2019-07-30, 00:51
Medlem
Geographicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Skönt att se min favoritryss Rublev tillbaka efter sina skador och sviktande form. Blev inte vinst men en finalplats och bra spel. Nu får han hålla sig skadefri och ta sig in på topp 10 och utmana om Grand Slam titlar inom en snar framtid.

Håller med! Gillar Khachanov också men Rublev är roligare att se på när han är i form.
Citera
2019-07-30, 12:22
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Trodde han var på väg tillbaka lite vid French Open, som ju inte brukar vara hans favorit-GS. Vinster över Tipsarevic och Cilic, och sen förlust i tre jämna tiebreak-set mot en välspelande Wawrinka.

Men sen bara förluster.

Jo baby Fed spelade riktigt bra i Franska nästan utöver sin förmåga mot Stan, vet ej heller riktigt vad som hänt, följer honom på Instagram och ser han gör mycket reklamer för allt möjligt, glass, resor,kaffe. Gör väl alla kanske men han kanske lite extra mycket som jag ser iaf. Förr var det mera hur han visade sina träninsrutiner. Tar kanske varje chans att tjäna lite extra , tror han nyligen köpte ett hus åt föräldrarna/föreldern? Är väl ganska fattigt i Bulgarien/Rumänien.
Citera
2019-07-30, 15:21
Medlem
Grillalites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Håller med! Gillar Khachanov också men Rublev är roligare att se på när han är i form.

Rublev är så ojämn att man häpnar. Khachanov tror jag mer på om man tittar ett par år framåt.

Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Dimitrov inte ens rankad topp-50 i världen längre. Det är till och med sämre än innan han fick sitt riktiga genombrott. På två år så har han tappat från att vara #3 i världen och huvudutmanare om GS-titlar. Snacka om att inte ha alla hästar i hagen. Det är väl fan lika bra att han lägger av.

Snacka om melt-down. Så sjukt bra han spelade när han vann i London till det här. Men så är det i tekniksporter, tappar du det så tappar du det ofta rejält, och det går utför snabbt. Golf är likadant. Brutala sporter båda två, inget lag som du kan gömma dig bakom.

Har du inte det mentala som krävs är du körd. Så stor skillnad är det inte på deras fysiska status och de tekniska bitarna.
Senast redigerad av Grillalite 2019-07-30 kl. 15:24.
Citera
2019-07-30, 18:37
Medlem
Peterson har verkligen inte flyt med lottningarna, nu drog hon förstaseedade Stephens direkt i Washington. Blir intressant att se var hon står i formen. Rebecca har ju satsat på hardcourtsäsongen, har inte spelat sedan Wimbledon och stod över Båstad bl.a. Hon har inte riktigt nått upp till nivån hon hade i USO förra året än så länge i år, det börjar bli dags nu om hon ska upprätthålla sin ranking.
Citera
2019-07-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
Rublev är så ojämn att man häpnar. Khachanov tror jag mer på om man tittar ett par år framåt.

Snacka om melt-down. Så sjukt bra han spelade när han vann i London till det här. Men så är det i tekniksporter, tappar du det så tappar du det ofta rejält, och det går utför snabbt. Golf är likadant. Brutala sporter båda två, inget lag som du kan gömma dig bakom.

Har du inte det mentala som krävs är du körd. Så stor skillnad är det inte på deras fysiska status och de tekniska bitarna.

Ja, det krävs mycket.

Kachanov är bättre än Rublev och kommer vara det när deras karriärer summeras också. Rublev är lite överskattad, det har jag alltid tyckt. Men han känns som att han skulle kunna bli en riktig skrällspelare i framtiden, även Coric känns som en sådan spelare.
Citera
2019-07-30, 19:55
Medlem
Geographicas avatar
Alexei Popyrin är en annan "ryss" som nog kommer bli bra de kommande åren. Tar små kliv hela tiden och är rankad 87 nu jämfört med 322 för exakt ett år sen.
Citera
2019-07-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast vad har text Ymer:s med det göra? Dom är ju uppväxt i Sverige, Tiafoe är väl född i USA tex? Förstår inte varför en mörkhyad som är född i ett land där tennis är stort inte skulle kunna bli bra på tennis.

Edit: ja, fast många av dom större europeiska fotbollslandslagen består ju a svarta spelare 🙂, tex Holland och Frankrike.
Frankrike har väl nästan bara mörkhyade.
Det var väl det jag försökte säga, hudfärgen saknar betydelse det är kultur och omgivning som är av betydelse
Citera
2019-07-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Det var väl det jag försökte säga, hudfärgen saknar betydelse det är kultur och omgivning som är av betydelse

Och just med den beskrivningen så spelar hudfärgen roll för hudfärgen spelar roll i vilken kultur och omgivning man hamnar i.

Sedan så tror jag inte det är så socioekonomiskt som många vill få det till. Finns så många idrottare som kommer från fattigdom och lyckas att bli bäst.

Frankrike har nog stor skuld i detta. Deras akademier är skit, man fostrar inga vinnare i tennis helt enkelt. De skulle kunna spotta ut flera spelare som vinner slams om inte varje år, åtminstone vartannat år. Men de finns en utpräglad förlorarmentalitet i Fransk tennis. Hade man varit bättre där så hade säkert spelare som Tsonga och Monfils kunnat vinna flera grand slams.
Senast redigerad av terribilis 2019-07-30 kl. 20:57.
Citera
2019-07-30, 21:33
Medlem
Var ju ingen fara med lottningen för Peterson, som slår Stephens 6-2, 7-5. Första segern mot topp-10(och topp-20) i karriären.

Stark i returspelet. Lovar gött för hösten.
Citera
2019-07-31, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Var ju ingen fara med lottningen för Peterson, som slår Stephens 6-2, 7-5. Första segern mot topp-10(och topp-20) i karriären.

Stark i returspelet. Lovar gött för hösten.

Kul! Hon har faktiskt stort spel i sig Peterson, kan nog bli topp 30 om det vill sig väl.
Citera
2019-07-31, 10:42
Medlem
Jkrokens avatar
Säga vad man vill om Kyrgios, men han är ju förjävla underhållande när han är på humör.
https://youtu.be/P9qR0QFCfXE
Citera
2019-07-31, 12:01
Medlem
Kollar på våra spelare, Markus E i Spanien har gjort hyfsat ifrån sig, en vinst och såg ut att vara på väg mot ytterligare en men det blev nog för spännande efter vinst i första set så gjorde han alldeles för många enkla misstag i andra men kan ju ta matchen i tredje men jag tvivlar

Mikael Y ser stabil ut på gruset i Polen, blir nog vinst mot ryssen där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in