2019-07-31, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Och hur tänker åklagarn när han tar med en flaskhals som uppenbart aldrig används? Det slår tillbaka senare.

Jag blir inte förvånad om försvaret låter en läkare vittna imorgon om trovärdigheten kring hur skadorna uppkommit. En flaska i huvudet borde generera någon form av hjärnskakning kan man ju tycka. Hur kan man sen inte råda bo att låta bli att söka ersättning för inkomstbortfall när man varken kan presentera en arbetsgivare eller ännu mindre visa upp en lönespecifikation ? Jag menar konsekvenserna blir ju att bo framstår som ohederlig om han arbetar svart och samtidigt lyfter bidrag. Visar det sig sen att det aldrig funnits någon arbetsgivare så kan man fundera över vad mer han ljuger om.
Senast redigerad av Castorchamp 2019-07-31 kl. 10:06.
Citera
2019-07-31, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodgy
Av någon anledning så är det bara Williams skor som har tagits i beslag.

Rakims dojor hade väl försvunnit, i god ordning. Precis som med hans filmer och hans telefon och hans nickname. Säga vad man vill om ghettonegrer, men de är rätt bra på att undanröja bevis. Har man några dagar på sig och tillgång till rådgivning från skivbolaget så underlättar väl det en hel del.

Fast samtidigt så vet de ju knappast, eller visste knappast att vi i Sverige har fri bevisprövning och det gör det lite mer komplicerat för dem med sitt undanröjande.
Citera
2019-07-31, 10:02
Medlem
USA:s särskilda sändebud för gisslansituationer, Robert O'Brien, sitter med under rättegången mot Asap Rocky.

https://www.dn.se/kultur-noje/gisslanexpert-skickad-till-sverige-av-trump-for-att-bevaka-rattegangen/

Det verkar som om Donald Trump inte är helt främmande för en fritagningsoperation av Rakim Mayers.
Citera
2019-07-31, 10:03
Medlem
Citat:
Av någon anledning så är det bara Williams skor som har tagits i beslag.

Rakims dojor hade väl försvunnit, i god ordning. Precis som med hans filmer och hans telefon och hans nickname. Säga vad man vill om ghettonegrer, men de är rätt bra på att undanröja bevis. Har man några dagar på sig och tillgång till rådgivning från skivbolaget så underlättar väl det en hel del.
Jaha, då behöver jag inte ladda ner och gå igenom 500 sidor igen. Tack för att du gav en heads up på det.

Ja det är ju märkligt att man inte fann någon telefon... jag undrar varför ”nyckelpersonen” inte förhörts hårdare ang detta?!
Citera
2019-07-31, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Jaha, då behöver jag inte ladda ner och gå igenom 500 sidor igen. Tack för att du gav en heads up på det.

Sure thing.

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det verkar som om Donald Trump inte är helt främmande för en fritagningsoperation av Rakim Mayers.

Rolig fan-fiction där. Men vi som lever i den verkliga världen måste förhålla oss till trovärdiga scenarion.
Citera
2019-07-31, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Det gänget ljuger ju lika friskt. Det är bra att rätten går igenom det här med flaskan eller flaskorna för att se vad som rätten kan använda.

Det här att gänget har gjort så mycket föra att dölja vad de sysslat med säger ju att de vet med sig att de gjort fel. Sen kan de knappast ha reda på att i Sverige har vi fri bevisprövning vilket gör att de inte får till det riktigt så bra som de vill. Kanske. Återstår att se hur det utvecklas.
Ja de tycker ju uppenbart att de är smarta.
Jag tror att de blev provocerade av J men att de är helt medvetna om övervåldet och de har haft gott om tid att snacka ihop sig om knivar och hot för att förklara varför de angrep den här spinkiga killen med sådant våld.
Tror att i US hade det kanske funkat bättre men jag tror inte TR köper detta motiv. Dock blir det problematiskt att döma någon specifik person för att ha skurit BO när man inte har film/vittnen/bild/erkännande/dna på tillhyggen osv.
Jag tippar på att Rakim och hans vänner får villkorligt och döms till skadestånd.

Om de överklagar en ev dom, kvarstår då häktningen?
Citera
2019-07-31, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Jag blir inte förvånad om försvaret låter en läkare vittna imorgon om trovärdigheten kring hur skadorna uppkommit. En flaska i huvudet borde generera någon form av hjärnskakning kan man ju tycka. Hur kan man sen inte råda bo att låta bli att söka ersättning för inkomstbortfall när man varken kan presentera en arbetsgivare eller ännu mindre visa upp en lönespecifikation ? Jag menar konsekvenserna blir ju att bo framstår som ohederlig om han arbetar svart och samtidigt lyfter bidrag. Visar det sig sen att det aldrig funnits någon arbetsgivare så kan man fundera över vad mer han ljuger om.
Aldrig att BO får skadestånd för förlorad inkomst om det är ett svartjobb.
Den här arbetsgivaren har enl uppg gett honom sparken och vill inte medverka i rättegång/fup eftersom denne inte vill förknippas med målet.
Skadestånd för sveda och värk kan han få, även ärekränknkng kanske? BO har ju blivit en världskändis.
Citera
2019-07-31, 10:35
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Tror du ger afghanerna för mycket kredits här, allt de känner till är att stör man och tjafsar tillräckligt länge så kanske nått kommer fram av det, rättsystem är obefintligt i deras kunskapsvärld. de visste att det var nån som folk kände igen, målet var nog det troligaste, bara tjafsa på afghanskt sätt tills dess folk blir less nog och ger dom nått för att dra.

Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
De personer jag sett som man lyft i huvudet har benen rakt ner, men i polisens stillbild mellan Tim och Mustafa , så går hela hans kropp i en sned vinkel bakåt typ klockan 5 istället för kl 6.
Hur fasen lyckas man med detta ? (sid 65 andra bild i fup)
länk: https://www.docdroid.net/z0hv0yQ/stockholms-tr-b-9283-19-aktbil-98.pdf#page=72

Ser ut som att Jafari trycker ifrån Tims kropp med sina armar.
Tim står inte heller stilla under lyftet utan det är en rörelse framåt hela tiden.
Jafari är väl lätt som en halmgubbe, kanske därför ser det ut som det gör.
Citera
2019-07-31, 10:40
Medlem
Provokatörs avatar
Godmorgon! Några high-lights.

Afghan #1
Slagen i ryggen med flaska (ur FUP)
Ändras till slagen i huvudet med flaska som går sönder men det finns varken splitter eller skador i hans skalle
(Ja som MÄ får man faktiskt ändra sig hur många gånger som helst, det vet jag från mina tidigare förhör och rättegångar)

Afghan #1
Alla hade flaskor
(Eller hur)

Afghan #1
- Sen blir jag liggande, sittande, mot en vägg.
(Han har antigen upphävt tyngdlagen eller fått en psykos)

Afghan #1
- Det är jobbigt att bli anklagad för att vara knarkare
(Ja fy fan det vill man ju inte bli även om man är det.)

Afghan #1
Kunde inte numret till polisen
Dagen efter kunde han numret till polisen, ringde och pekade sedan ut oskyldig svart man som MGM
(Jag kom på numret igen)

Afghan #1
Frågar okända på stan vart hans kompis tagit vägen
(Sorteras in under avdelningen helt ologiska resonemang)

Afghan #1
Har ett jobb men vill inte säga vart
(Mollgans pizzeria)

Afghan #1
Försöker addera gamla skador på näsa och revben
Skadan på läppen syns inte på bilder direkt efter bråket
(Har räknat ut att ju fler skador och ju värre ju högre skadestånd)

Afghan #1
Saknar glassplitter i håret och på kläderna
(Doktorn tog mig inte på allvar, men min gode man trodde på mig och tanten jag sov hos sa att det var glassplitter i sängen)

Afghan #1 eller #2 förmodligen båda
Daskar kvinnor i rumpan enligt kvinna i videon
(Så gör vi alltid, får man inte det?)

Afghan #1
Knivade en annan man in till benet - fick 30 dagars samhällstjänst och betala 5000 i skadestånd
Fick själv lindriga skador men yrkar själv på 140.000
(Dom e ju rika och kända)

Afghan #2
Video som visar hur han drar sina fingrar genom håret på en okänd kvinna inne på Max
(Det är så vi jobbar, får man inte det?)

Afghan #2
Nu häktad för stöld och att han bar kniv
(Se kommentaren ovan)

Afghan #2
Vi frågade efter knark
(Nä vi e inte knarkare)

Afghan #1 & #2
Dokumenterade seriekriminella heroinmissbrukare
(Strukturell rasism)

Afghan #2
Ser sex stycken som slår afghan #1 med flaskor (ur FUP)
(Ser förmodligen dubbelt eller har hallucinationer)

Åklagaren
Vet inledningsvis inte när flaskan krossades
(Jag har inte riktigt bestämt mig ännu)

Åklagaren
Får stryka SMS då det strider mot beslagsförbudet
(Fan det hade jag missat - lite pinsamt)

Åklagaren
Livvakten lyfter afghan #1 (eller#2) i halsen (nödvärn)
Afghan #1 Kastar hörlurar och slår livvakten (nödvärn)
Logik: Icke straffbart nödvärnsgruff mellan två personer där båda bar fredar sig mot varandra
(Ja jag fick liksom inte riktigt ihop det så jag tolkade allt som nödvärn, huvudsaken var att inte behöva väcka åtal mot afghan #1)

Åklagaren
Vet inte vilket straff han vill yrka på
(Nä jag vill känna av stämningen i rättssalen och kolla Flashback innan)

Flaskorna
Saknar DNA eller spår av någon av MGM återfinns flera meter från platsen
Två av flaskorna finns inte kvar på platsen, inga spår alls i form av splitter.
(Men afghan #2 har ju vittnat om att det var så)

Många underliga och oklara omständigheter i den här cowboysoppan.

Stackars Sverigebilden.

/Provokatör
Citera
2019-07-31, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii

Om de överklagar en ev dom, kvarstår då häktningen?

Det lär den nog göra. Jag tror de kommer bli negativt överraskade om de tror att de ska kunna bli frisläppta i väntan på Hovrätten. De får sitta någon vecka eller två tills Hovrätten hittar en öppning, där lindras eller förstärks straffet. Jag antar att åklagaren sparar på ett bevis eller två till det överklagandet. Kanske han till och med har fått upp ögonen för att det finns bevis för att Harlem och Rakim är en och samma person vid det laget, och sparar detta "candy" för detta ändamål.

Sen nekar Högsta Domstolen prövningstillstånd och de får bege sig hem med svansen mellan benen efter avtjänat straff. Sen får de försöka monetisera detta bäst de vill. År 2021 är de helt bortglömda.
Citera
2019-07-31, 10:45
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:

Rolig fan-fiction där. Men vi som lever i den verkliga världen måste förhålla oss till trovärdiga scenarion.

Det faktum att trumpeten skickar en expert på gisslanfritagning till en misshandelsrättegång i Sverige pekar på att vi har lämnat verkligheten för länge sedan.
Citera
2019-07-31, 10:48
Medlem
Citat:
Det lär den nog göra. Jag tror de kommer bli negativt överraskade om de tror att de ska kunna bli frisläppta i väntan på Hovrätten. De får sitta någon vecka eller två tills Hovrätten hittar en öppning, där lindras eller förstärks straffet. Jag antar att åklagaren sparar på ett bevis eller två till det överklagandet. Kanske han till och med har fått upp ögonen för att det finns bevis för att Harlem och Rakim är en och samma person vid det laget, och sparar detta "candy" för detta ändamål.

Sen nekar Högsta Domstolen prövningstillstånd och de får bege sig hem med svansen mellan benen efter avtjänat straff. Sen får de försöka monetisera detta bäst de vill. År 2021 är de helt bortglömda.

Bortglömda blir de nog. Den som tror att de kommer att få fler bokningar får nog tänka en gång till. Vem vill ha såna här typer på sina event. Eller i sin stad. Att de får stöd av amerikaner kommer i längden inte att ge dem något alls. Den typen av människor tröttnar fort och har snart något annat att tycka till om. Om de har tur så väljer afghanerna att vilja låta bli det här ärendet men har svårt att tro att de har förstånd till det och att de inser att de måste förbättra sig för att få ett bättre liv. Hoppas de utvisas för all framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in