2019-07-30, 23:19
Medlem
Jag säger det igen, afghan nr. 2 är minst lika kriminell som MJ, med den dystra vetskapen om att dom är bara två av hur många (tog vi in)?
Senast redigerad av glendale 2019-07-30 kl. 23:24.
Citera
2019-07-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag får inte ihop att han dömdes till 21 dagars fängelse den 11/7 2019, men begick rån den 19/7.
Var han på fri fot då alltså?
Man avtjänar inte sitt straff direkt efter dom utan får vänta tills det finns plats på fängelset och då är man fri tillsvidare,det är vanligt att vänta upp till 7 mån och personerna kan fortsätta begå brott! Sverige i ett nötskal
Citera
2019-07-30, 23:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Man avtjänar inte sitt straff direkt efter dom utan får vänta tills det finns plats på fängelset och då är man fri tillsvidare,det är vanligt att vänta upp till 7 mån och personerna kan fortsätta begå brott! Sverige i ett nötskal
Ja om det inte finns risk att man lämnar landet och hållar sig undan straff. Här borde det varit det. Hållar man sig sen undan i 10 så slipper man straff.
Citera
2019-07-31, 00:07
Medlem
Jack-Ryans avatar
Tycker att Rocky och hans crew gjorde Sverige en tjänst och borde få nån sorts medalj.
Citera
2019-07-31, 00:08
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Målsägande i ASAP-rättegången Jafaris kompis som ska vittna mot ASAP greps för STÖLD den 19/7, vid gripandet så bar han även kniv.

Det förs spekulationer om att Jafari tillfogat sig skadorna på egen hand och under dagen uppgav ASAP's försvarare att man hade ett ESS i rockärmen.

Tänk om denna kniv bär DNA och blod från Jafari, det skulle vara en verklig tvist.

Väldigt tyst i media trots att det gått 10 dar sen han greps.

Någon som vet mer?

/Provokatör

Det är de här multikriminella snubbar jag ska tvingas försörja via skattsedeln? Kan inte ngn stark jävel slänga tillbaka dem till sina rötter. De hör inte hemma i MITT land. -Ut med packet snarast möjligt.
Citera
2019-07-31, 00:11
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Ja, helt sanslöst att han inte blivit utvisad efter alla domar. Och att de begår brott efter brott som tack för allt de FÅR av Sverige.. helt galet, tack Annie..

Du skulle bara veta vilka exempel som skulle kunna dras fram på extremt farliga personer som inte blir utvisade.
Ett fall jag känner till gäller en person som själv *vill* bli hemskickad, men där relevanta myndigheter vägrar hjälpa till med hänvisningen att han har PUT. Just den mannen har gett sig på civila och poliser med kniv, skruvmejsel och järnrör vid ett flertal tillfällen. Jag tror jag fick det till en bra bit över hundra polisutryckningar, och våldsamma angrepp som bara av rent flyt inte slutat med dödsfall.

Det luktar skunk av hela hanteringen om du frågar mig, och det positiva med just detta fall är att det dras fram i ljuset. Sanningen är att hela det hör fallet handlar om två olika saker:

1. En misshandel
2. Som aldrig borde behövt äga rum

Man kan dra paralleller med Akilov som också var ett brott som aldrig borde ägt rum om samhället fungerat.
Citera
2019-07-31, 00:15
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Ju längre vi kommer in i den Afghanfesten som påbörjades för några år sedan så får man tyvärr intrycket av att afghaner är kriminella in i själen.

Om jordklotet har ett rövhål så är det Afghanistan !
Tänk vad mycket skit som kommer därifrån
Citera
2019-07-31, 00:16
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Det är de här multikriminella snubbar jag ska tvingas försörja via skattsedeln? Kan inte ngn stark jävel slänga tillbaka dem till sina rötter. De hör inte hemma i MITT land. -Ut med packet snarast möjligt.

+80% av väljarkåren håller INTE med dig !

Tyvärr !
Citera
2019-07-31, 00:19
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julemand
Det vore bättre att deportera alla djävla idioter som kallar sig politiker. Vi kan börja utvisa dom 350 som sitter i riksdagen till afganistan..

Stämmer därför det är politiska beslut som gjort det möjligt att 19- och 20-åringen från Afghanistan kommit hit för att leva kriminella liv.

Dessa två killar fortsätter bara göra det de gjorde innan de kom till Sverige, inget konstigt med det och förstår inte ilskan mot dessa två och alla deras landsmän som kostar samhället svindlande summor varje år.

Ilskan bör primärt riktas mot de politiker som gjorde det möjligt för dem att komma hit.
Citera
2019-07-31, 00:26
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
+80% av väljarkåren håller INTE med dig !

Tyvärr !

Helt rätt.. Vi lever i någon slags demokrati där oinsatta stollar med rösträtt röstar för sitt eget lands förfall... Det är ett allvarligt problem på RIKTIGT! Hela landet bryts sönder. Juden är regissör.. Vi bär skuld för allt ont.. - Det här slutar i katastrof.
Citera
2019-07-31, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det finns en profil på honom i denna tråd som Bokklubben upprättat:
(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.

Han kom hit 2015, född 1998 och åkte tillbaka till Iran på semester i August 2016.

Jag hoppas verkligen att dessa mycket graverande uppgifter om herionmissbruk, stölder pch annan grov kriminalitet som nu dras fram iom rättegången mot ASAP blir en ögonöppnare för många som i vanliga fall matas med det som mörkas av slaskmedia och statstelevisionen.

/Provokatör
Semester, till ett land man flytt ifrån? Märkligt!!!
Citera
2019-07-31, 00:39
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Helt rätt.. Vi lever i någon slags demokrati där oinsatta stollar med rösträtt röstar för sitt eget lands förfall... Det är ett allvarligt problem på RIKTIGT! Hela landet bryts sönder. Juden är regissör.. Vi bär skuld för allt ont.. - Det här slutar i katastrof.

Ska bli spännande att se vad som händer med all tusentals afghaner när den nya gymnasielagen avskaffas !

Brottsstatistiken kommer att explodera !

Verkar INTE vara särskilt många som är intresserade att studera !

De flesta har kommit hit för att leva på samhället !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in