2019-07-31, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det brukar finnas otroligt många mindre stugor i närheten av sjöar mitt ute i terrängen.

Anledningen är att man lätt tar sig dit med skoter på vintern och pimpelfiskar eller jagar annat i närheten med vapen.

Du verkar inte riktigt greppa Kanadas natur. Du verkar prata om Norrland.
Citera
2019-07-31, 22:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tror dom sitter och svälter i nån stuga, tycker dom ser veka ut. Nån avancerad form av självmord är min teori.
Det kan nog bli vad som helst. Nån lär vara mer dominant, S kanske har en egen plan till och med.
Han kunde ju tänka sig mörda och sen stoppa en pistol i käften.
Dess innan kanske hans BFF ryker - helt ovetande om planen i planen.

Jag tror dock inte de bara flyr, det är nåt mer över det hela.
Citera
2019-07-31, 22:55
Medlem
Den där mediakåta farsan verkar vara ett riktigt stolskott. Äpplet faller väl inte långt från trädet.

Det första jag reagerade på var att han direkt efter mordet gick ut i pressen och bladdrade om allt mellan himmel och jord. Hur han kände att "everyone hates me". Snackar om sig själv och spekulerar vilt, allt innan sonens skuld/inblandning ens är klargjord.

Det här var precis i början av jakten, när man hade än mindre klarhet i vad som hänt än nu.
En normal person agerar inte på det sättet. Prio ett är väl sin son och att det skall bli så bra som möjligt.

Att gå ut och vidimera honom som mördare som skall gå ut i ett blaze of glory….va fan?
Citera
2019-07-31, 22:57
Medlem
Citat:
Det brukar finnas otroligt många mindre stugor i närheten av sjöar mitt ute i terrängen.

Anledningen är att man lätt tar sig dit med skoter på vintern och pimpelfiskar eller jagar annat i närheten med vapen.

Nej det finns inte otroliga mängder mindre stugor ute i terrängen där.
Det är bara vildmark, träsk och snår.
På vintern blir det så kallt att "fuel lines" fryser och man inte kan starta bilen. Åka skoter i -40 i snålblåst för att pimpla är nog ingen höjdare. Finns inga riktiga trails däruppe att ta sig fram på.

Även nere i "cottage country" söderut där folk har sommarstugor etc. så är det fruktansvärt mycket vildmark och stora avstånd. Även där det faktiskt finns jaktkojor och stugor så är chansen att springa på en på måfå väldigt liten.

Det är svårt att greppa själva konceptet hur stort Kanada är.
Står man längst ut på östkusten är det närmare till London i England än vad det är till Vancouver på västkusten.
Senast redigerad av Rasquit 2019-07-31 kl. 23:00.
Citera
2019-07-31, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Den där mediakåta farsan verkar vara ett riktigt stolskott. Äpplet faller väl inte långt från trädet.

Det första jag reagerade på var att han direkt efter mordet gick ut i pressen och bladdrade om allt mellan himmel och jord. Hur han kände att "everyone hates me". Snackar om sig själv och spekulerar vilt, allt innan sonens skuld/inblandning ens är klargjord.

Det här var precis i början av jakten, när man hade än mindre klarhet i vad som hänt än nu.
En normal person agerar inte på det sättet. Prio ett är väl sin son och att det skall bli så bra som möjligt.

Att gå ut och vidimera honom som mördare som skall gå ut i ett blaze of glory….va fan?

Korrekt. Han förutspådde hans omedelbara död dessutom under tårar. Han kan redan vara död eller imorgon, snyftade han.

Obehagligt. Han har inte haft kontakt med sonen på 16 år och kan knappast känna honom alls.
Citera
2019-07-31, 23:09
Medlem
Ja den där farsan sitter nog redan och kammar håret inför framtida intervjuer i diverse dokumentärfilmer om den här historien..

Sitter och suktar efter ny information. Tänk om dom redan skjutit ihjäl sig och sedan blivit uppkäkade av djur. Då kan ju sökande hålla på för evigt. Antar att dom blåser av skiten efter en vinter eller två när dom anser att dom inte kan vara vid liv fortfarande
Citera
2019-07-31, 23:11
Medlem
För den som vill se hur det ser ut i Canadas vildmark och vilka avstånd det är kan jag rekommendera ”Canada på tvers” med Lars Monsen.
Det tog 2 år och 7 månader att gå,paddla och åka hundspann tvärs över Canada.
Citera
2019-07-31, 23:14
Medlem
Sho-zs avatar
Jag tänkte på en grej här.
Ang bilen man brände osv. Vet man med all säkerhet att dom inte haft tillgång till nån annan bil omedelbart, i närheten av stället där man brände bilen?
Jag tänkte på det här med snål tankning osv.
Kan den äldre, mördade mannen upptäckt fordonet och kontrollerat det när killarna plötsligt dök upp?

Deras aktioner känns på nåt sätt inte panikartat, det är därför jag spånar lite.
Citera
2019-07-31, 23:18
Medlem
Citat:
Ojojoj din upplevelse med skolan låter himmelskt trevlig medan beskrivningen av hur det kan vara ute i vildmarken låter helvetiskt otrevlig.

Som tidigare personer också skrev så blir man gaaalen av alla mygg. Det är helvetet på jorden och den psykologiska effekten är hemsk.

Jo visst var det trevligt i plugget, åtminstone tills man tröttnade... och jag tror även att den Kanadensiska vildmarken verkligen kan vara just helvetiskt otrevlig om man inte är extremt van och förberedd. Att bara elda upp bilen och springa rätt ut i spenaten för att hålla sej undan rättvisan tror jag inte är någon vidare smart idé i långa loppet. I alla fall inte om man planerat att komma någorlunda helskinnad hem, vilket iofs kanske dessa gökar inte har! Om dom nu är kvar där ute?
Citera
2019-07-31, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av my.sucker.life
Jag kan tänka mig att de först hade planerat att ta livet av sig, men sen när cirkusen drog igång så har de troligen fått ett adrenalinpåslag och någon slags livsgnista, eller åtminstone hide-and-seek-gnista. De har hela Kanadas uppmärksamhet, tidigare hade de kanske inte ens sin egen morsas uppmärksamhet. Har ganska svårt att tro att de bara skulle gå ut i skogen i begravningskostymen o överlämna sig till myggorna.

Det tror inte jag heller.
Citera
2019-07-31, 23:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Jag tror dock inte de bara flyr, det är nåt mer över det hela.

Jo, det är så "vi vanliga" resonerar.

Finna en mening i det hela.., något större som kan ge "normal rationell" förklaring, ett : Ahaa.., ögonblick !

Men, jag tror inte man finner det. Inte för oss "normala" iallafall.
Citera
2019-07-31, 23:29
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinchen
För den som vill se hur det ser ut i Canadas vildmark och vilka avstånd det är kan jag rekommendera ”Canada på tvers” med Lars Monsen.
Det tog 2 år och 7 månader att gå,paddla och åka hundspann tvärs över Canada.

Jo, och norska Helge Ingstad levde 4 år ensam i Canadas vildmark på slutet av 1920 talet, skrev boken ” Pelsjegerliv”. Tror inte dom här fjantarna är av samma kaliber dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in