2019-08-01, 01:58
Medlem
Nimars avatar
Är det nån som kör med Mercedes benz mastercard?
låg ett i lådan idag utan att jag har beställt det, snyggt som fan och jag behöver ett komplement till Kompletts kort som jag snart plockat all bonus på.
Poäng på allt och exklusiva erbjudanden
Har en B1 service on en månad då kanske man får lite bättre priser om man betalat med MB kortet
Men jag hittar ingen mer info om poängen och vad du kan användas till eller vad du du blir erbjuden en exklusiv deal.

Är det nån som vet mer om deras kort?
Citera
2019-08-01, 06:03
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Är det nån som kör med Mercedes benz mastercard?
låg ett i lådan idag utan att jag har beställt det, snyggt som fan och jag behöver ett komplement till Kompletts kort som jag snart plockat all bonus på.
Poäng på allt och exklusiva erbjudanden
Har en B1 service on en månad då kanske man får lite bättre priser om man betalat med MB kortet
Men jag hittar ingen mer info om poängen och vad du kan användas till eller vad du du blir erbjuden en exklusiv deal.

Är det nån som vet mer om deras kort?

Mercedes vet: https://www.mercedes-benz.se/passengercars/being-an-owner/mercedes-benz-mastercard/stage.module.html

Lurigt att de bara skickar utan att du beställt? Första året gratis sedan kostar det 195 kr i årsavgift så det verkar inte skilja sig mycket från standardutbudet av kort med avgift?
Citera
2019-08-01, 12:52
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Mercedes vet: https://www.mercedes-benz.se/passengercars/being-an-owner/mercedes-benz-mastercard/stage.module.html

Lurigt att de bara skickar utan att du beställt? Första året gratis sedan kostar det 195 kr i årsavgift så det verkar inte skilja sig mycket från standardutbudet av kort med avgift?
Där har jag tittat men kan inte hitta nån vettig info, vad är en poäng värd och hur kan man använda dom?

Jag var inne på deras sida i lördags och tittade på kortet. Det var inte precis veckans nyktraste dag men jag är 99% säker på att jag bara tittade. Och det har inte gjorts nån kreditkoll på mig. Så det känns lite skumt att få hem kortet.
Citera
2019-08-01, 21:19
Medlem
Nimars avatar
Det är ecster (Handelsbanken) som ger ut MBs kort när jag googlade det så var första frågan som jag hittade "varför har ni skickat ett kort till mig när jag inte har beställt nått" 😁 katastrofbetyg på Google, bara 1,9 men handelsbanken känns ju hyfsat seriös.
Loggade in på ecster och tydligen har dom gett mig 30k i kredit...
Men jag kan fortfarande inte hitta vad jag kan göra med poängen som man får när man använder kortet.
Citera
2019-08-20, 20:50
Medlem
elbels avatar
Nån som har koll på ebay mc?
Går det att ha boendes i sverige? Avgifter?
Citera
2019-08-21, 09:22
Medlem
Haft amex länge men stör mig något fruktansvärt på att de gjort om från betalkort till kreditkort och de nya skyhöga räntorna (24% på uttag i bankomat och 16% vid sen betalning). Dessutom syns krediten i UC vilket gör att jag ser ut att ha ett stort blancolån eftersom min faktura oftast är 50-100k. Helt jävla idiotiskt av dem att göra denna ändring.

Använder mitt platinum både på firman och privat.

Vill nu byta kort och önskar tips.

Jag vill helst ha ett kort privat och ett kort som står på firman med poäng/bonussystem, priority pass med framför allt låga avgifter vid tex sen betalning eller uttag.

Tips mottages tacksamt!
Citera
2019-08-21, 20:57
Medlem
Tycker man om att resa kan jag rekommendera TUI Card. Ett av marknadens bästa för tillfället.
Citera
2019-08-21, 22:21
Medlem
Oldmoneybeards avatar
Det finns inget bra kreditkort, det "bästa" kortet är ett debit-kort.
Fattar inte vad poängen är med kreditkort.
Citera
2019-08-21, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterTwo
Tycker man om att resa kan jag rekommendera TUI Card. Ett av marknadens bästa för tillfället.

På vad?
0,01% i cashback som bara kan användas i TUI Shop
Citera
2019-08-22, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldmoneybeard

Själv reser jag till Sverige tur och retur från USA nästa månad i businessklass på kreditkortspoäng. Så vissa fördelar finns det med kreditkort även bortsett från det skydd det ger vid skimning osv (bara att ringa amex när man så småningom upptäcker det så tar de hand om det), reseförsäkring, hyrbilsförsäkring, osv.
Citera
2019-08-22, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldmoneybeard
Diverse försäkringar, poänginsamling/cashback, förmånligare villkor utomlands, slippa betala för bankens kort.
Citera
2019-08-22, 17:50
Medlem
Oldmoneybeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Diverse försäkringar, poänginsamling/cashback, förmånligare villkor utomlands, slippa betala för bankens kort.
Kan se framför mig en väldigt förmögen människa säga när någon frågor hur han blivit rik "Ja du förstår, jag har alltid sett till att ha det bästa och mest förmånliga kreditkortet där jag samlat mina poäng och fått förmånliga försäkringar. Genom alla dessa kreditkort under åren kan jag äntligen luta mig tillbaka som ekonomiskt fri."

Vilka förmånliga villkor syftar du på? Vilka relevanta försäkringar? Debit-kort har också bedrägeriskydd om du tänkte på det.
Men tror du inte vet, för detta stämmer inte. Bara skitsnack om kreditkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in