2019-07-31, 21:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja precis. Grabben S. har också något armband som har koppling åt nazi-hållet. Han verkar spela WoW hängivet.

Tycker detta datorspelande och medföljande isolering i hemmet verkar ohälsosamt om det inte balanseras upp av andra aktiviteter/intressen.
Ohälsosamt. Minst sagt.
Det är summa summarum en fet varningsflagga på allt som beskrivs om S.
Hela kitet för utveckling åt fel håll finns där. En prototyp inom profilering.
Citera
2019-07-31, 21:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var en stor judisk population i Ukraina - varav namnet och flykt under ww2 torde ha ett sammanhang iom att hans far blir chockad över sin son i affären.

Kan så vara. Men om jag inte minns fel så hade även (etniska) ryssar, polacker, ukrainare, rumäner, moldaver och krimtatarer goda skäl att lämna landet vid olika tidpunkter...
Citera
2019-07-31, 21:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Man kan käka b- vitamin, då bits inte myggen.
Och Vicks blå mot isbjörnar. Cool breeze.
Här är det inte norska knott utan drönar size.

Vad tror du om mördarparet?
Rån som går åt fanders vore väl en teori men;
vart fick de vapen från och vad har det att göra med ett initialt jobbsökande isf.

Spree hade väl fortsatt skulle jag tycka, dvs att de slaktat fler efter vägen.
Kan det vara tre mord för att iscensätta en jakt med flit?

Såg på twitter att nån spekulerade om de hade nån spelpolare borta i obygden som gav support.
Citera
2019-07-31, 21:57
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dessutom är dom ljudlösa och attackerar särskilt nattetid och sprider sjukdomar.

Vem fåglarna bygger en stuga i just det där träskområdet?

Det brukar finnas otroligt många mindre stugor i närheten av sjöar mitt ute i terrängen.

Anledningen är att man lätt tar sig dit med skoter på vintern och pimpelfiskar eller jagar annat i närheten med vapen.
Citera
2019-07-31, 22:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

vart fick de vapen från och vad har det att göra med ett initialt jobbsökande isf.

Såg på twitter att nån spekulerade om de hade nån spelpolare borta i obygden som gav support.

De har lyckats fånga en mosquito här, o stoppat upp den (tveksamt med en insekt kanske...) — scrolla ner för bild:
https://www.google.se/amp/s/www.mysteriesofcanada.com/manitoba/mosquito-capital-of-canada/amp/

Den här var också kul:
https://www.reddit.com/r/Winnipeg/comments/bg6edi/manitoba_mosquito_skull/
Citera
2019-07-31, 22:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan så vara. Men om jag inte minns fel så hade även (etniska) ryssar, polacker, ukrainare, rumäner, moldaver och krimtatarer goda skäl att lämna landet vid olika tidpunkter...
Ja, självklart om de ansågs var motståndare mot naziregimen. Hur som helst så är det judiskt eller polskt namn och han trodde snarare att sonen var ryssvänlig än upphetsad över Nazi memorabilia.

Såg nåt snarlikt som jag undrat över själv i tråden - varför öht tända eld på bilen och riskera dra uppmärksamhet till sig (vilket skedde). Dels sin egen, dels professorns.
Michael Arntfield, criminology professor at Western University in London, Ont.

Citat:
" Arntfield has followed some of Canada's biggest murder cases, including that of serial killer Bruce McArthur, and prior spent 15 years as a detective with the London Police Service."

"I'm not sure what they're concerned about in terms of being tied to a stolen car that would necessitate burning it and destroying that evidence," said Arntfield.

"So it begs the question: Is there evidence of other crimes yet to be discovered that were in that car that they wanted to eliminate for some reason?"
https://www.cbc.ca/radio/thecurrent/the-current-for-july-26-2019-1.5225991/canada-wide-pursuit-for-fugitives-in-b-c-killings-is-distinct-from-other-landmark-searches-criminolo gist-1.5225994
Citera
2019-07-31, 22:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ohälsosamt. Minst sagt.
Det är summa summarum en fet varningsflagga på allt som beskrivs om S.
Hela kitet för utveckling åt fel håll finns där. En prototyp inom profilering.

Jag sprang ofrivilligt på det här gänget, bara som en påminnelse om att vissa saker var ”bättre” förr. Det verkar f.ö. finnas en chans att få fylla i lite själv på Wiki för den som är hugad....:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ripper_Crew
Citera
2019-07-31, 22:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, självklart om de ansågs var motståndare mot naziregimen. Hur som helst så är det judiskt eller polskt namn och han trodde snarare att sonen var ryssvänlig än upphetsad över Nazi memorabilia.

Såg nåt snarlikt som jag undrat över själv i tråden - varför öht tända eld på bilen och riskera dra uppmärksamhet till sig (vilket skedde). Dels sin egen, dels professorns.
Michael Arntfield, criminology professor at Western University in London, Ont.

Eller så övertygar reptilhjärnan sinnet för logiskt tänkande att det är bäst att tutta på för att sopa igen spåren, trots att bensinbranden syns hem till Vancouver.

Tillägg: Jo, nazityskarna for inte så varligt fram i Ukraina heller. Polacker och judar och kommunister som var polacker och judar kom väl före ryssarna på deras små listor. Chanserna förefaller ju stora att familjen (pappan?) såg sig som polacker eller judar och flydde därför.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-07-31 kl. 22:28.
Citera
2019-07-31, 22:18
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Tror dom sitter och svälter i nån stuga, tycker dom ser veka ut. Nån avancerad form av självmord är min teori.
Citera
2019-07-31, 22:21
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mend-it
Såg på något program en gång hur hela renhjordar i Kanada eller Alaska flydde ända ut till kalla havet för att undkomma dom helt brutala mängderna av blodsugare. Det verkar ju finnas mer än lovligt av den varan där borta. Skulle lätt tippa att mygg, knott, broms, flugor och annat surrande helvete är sju resor värre än allt annat! Det ihop med lite svett, väta, fuktiga kläder, svala nätter , och med tanke på alla träsk och vattendrag kanske också blöta skor gör att det nog inte är som när man glatt knallade lite av Sörmlandsleden i plugget med korvgrillning som avslutning och sen bussen hem! Om man sen adderar en skvätt hunger på det så...ingen vidare campingsemester enl mej.

Ojojoj din upplevelse med skolan låter himmelskt trevlig medan beskrivningen av hur det kan vara ute i vildmarken låter helvetiskt otrevlig.

Som tidigare personer också skrev så blir man gaaalen av alla mygg. Det är helvetet på jorden och den psykologiska effekten är hemsk.
Citera
2019-07-31, 22:26
Medlem
Jag kan tänka mig att de först hade planerat att ta livet av sig, men sen när cirkusen drog igång så har de troligen fått ett adrenalinpåslag och någon slags livsgnista, eller åtminstone hide-and-seek-gnista. De har hela Kanadas uppmärksamhet, tidigare hade de kanske inte ens sin egen morsas uppmärksamhet. Har ganska svårt att tro att de bara skulle gå ut i skogen i begravningskostymen o överlämna sig till myggorna.
Citera
2019-07-31, 22:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Eller så övertygar reptilhjärnan sinnet för logiskt tänkande att det är bäst att tutta på för att sopa igen spåren, trots att bensinbranden syns hem till Vancouver.
Reptilhjärnan kickade in redan vid tankningen för $20 i Split lake verkar det som..
Drygt 20 mil senare gör de en rejäl brasa:
https://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/AAENYmr.img?h=599&w=620&m=6&q=60&o=f&l=f

Den minimala tankningen verkar ju vara så det knappt räcker ända fram. Att de med flit planerar att köra till end of road. Frågan är då varför.
Senast redigerad av develi 2019-07-31 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in