2019-07-31, 15:45
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det blir allt färre saker när man inte ens kan strosa omkring på stan som ni själva säger att man inte kan. Detta är ett extremt samhälle och det blir inte bättre. Jag har för övrigt inget som helst emot skötsamma invandrare och det har inte min invandrade tjej heller. Däremot kan ingen av oss förstå hur svenskarna kan att ta in flyktingar som förstör landet på detta sätt.

Däremot kommer jag förstås utnyttja allt i Sverige som jag kan utnyttja, som sjukvård och annat. Jag har trots allt betalat extremt mycket till systemet så nu gäller det att mjölka ur allt som kan mjölkas ut.

Smart så att afghanen inte han dra kniv!
Har inga bekymmer med att gå stan, var har du fått detta ifrån? Nattetid får man vara mer på sin vakt då folk avnjuter diverse rus.
Citera
2019-07-31, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Visst. Om det är så att de afganer som har kniv i precis alla lägen använder den så fort de bara kan, så talar detta emot att han hade en kniv.

Källa på att de använder den så fort de kan?
De flesta gångerna de är ute används den förmodligen inte alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Har inga bekymmer med att gå stan, var har du fått detta ifrån? Nattetid får man vara mer på sin vakt då folk avnjuter diverse rus.

Jösses, du lever kvar i hur det var för 10 år sedan eller mer.
Citera
2019-07-31, 15:47
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
och tittar man även på videon så säger han "Now we gotta fuck this..." och går sedan lugnt och stilla mot Jafari

Det är en stor fördel att hålla huvudet kallt även om man egentligen är väldigt rädd.

Har man hamnat i ett läge där man inte kan fly, och ett knivangrepp är nära förestående, då är det försvarligt att slå till först med mycket våld. Har det gått så långt ska man givetvis inte telegrafera sitt våld genom att springa.
Citera
2019-07-31, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Precis, du serverar ju källan åt mig till och med. Generellt är det i parker, lekplatser och vissa områden man INTE får dricka. Annars får man dricka på gator, generellt. Nu kan vi släppa det. Jag menar inte att snubbarna från USA skulle känna till detta. Dock tycker jag det känns löjligt att tro att det är rädslan att åka dit för förtäring av alkohol som gör att flaskan döljs. Dessutom sägs det i förhör att de inte druckit alkohol. Jag tror den döljs i vapensyfte.

Nu ska jag hålla det väldigt sakligt istället för att som vanligt här på Flashback nedvärdera folk. Ett tips är att du läser HELA texten, oavsett VAD det handlar om. Annars är risken oerhört stor att du missar eventuella inskränkningar.

I det här fallet har du missat målet rejält. Det som du citerar är platser där det ALLTID gäller förbud utan undantag (alltså utan lokala föreskrifter). Dessutom ignorerar du kommentaren om "stadsdelscentrum", vilket är offentlig/allmän plats. Där gäller också konstant förbud utan undantag.

Vad som menas med allmän/offentlig plats kan du finna i Ordningslag (1993:1617). Där står i 1 Kap §2 följande:

1. allmänna vägar,
2. gator, vägar, torg, parker och andra platser som i detaljplan redovisas som allmän plats och som har upplåtits för sitt ändamål,
3. områden som i detaljplan redovisas som kvartersmark för hamnverksamhet, om de har upplåtits för detta ändamål och är tillgängliga för allmänheten, samt
4. andra landområden och utrymmen inomhus som stadigvarande används för allmän trafik.

Förenklat så får du inte förtära alkohol på allmän plats såsom ute på gator mm. (utan tillstånd). I stort sett alla bebyggda/befolkade områden där folk har tillträde som INTE är privat mark osv.

Vilket givetvis folk bryter mot ändå, men det är en helt annan sak.

Ha det gott!
Citera
2019-07-31, 15:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Det är en stor fördel att hålla huvudet kallt även om man egentligen är väldigt rädd.

Har man hamnat i ett läge där man inte kan fly, och ett knivangrepp är nära förestående, då är det försvarligt att slå till först med mycket våld. Har det gått så långt ska man givetvis inte telegrafera sitt våld genom att springa.

Fast det visar att det inte är självförsvar, ASAP är utom fara och han visar att han är villig att misshandla.
Citera
2019-07-31, 15:49
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Källa på att de använder den så fort de kan?
De flesta gångerna de är ute används den förmodligen inte alls.

Det har du rätt i. Då kanske han hade en kniv trots att han inte halade fram den omedelbums.
Citera
2019-07-31, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Menar du att övevakningsfilmen från Max även har fått med vad som hände på gatan???? Det tror jag inte!

Där trodde du fel

Citat:
Ytterligare en ny film, från en övervakningskamera i en hamburgerrestaurang, visar delar av händelseförloppet
.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/6jyv38/har-ar-den-bortklippta-sekvensen-i-asap-rocky-filmen
Citera
2019-07-31, 15:51
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Fast det visar att det inte är självförsvar, ASAP är utom fara och han visar att han är villig att misshandla.

Om ASAP kan visa att någon annan i gruppen har rätt att försvara sig med nödvärnsvåld, så har även ASAP rätt att hjälpa till.

Sen visar han väl bara att han är villig att använda våld? Huruvida det är olagligt våld beror på situationen, eller hur?
Citera
2019-07-31, 15:52
Medlem
Citat:

Man är inte utom fara när man har en kränkt afghanhanne bredvid sig.
Citera
2019-07-31, 15:55
Medlem
Det nya klippet på Aftonbladet visar ju egentligen ingenting emot caset mot Rocky eftersom han inte gör någonting där. Den filmen bör ju rimligtvis ha spelats upp i en egen misshandelsrättegång mot livvakten. Sen om det bör ses som en misshandel är ju en annan femma.
Citera
2019-07-31, 15:55
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det kan ju vara en bra idé om man är rädd att bli anfallen med kniv men man kommer naturligtvis inte undan de juridiska konsekvenserna för det.

Visar det sig sen också att ingen kniv fanns annat än i din hjärna är det otur i oturen.

Låt säga att en person kan visa att han på ett fullt rimligt sätt trodde följande:

1) Det var överhängande risk för ett angrepp
2) Angriparen har en kniv dold på sig som han kommer att använda
3) Det går inte att fly

I det läget slår personen till först innan angreppet hinner börja. Han använder lika mycket våld som Rocky-gänget gjorde.

Vad menar du att de juridiska konsekvenserna blir här?
Citera
2019-07-31, 15:56
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Det är för att invandringskritiker ser detta som det perfekta ögonblicket att hyckla fritt.

Högern har helt enkelt blivit den nya vänstern.

Nja, jag vet inte det.

En färgad amerikan står högre i kurs därför att han åker hem efter avtjänat straff.

Medan t.ex. en färgad man från Eritrea eller en afghan med PUT stannar kvar i landet.

Amerikanen är alltså att föredra. Enkel logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in