2019-07-30, 22:25
Medlem
Jag ska försöka klargöra lite frågor som folk verkar ha missförstått.
1. Lägenhetsinnehavaren är en tjej.
2. Det var minst två personer i lägenheten, ganska säker på att det var tre.
3. Skytten var utanför och sköt in genom fönstret. Lägenheten ligger på markplan och fönstret var öppet, polisen har spärrat av baksidan av huset och la även ut pressningar framför fönstret för att säkra bevis samt att säkerhetskälla att inte regnet förstörde några bevis.
4. Artiklarna är missvisande, de skrev ”centrala Karlstad” detta stämmer inte, det var ute på campus detta inträffade
Citera
2019-07-30, 22:55
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intermittent
Nej att bli erbjuden knark när man går till Konsum för att handla är ju såklart inget att oroa sig för.

Vad tror du händer om man säger nej tack? Inte ett piss. Jag ser inte mycket ut för världen och har ingen ''back up'' trots har jag gått till Konsum flera gånger när dom varit där i upp mot 20 stycken. Dom kanske glor men finns inget att vara orolig för.

De är sjysst sjyssta så att säga.

OT nu dock.
Citera
2019-07-30, 22:59
Medlem
Fick detta på PM av en användare som vill vara anonym.

Tror BO är en Mohamm*d hans flickvän M*rna bor på 1 C. Han var skyldig folk på Kronoparken 400 000 för han köpte droger av annat folk bakom deras rygg och varit uppkäftig mot dom som skuldsatte honom. Dom som gjorde det är nog samma personer som var inblandade i skjutningen för 2-3 månader sedan.

* = e
Citera
2019-07-30, 23:14
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Fick detta på PM av en användare som vill vara anonym.

Tror BO är en Mohamm*d hans flickvän M*rna bor på 1 C. Han var skyldig folk på Kronoparken 400 000 för han köpte droger av annat folk bakom deras rygg och varit uppkäftig mot dom som skuldsatte honom. Dom som gjorde det är nog samma personer som var inblandade i skjutningen för 2-3 månader sedan.

* = e

Tvivlar inte på det du skrev eller att du fått ett PM med infon men är inte alla användare anonyma?
Citera
2019-07-30, 23:23
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Vad tror du händer om man säger nej tack? Inte ett piss. Jag ser inte mycket ut för världen och har ingen ''back up'' trots har jag gått till Konsum flera gånger när dom varit där i upp mot 20 stycken. Dom kanske glor men finns inget att vara orolig för.

De är sjysst sjyssta så att säga.

OT nu dock.
Skurkar kan väl också vara hyggliga människor, men det säger något om ett samhälle att unga entreprenörer kan stå och erbjuda narkotika till förbipasserande utanför en lokal matvarubutik som om dom sålde majblommor eller mobilabonnemang.
Citera
2019-07-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm
Tvivlar inte på det du skrev eller att du fått ett PM med infon men är inte alla användare anonyma?

Jo självfallet. Men användaren hade en önskan om att användarnamnet inte skulle visas.
Citera
2019-07-30, 23:37
Medlem
Kycklingtasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstöllen
För 5 min sedan blev 2-3st omhändertagna av 3 polisbilar vid korsningen drottninggatan-kungsgatan i Centrum, dom plockades ut från kebabgrillen.
Har förmodligen inget med detta att göra men man vet aldrig. Är ju lite skumt att det var så många poliser, inga dragna vapen eller nått av vad jag såg dock.
Drottninggatan och Kungsgatan löper parallellt så de korsas inte. Vilket kebabhak menar du egentligen?
Citera
2019-07-31, 01:34
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jo självfallet. Men användaren hade en önskan om att användarnamnet inte skulle visas.
Ah. Ok. Blev lite nervös där.
Citera
2019-07-31, 02:35
Medlem
xposures avatar
Enligt pålitliga källor så har det skjutits på Herrhagen, Verkstadsgatan för drygt 45 minuter sedan.
En person skjuten, tre skott hördes.
Citera
2019-07-31, 03:04
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Enligt pålitliga källor så har det skjutits på Herrhagen, Verkstadsgatan för drygt 45 minuter sedan.
En person skjuten, tre skott hördes.

Jepp, där kom en artikel, samma tillvägagångssätt som ett dygn tidigare.
Det sköts in genom ett fönster.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LAmQLQ/nytt-skottlossning-genom-fonster--en-till-sjukhus
Citera
2019-07-31, 04:15
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingtass
Drottninggatan och Kungsgatan löper parallellt så de korsas inte. Vilket kebabhak menar du egentligen?

Karlstad Grillen heter den nu om inte kartorna på google är gamla.. Hade för mig att den hete något med Grill tidigare.
Citera
2019-07-31, 04:51
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Jepp, där kom en artikel, samma tillvägagångssätt som ett dygn tidigare.
Det sköts in genom ett fönster.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LAmQLQ/nytt-skottlossning-genom-fonster--en-till-sjukhus

Otroligt sjukt. Seriemördare lös? Jag får lite dåliga vibbar av tillvägagångssättet. Det kan handla om slumpvis utvalda offer pga fönster som varit öppna på bottenvåningar. Vad är oddsen för att att en kriminell som är ute efter specifika måltavlor kan använda samma metod på två olika offer. Att båda skulle råka ha fönster öppna och bo på bottenvåningen?

Skulle förvåna mig om det inte handlar om slumpvis valda offer.

Ingen som vet nåt om första offret?
Senast redigerad av fernebo 2019-07-31 kl. 04:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in