Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Funderade faktiskt på det samma via det som framkommit om hans bakgrund.
Det är inte alls omöjligt.
Om medias indikationer om fyndplatserna (saker, kroppar) stämmer så verkar de ha försökt hålla sig gömda. Ett tag i alla fall. Sen vad de ägnat sig åt är en fråga; om de försökt skaffa mat på dagar eller nätter eller mest försökt förflytta sig söderut.
Synbart har de försökt dölja sin position snarare än s.a.s. öppet gå i döden båda. Det kan ju bygga på en föreställning om självbevarelse som egentligen bara den ene anser rationell (mccleod; medan BS ”lattjar med polisen”). Till det omvänt blir rationellare att ge upp, för mccleod.
Dock har de mot slutet troligen suttit och tryckt i buschen kring bäckutloppen, eller i bäcken el. ev. rörförstärkningar där, i flodkanten ovanför kraftverket, skulle jag tippa, vilket kanske mer antyder sjukdom och törst. Men det hindrar inte att det ene skjutit den andre när den ville ge upp förstås.
Man kan fråga sig om de alls använde båten till något. Möjligen för att ta sig upp förbi kraftverket och komma över bifloden och deltat där. Och sen har de släppt båten. Att ta sig från brunna bilen genom buschen västerut över järnvägen känns lite tufft, om de ska tillbaka till floden. Det verkar mer än lovligt blött.
Jag skulle kunna gissa att polisen hittat spår av dem omkring trailerbyn och närmast ovanför (övernattning, matletning) och till sist, med ev. dna-träffar på hittade slängda saker högre upp, kunnat gissa sig till att de hållt sig i flodkanten hela tiden, och alltså smugit förbi kraftverket och upp. Om det går (satellitbilden kanske inte är rättvisande...).
Har de rört sig upp från strandlinjen till vägen för att leta mat i ev soptunnor och kanske undvika insekter så kan de ha lämnat spår på flaskor (!) eller pinkat eller slängt ifrån sig saker som sen kunnat knytas till en tidpunkt efter att de passerade med sin bil.
Hur länge de levde o hur snabbt de dog kommer ju fram. Kanske också vilja typer av taggiga buskar de rivit sig på. Det är inte alls säkert att de förstått att man inte kan sova i vatten eller i blöta kläder under bar himmel, så de kan ha frusit ihjäl eller dött av vad man nu stryker med av först under såna förh.
Jag borde ha kanske ha sovit ist...
:-/