2019-07-31, 08:39
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodgy
Jag tror du överskattar betydelsen av denna storm i en ankdamm. Riktiga artister flygs in, gör sin grej, flyger hem. Att 2-3 halvkända mummelrappare vill bojkotta Sverige spelar ingen som helst roll. De är ju ändå fullständigt utbytbara. Nästa år så heter de "lil dinghy" eller "ASAP Moose", och låter ungefär likadant. Ni kids (ASAP fans) är inte så viktiga, varken som influerare eller marketing demographic.

Jesus gråter.
Kan bli tvärt om. Vi får hit en hel drös med wannabe gangster rappare som vill visa va tuffa de är och få makalös publicitet. Denna cirkus kommer antagligen vara fantastiskt för Asaps karriär.
Citera
2019-07-31, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Kan bli tvärt om. Vi får hit en hel drös med wannabe gangster rappare som vill visa va tuffa de är och få makalös publicitet. Denna cirkus kommer antagligen vara fantastiskt för Asaps karriär.

Sånt kvalificerat trams. Varför skriver du såna korkade saker för?

Varför skulle de komma hit på sin lediga tid för? För att få sitta i häkte?
Citera
2019-07-31, 08:57
Medlem
Citat:
Var går gränsen? När är en flaskhals för kort för att skära någon?
7 cm? Eller när den blir jobbig att hålla i. Mina händer är ca 11-12 cm breda, den flaskhalsen skulle försvinna om jag höll den.
Citera
2019-07-31, 09:09
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Det börjar framstå som om brottsoffret faktiskt skadat sig själv. Flaskhalsen som åklagarn lagt till bevis har aldrig använts vid brottet. Den saknar DNA och är alldeles för kort att hålla i något slagsmål.
Afghanen kunde inte ens hjälpligt hålla kursen fast åklagarn höll han under armarna, hur fan ska afghanen då kunna svara imorgon.
Höll han under båda armarna? Gick åklagarn bakom Mustafa? Var Mustafa så hög?
Citera
2019-07-31, 09:10
Avstängd
ASAP Rocky är en politisk fånge - o en politisk brottsling. Precis som Dawit Isaac o de tillfångtagna
på Stena Tankern.

Afganen är en stor bluff - han har inget här att göra - han får ENBART vara här för att gå I GYMNASIUM
men han går INTE i gymnasium - alltså skulle han ha utvisats redan innan indidenten med ASAP Rocky.

Det är snarare ett antal politiker ink Reinfeldt, Löfven, Romson, Fridolin, Löfven m fl som skulle sitta på de anklagades bänk.
Citera
2019-07-31, 09:22
Medlem
Citat:
7 cm?
JAG vet inte. Uppenbarligen inte du heller.

Jag skulle nog kunna snitta ngn med en 3cm flaskhals. Hänger ju på hur man håller den.

Jag tycker för övrigt det är intressant med polis Dahlmans utlåtande från platsen.

"Dahlman berättar vidare att hon hittar en krossad glasflaska på Apelbergsgatan som hon dokumenterar genom att fotografera. Hon diskuterar med sina andra kollegor om de ska ta allt glaskross i beslag men kommer fram till att de endast ska ta flaskhalsen i beslag". FUP 327.

Det är ju intressant att Corniel håller minst två flaskor i handen som han enligt egen utsago har krossat mot marken. FUP 82. Var är då den andra flaskhalsen? Jag finner det för troligt att den togs med pga att Corniel använde den för något han inte borde ha gjort.

Även intressant att Rakim säger "Så fort vi kom till det kvarteret så låg de flaskor och glas överallt. Det var glas överallt." FUP 377

Detta punkteras ju totalt av polis Dahlman:
"Dahlman får frågan om det fanns något annan krossad flaska på platsen och hon uppger att hon sökt av hela korsningen Olofsgatan/Apelbergsgatan och Apelbergsgatan från korsningen upp till Sveavägen och det är det enda glaskrosset som finns på den sträckan. Hon uppger även att om det funnits mer glaskross så hade de dokumenterade det då de letade efter glasflaskor. Hon uppger att hon kollade ordentligt när hon sökte av." FUP 327

Detta tyder ju återigen på att Rakim var stenad som ett hus och saknade uppfattning om omvärlden, eller så ljuger han ännu en gång för att exkulpera sig.
Citera
2019-07-31, 09:31
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill

En relativt okänd nischad artist har plötsligt blivit världskändisen på allas läppar. Jag kan mycket väl tänka mig att någon annan försöker kopiera konceptet. Ett par veckor i buren kan säkert vara värt besväret.

Man kan förstås inte alltid räkna med en publicitets boost av trump. Men som publicitets jippo så är detta väldigt lyckat. 3 veckors jobb med att peta navel ludd samt eventuell böter. För en gangser rappare är det nog både bra valuta för pengarna och tiden.

Ska man iscensätta det hela så är det förstås bättre om man blir firad och får skadestånd också.
Citera
2019-07-31, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
borde inte hela bråket ha filmats?
Vem filmade?
varför tar inte polisen och fixar fram hela filmen med tanke på alla satans resurser som går till detta fall?
Jag läser att Rakims telefon finns kvar på hotellrummet när han häktas,
Jag läser sms där det skrivs om städade filmer och att man hopppas Rakim raderat alla andra filmer och bara behållit ”the one”.
Jag läser i sms att någon har nyckel till hans rum och jag läser att under husrannsakan på Grand hittas inte telefonen.
Jag läser om någon som ska köpa nya telefoner.

Det är allt jag vet.
Jag vet inte om resten av filmerna finns på Rakims telefon eller ej och/eller om den har återfunnits och gåtts igenom av tekniker.
Senast redigerad av Yanii 2019-07-31 kl. 09:49. Anledning: Autocorrect är inkorrekt
Citera
2019-07-31, 09:35
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill

Exakt, och att dessutom få uppleva det tveksamma nöjet att bli attackerade av påtända hazarjävlar under vistelsen.
Citera
2019-07-31, 09:41
Medlem
Citat:
JAG vet inte. Uppenbarligen inte du heller.

Jag skulle nog kunna snitta ngn med en 3cm flaskhals. Hänger ju på hur man håller den.

Jag tycker för övrigt det är intressant med polis Dahlmans utlåtande från platsen.

"Dahlman berättar vidare att hon hittar en krossad glasflaska på Apelbergsgatan som hon dokumenterar genom att fotografera. Hon diskuterar med sina andra kollegor om de ska ta allt glaskross i beslag men kommer fram till att de endast ska ta flaskhalsen i beslag". FUP 327.

Det är ju intressant att Corniel håller minst två flaskor i handen som han enligt egen utsago har krossat mot marken. FUP 82. Var är då den andra flaskhalsen? Jag finner det för troligt att den togs med pga att Corniel använde den för något han inte borde ha gjort.

Även intressant att Rakim säger "Så fort vi kom till det kvarteret så låg de flaskor och glas överallt. Det var glas överallt." FUP 377

Detta punkteras ju totalt av polis Dahlman:
"Dahlman får frågan om det fanns något annan krossad flaska på platsen och hon uppger att hon sökt av hela korsningen Olofsgatan/Apelbergsgatan och Apelbergsgatan från korsningen upp till Sveavägen och det är det enda glaskrosset som finns på den sträckan. Hon uppger även att om det funnits mer glaskross så hade de dokumenterade det då de letade efter glasflaskor. Hon uppger att hon kollade ordentligt när hon sökte av." FUP 327

Detta tyder ju återigen på att Rakim var stenad som ett hus och saknade uppfattning om omvärlden, eller så ljuger han ännu en gång för att exkulpera sig.
Och hur tänker åklagarn när han tar med en flaskhals som uppenbart aldrig används? Det slår tillbaka senare.
Citera
2019-07-31, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Flashbackdetektiver: Det finns nu en fråga i tråden som gäller denna film:

https://www.youtube.com/watch?v=ZujzfptWAwQ

Loopa igenom denna några gånger mellan 20-30 sekunder. Den person som står på trottoaren till höger i bild och slår på målsäganden.

1) För han över något objekt mellan sina händer innan han börjar slå?

2) Har han - eller har han INTE - något i handen som följer med hans hand bakåt då han satsar (kommer fram i bild) och som sedan försvinner i bild i riktning mot målsäganden samtidigt som hans arm förs framåt?

3) Vad - om något - kan det vara. Det har föreslagits någon form av kort piska, teleskopisk batong eller bara ett fenomen i bilden där trottoaren bakom helt enkelt flimrar till i bild.

4) Stämmer angriparens armrörelse in med att han slår med eller utan ett tillhygge (som förlänger hans arm)?

Titta några gånger och svara vad du bedömer.

Jag tror att någon skar Jaf**i, och om jag ska våga gissa så ligger ju denne illa till liksom den som hade två gröna öl(?)-flaskor.
Hittades båda de gröna flaskorna?

Att kasta flaskor på marken borde räknas som nedskräpning med böter btw.

Jag tar inte parti för någon.
Att tråden ligger i skvaller gör att vi kriminalnördar blandas med skvallerfolk och alla andra som är intresserade.
Det leder uppenbart till missförstånd.
Anmäl inte bara av farten så fort någon lägger fram en teori som du inte gillar.
Vi får försöka ha lite överseende med att vi diskuterar olika frågor och på olika nivåer.
Senast redigerad av Yanii 2019-07-31 kl. 09:58.
Citera
2019-07-31, 09:44
Medlem
Citat:
Och hur tänker åklagarn när han tar med en flaskhals som uppenbart aldrig används? Det slår tillbaka senare.

Det kan man fundera över. Kan vara kopplat till texten om att "han" slog någon i huvudet med en flaska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in