2019-07-24, 22:36
Medlem
Jag rekommenderar midazolam. Benzo för sömn. 3h halveringstid så det är ute när du vaknar. Ev tillsammans med 3-5 mg melatonin
Citera
2019-07-26, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan

Klart man blir eftersom ganska fort behöver man ta mer för att få effekt, detta är inte i fallet med theralen. Benzo är ondskan själv.
Om han säger att han behöver ta det 15 gånger per år så kan du aldrig i helvete på allvar tro att han skulle bli beroende? 🤣 Du kan förfan käka 5-7,5mg imovane i flera år i rad utan märkbar skillnad i effekt, individuellt men jag har själv haft 15mg/natt utskrivet i 3 år och effekten är densamma, och när jag slutade så sov jag oroligt i 3 dagar, men avtändningar har ju mycket att göra med hur vek du är som person, om du stannar hemma från skolan/jobb för att du hade lite småont i huvvet eller kanske vaknade småtrött dagen efter skullr jag inte rekommendera dig att kliva på saker som kan ge dig ett "helvete"
Citera
2019-07-26, 10:38
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Bästa benzon för sporadisk sömnhjälp?" infogad./mod
Citera
2019-07-29, 02:40
Medlem
JiseOnes avatar
Otroligt individuellt, såklart som med allt annat.
Min erfarenhet:
Stilnoct - Totalt verkningslösa, har ätit en gång, en ask (30st) och ett sexpack folköl, kändes som jag hade druckit 4.2or istället kanske på sin höjd. Dock aldrig testat enstaka för att sova men...

Imovane - Funkar ångestdämpande helt ok för mig med 4-5st, går att jämföra med diazepam. Dock får jag svårare att somna om jag tar för den sakens skull.

Alprazolam - Även här får jag svårare att somna, när vi pratar sporadiskt bruk... Antar det beror på att man då faktiskt i princip får eufori av ångestlindringen och vill få gjort saker istället. Funkar dock utmärkt att sova på när man är på skiten dagligen...

Diazepam - Funkar, får ingen effekt av dem rusmässigt, kanske är tryggheten av att man fått i sig nåt narkotiskt preparat som får mig att somna.

Lorazepam - Aldrig provat enstaka sporadiskt, men första gången jag fick hem 100 Ativan för många år sen minns jag att jag tog en näve, slocknade och upprepade tills de 100 var slut haha.

Nitrazepam - Min absoluta favorit för sömn, enligt mig benzon med kraftigast muskelavslappnande effekt vilket hjälper mig att somna i många fall.

Klonazepam - Inget för sömnen för mig, om man inte käkar dagligen som på alpra.

Men vill du verkligen ha knock-out piller, så försök att få tag i någon RC. Flubromazolam eller klonazolam så lär du garanterat slockna som en bebis, med risk att vakna upp flöddrad som ett ägg dock.
Citera
2019-07-30, 15:10
Medlem
Kombinationen av Nitrazepam och valfri Z-analog tycker jag är det ultimata. Nitrazepamen 2h innan sänggående och z-an när du lägger dig i sängen. Helt OK sämn enligt min sömnmätare, och pigg på morgonen.

Doser:10mg Nitrazepam
15 mg immovane eller 20 mg stillnoct.

Tänk på att sova jämna 1, 5 h perioder.
Senast redigerad av SatansBalkong 2019-07-30 kl. 16:02.
Citera
2019-07-31, 06:39
Medlem
Sömngivande benzo man rimligtvis kan få på recept

Behöver en sömtablett som håller en sovande, alltså ingen insomningstablett. Har haft nitra och flunitrazepam, men blivit immun, de funkar helt enkelt inte längre. Finnas några alternativ man kan få på recept och föreslå för psykiatern som är rimliga, alltså inte enbart för sjukhusbruk, eller krångliga licenspreparat?

Har svår insomnia, och neuroleptikavarianterna tål jag inte, nozinan och. propavan gör bara att klådan i benet tvingar mig gå hela natten, och lägger vi på akineton blir det bara fler biverkningar. Har provar melatonin, motion, regelbundna sovvanor etc. så ingen idé att föreslå!

Z-orna fungerar fint på mig, men ger 1.5h sömn. Dessutom fungerar de bara om vi bytor z var annan till tredje månad.
Senast redigerad av SatansBalkong 2019-07-31 kl. 07:04.
Citera
2019-07-31, 12:46
Medlem
Flufffens avatar
Det är problemet med dagligt användande av benso, till slut blir man immun och det fungerar inte längre.
Citera
2019-07-31, 12:51
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Det är problemet med dagligt användande av benso, till slut blir man immun och det fungerar inte längre.

Word.
Man måste ta tag i grundprolemet till varför man inte kan sova. Sömn och insomningstabletter ska endast användas under en begränsad period. Det klan vara jetleg. plötsligt inträffat dödsfall i familjen eller annat trauma.
Jag skrev i någon annan tråd att 99.9% av alla människor behöver inte sömntabletter för att kunna sova. Det finns en extremt ovanlig sjukdom (mins ej namnet) som gör att man inte kan somna och då är det befogat.
Citera
2019-07-31, 20:28
Medlem
NeedAbiggerBoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatansBalkong
Behöver en sömtablett som håller en sovande, alltså ingen insomningstablett. Har haft nitra och flunitrazepam, men blivit immun, de funkar helt enkelt inte längre. Finnas några alternativ man kan få på recept och föreslå för psykiatern som är rimliga, alltså inte enbart för sjukhusbruk, eller krångliga licenspreparat?

Har svår insomnia, och neuroleptikavarianterna tål jag inte, nozinan och. propavan gör bara att klådan i benet tvingar mig gå hela natten, och lägger vi på akineton blir det bara fler biverkningar. Har provar melatonin, motion, regelbundna sovvanor etc. så ingen idé att föreslå!

Z-orna fungerar fint på mig, men ger 1.5h sömn. Dessutom fungerar de bara om vi bytor z var annan till tredje månad.
Har du testat halcion? Bästa benso för sömn enligt mig.

Kul att för en gång skull se ett icke-pundar-inlägg i bensoforat. 🙂
Citera
2019-08-03, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Word.
Man måste ta tag i grundprolemet till varför man inte kan sova. Sömn och insomningstabletter ska endast användas under en begränsad period. Det klan vara jetleg. plötsligt inträffat dödsfall i familjen eller annat trauma.
Jag skrev i någon annan tråd att 99.9% av alla människor behöver inte sömntabletter för att kunna sova. Det finns en extremt ovanlig sjukdom (mins ej namnet) som gör att man inte kan somna och då är det befogat.

Har aldrig kunnat sova, inte ens som barn.

Citat:
Ursprungligen postat av NeedAbiggerBoat
Har du testat halcion? Bästa benso för sömn enligt mig.

Kul att för en gång skull se ett icke-pundar-inlägg i bensoforat. 🙂

Tror jag fått halcion på sjukhuset en gång, men är inte den extremt kortvarig?
Citera
2019-08-03, 06:32
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatansBalkong
Har aldrig kunnat sova, inte ens som barn.

Tror jag fått halcion på sjukhuset en gång, men är inte den extremt kortvarig?

Vad heter sjukdomen du har som gör att du inte kan sova? och vad gav dom dig som barm för preparat för att du skulle få sova?
Citera
2019-08-03, 14:31
Medlem
Aldrig fått ett namn på den annat än "grava sömnstörningar", fick aldrig någon medicin som barn då mor var emot all slags medicin, vilket också ledde till att att skolan gick minst sagt sådär. Det är först nu man börjat undersöka om det kan vara neuropsykiatrisk, och om exempelvis lisdexamfetamin kunde lösa sömnproblemen. I väntan på det får jag antingen nöja mig med tupplurar och ständig trötthet, eller köra tills jag stupar där jag står eller går in i någon slags gränspsykos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in