning i förlorad inkomst.

Tänk dig själv att du bedriver ett företag där du säljer en produkt. Det går jättebra i början. Men sedan kommer någon och gör din produkt gratis till alla i världen.
Det blir liksom ett ganska stort bortfall ekonomiskt. Sedan kommer en tjänst som hjälper dig att tjäna åtminstone någon krona på din produkt. Visst, det är en krona mer än gratis men det är inte som back in the day.
Det klart det måste kännas bittert.
Jag tror många tänker ”ni spelar ju musik och tjänar pengar på der, vad gnäller ni för?”.
Men att vara artist är jävligt slitsamt.
Det är 80% slit och 20% glamour.

Jag står lite på båda sidor här.
Jag tycker Spotify är jättebra för att sprida ny musik. Jag hade missat så mycket om det inte vore för Spotify.
Samtidigt som jag förstår att artister inte får lika mycket kronor över som förr.
Samtidigt som jag tycker att artister bara får anpassa efter dom nya spelreglerna.
Tex vara kreativa i sin merch, satsa på att släppa vinyler då många köper det idag osv.

Jag tror grejen helt enkelt är att han kommer från en tid då skivor sålde som smör. För man hör ju sällan nya band/artister klaga över Spotify. Dom kommer ju med nya kreativa lösningar som gör att dom får in sina kronor.
Citera
2019-08-05, 18:10
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryman
Det var den! En klar förbättring jämfört med Copy Paste-Unsainted. Ser fram emot albumet igen
Birth of the Cruel
https://www.youtube.com/watch?v=MGbjB0eVvko

Oj, jävlar. Denna påminner ju om något ur självbetitlade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in