Citat:
Ursprungligen postat av
OberynMartell
7 cm?
JAG vet inte. Uppenbarligen inte du heller.
Jag skulle nog kunna snitta ngn med en 3cm flaskhals. Hänger ju på hur man håller den.
Jag tycker för övrigt det är intressant med polis Dahlmans utlåtande från platsen.
"Dahlman berättar vidare att hon hittar en krossad glasflaska på Apelbergsgatan som hon dokumenterar genom att fotografera. Hon diskuterar med sina andra kollegor om de ska ta allt glaskross i beslag men kommer fram till att de endast ska ta flaskhalsen i beslag". FUP 327.
Det är ju intressant att Corniel håller minst två flaskor i handen som han enligt egen utsago har krossat mot marken. FUP 82. Var är då den andra flaskhalsen? Jag finner det för troligt att den togs med pga att Corniel använde den för något han inte borde ha gjort.
Även intressant att Rakim säger "Så fort vi kom till det kvarteret så låg de flaskor och glas överallt. Det var glas överallt." FUP 377
Detta punkteras ju totalt av polis Dahlman:
"Dahlman får frågan om det fanns något annan krossad flaska på platsen och hon uppger att hon sökt av hela korsningen Olofsgatan/Apelbergsgatan och Apelbergsgatan från korsningen upp till Sveavägen och det är det enda glaskrosset som finns på den sträckan. Hon uppger även att om det funnits mer glaskross så hade de dokumenterade det då de letade efter glasflaskor. Hon uppger att hon kollade ordentligt när hon sökte av." FUP 327
Detta tyder ju återigen på att Rakim var stenad som ett hus och saknade uppfattning om omvärlden, eller så ljuger han ännu en gång för att exkulpera sig.