Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Fast just brytandet med Celik har väl mest att göra med att han själv ville därifrån för att spela och har gnällt en del över det. Inte så att Häcken hade gråtit över att ha en ickegnällande Celik kvar i truppen.
Förövrigt kom det lite uppgifter om att vi varit ute efter Tekie men att han ville stanna i Belgien,återstår att se om det blir nåt in detta fönster, jag är inte alltför missnöjd om vi sitter med nuvarande trupp.
Kraven för att det ska vara värt att plocka in nåt nu är ju liksom ungt,billigt, går rakt in i startelvan och höjer den markant samt forward (där vi har lite få gubbar). Det är inte enkelt att finna såna gubbar så lika bra att köra med vad vi har.
Tekie vet i sjutton, visst han har sina styrkor, men det är ju egentligen inte en spelare som tar en Paka-roll, han gör sig väl bäst i ungefär samma roll som de mittfältare vi redan har. Skall vi ta in något vill jag helst se en hårt jobbande offensiv kreatör på mittfältet, kort och gott en Paka-typ. I övrigt har vi ju till viss del täckning på andra positioner, om vi inte drabbas av ett skadehelvete. Verkar ju t ex som att Poya och Ferran ser Titi som ett alternativ på vänsterbacken, Toko har ju gjort det godkänt på högerbacken etc. Anfallet är lite tunt, men där kan vi ändå spela Holm, Affane, Sargon, Vibe, Söder, Giorgi, kanske även Noah, men han är nog rätt långt ifrån att få minuter än.