2019-07-30, 23:01
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Eftersom Abby ljuger redan i första meningen och senare i samma sms tillstår att hon inte ens såg händelsen så kan vi nog lägga det där sms:et åt sidan i högen "Ej trovärdigt" och konstatera att om någon "konfronteras" med det så klaras det nog av hyfsat kvickt.

Naturligtvis ljög hon inte i första meningen. Hon såg att Rocky gick på Jafari och att vakten på något sätt var inblandad (för det var han) och då uttryckte hon sig så. Det skulle säkert jag också ha gjort.

Och sedan kan du och ett antal andra härinne fundera ett varv till på vad någon egentligen menar när hon säger "I literally couldn't watch". Fundera gärna mer än ett varv, kanske fem. Ni kommer säkert på det.

"Watched rocky and security guard beat the shit out of someone
He had me film it ... I literally couldn't watch I don't like people getting beat up!!!!!
Harlem came out he grabbed a empty bottle on the street and smashed it
On the person"

Citat:
Varför det inte är relevant:
• "Security guard" har inte slagit skiten ur någon. (Åklagaren lät honom som bekant åka hem.)
• Abby kunde inte titta. Knappast jättelyckat vare sig för en filmfotograf eller ett vittne

Se mina kommentarer till detta ovan.

Citat:
• Abby påstår att hon har filmat. Ingen har dock hittat den oredigerade filmen

Hon raderade den antagligen direkt efter att hon skickat den till Rocky (eller någon av hans kompisar). Som jag sade, han är hennes vän/idol/kärlek och ville inte att någon obehörig skulle få tag i den. Hon skulle nog raderat SMSen också om hon bara hade kommit att tänka på det.

Citat:
• "Harlem" är inte identifierad, Vare sig som annan individ eller som smeknamn på Rocky eller dennes demon-alter ego

Jo, han har sagt själv att han kallats detta, se denna video, 11:06 in:
https://www.youtube.com/watch?v=Hd00eodLkec
Sedan kan du läsa Ken Drydens inlägg också, här:
(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.

Citat:
• Ingen har plockat upp någon tom glasflaska

Visst är det möjligt att han redan höll i den... Eller att den inte var helt tom, kanske hade lite öl kvar i botten... Eller t o m var lite trasig. Men förstår du inte att detta inte spelar någon roll? Abby hade varken intresse av eller möjlighet att vara 100% exakt i detaljerna när hon skrev om detta i sin upprördhet till sin väninna, men hon såg klart vem som gjorde vad mot vem.

Citat:
• Ingen har slagit någon med någon flaska

Jaså, inte det? Visst, det är möjligt att Jafaris skador tillfogades genom att han mer liksom blev skuren snarare än slagen och ja, kanske var det snarare "flaskdelar" än en hel flaska. Eller så började det som en hel flaska men slogs itu under händelsens gång. Men inte heller detta spelar någon som helst roll för Abbys trovärdighet, förstår du inte det?

Citat:
• Det heter "an empty bottle" och inte "a empty bottle". Abigail verkar inte vara en vare sig särdeles ordningssam eller noggrann assistent när det kommer till detaljer.
• En person som använder fem skiljetecken efter varandra är knappast trovärdig

Det där är så dumt att det tänker jag inte ens kommentera.

Citat:
Abby ljuger lite för Gabby och i förlängningen för dig och oss alla. Varför? Hon kanske vill impa på Gabby?

Abby ljög inte, som sagt, och hon impade sannerligen inte på Gabby genom att skriva det hon skrev. Som sagt.

Citat:
Hon kanske är upprörd och inte vet vad hon skriver? Hon kanske har för vana att göra det med Gabby?

Ja hon var upprörd, men hon visste vad hon sett och hon visste vad hon skrev. Och överdrev gjorde hon inte, mer troligt är att hon underdrev. Och sedan kan jag nästan förutsäga att hon kommer ta tillbaka eller försöka släta över det hon skrev, för jag tror hon är förälskad i Rocky. Det brukar kändis-svans-tjejer i hennes situation vara.
Senast redigerad av EveyHammond 2019-07-30 kl. 23:31.
Citera
2019-07-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
missade att det var 20 sparkar var. tar 30-40 sekunder som mest

Tror man på att de sparkade honom 20 gånger var så är man ingen realist. Han var i stort sett helskinnad och det kan nog de flesta med all säkerhet förstå att så inte skulle vara fallet om de sparkade honom såpass många gånger.
Citera
2019-07-30, 23:04
Medlem
Domyojis avatar
19-åringen ”har mardrömmar, han drömmer om att bli jagad, där han springer iväg och vaknar kallsvettig på nätterna”. Han blir ”rädd av spontana rörelser, om man närmar sig honom snabbt blir han rädd”

19-åringen anses ”vara paranoid” och tror att han ”kommer bli dödad av gärningsmannen”.

Men herregud

1) om något borde han väl redan haft PTSD efter sina hemska upplevelser som flyktingbarn (förutsatt att den storyn är sann)
2) han hade kanske kunnat välja att inte hänga med grovt kriminella pundare
3) han kunde välja att själv inte vara en grovt kriminell pundare

Om något blev han väl lärd att det finns folk som faktisk säger ifrån, kanske svenskar aldrig gör det men andra. Känns mer som han blev svagt uppläxad, förstår inte varför det behöver blåssas upp mer.
Citera
2019-07-30, 23:07
Medlem
JJ.Berzeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Naturligtvis ljög hon inte i första meningen. Hon såg att Rocky gick på Jafari och att vakten på något sätt var inblandad (för det var han) och då uttryckte hon sig så. Det skulle säkert jag också ha gjort.

Och sedan kan du och ett antal andra härinne fundera ett varv till på vad någon egentligen menar när hon säger "I literally couldn't watch". Fundera gärna mer än ett varv, kanske fem. Ni kommer säkert på det.

He had me film it ... I literally couldn't watch I don't like people getting beat up!!!!!
On the person"

Hon raderade den antagligen direkt efter att hon skickat den till Rocky (eller någon av hans kompisar). Som jag sade, han är hennes vän/idol/kärlek och ville inte att någon obehörig skulle få tag i den. Hon skulle nog raderat SMSen också om hon bara hade kommit att tänka på det.

Jo, han har sagt själv att han kallats detta, se denna video, 10:06 in:
(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.

Visst är det möjligt att han redan höll i den... Eller att den inte var helt tom, kanske hade lite öl kvar i botten... Eller t o m var lite trasig. Men förstår du inte att detta inte spelar någon roll? Abby hade varken intresse av eller möjlighet att vara 100% exakt i detaljerna när hon skrev om detta i sin upprördhet till sin väninna, men hon såg klart vem som gjorde vad mot vem.

Jaså, inte det? Visst, det är möjligt att Jafaris skador tillfogades genom att han mer liksom blev skuren snarare än slagen och ja, kanske var det snarare "flaskdelar" än en hel flaska. Eller så började det som en hel flaska men slogs itu under händelsens gång. Men inte heller detta spelar någon som helst roll för Abbys trovärdighet, förstår du inte det?

Abby ljög inte, som sagt, och hon impade sannerligen inte på Gabby genom att skriva det hon skrev. Som sagt.

Ja hon var upprörd, men hon visste vad hon sett och hon visste vad hon skrev. Och överdrev gjorde hon inte, mer troligt är att hon underdrev. Och sedan kan jag nästan förutsäga att hon kommer ta tillbaka eller försöka släta över det hon skrev, för jag tror hon är förälskad i Rocky. Det brukar kändis-svans-tjejer i hennes situation vara.

Hahaha, synd att du inte är målsägandes advokat. Hade älskat se dig slakta Slobodan, Carla och alla de andra försvarsadvokaterna. Haha!
Citera
2019-07-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppeV
Hur kontakten med ASAP Rocky och Co/grupperingen uppstod enligt målsägande, Mustafa Jafar (FUP sid. 286):

Mustafa är vid MAX hamburgare vid Hötorget. Mustafas kompis går fram till några killar från Afrika. Detta var utanför MAX. Mustafas kompis skulle fråga killarna från Afrika någonting, men Mustafa vet inte vad. Efter ett tag så såg inte Mustafa sin kompis längre, och gick bort till killarna för att fråga dem vart hans kompis tog vägen...

Hur kontakten med ASAP Rocky och Co/grupperingen uppstod enligt målsägandes kompis/sällskap, Dawod Hosseini (FUP sid. 309):

"Jag och min kompis Mostafa var i närheten av restaurang Max och vår plan var att åka mot
T-Centralen. Utanför Max står ett gäng med sju mörkhyade personer. Mostafa går fram och
frågar en av killarna någonting medans jag går in på restaurang Max för att hämta lite vatten.
När jag kommer ut från restaurangen så ser jag hur Mostafa står och tjafsar med en kille...
"

Amatörer. Blir intressant att se respons på detta om försvaret väljer att kasta ljus på detta lustiga sammanträffande...

Nu glömde du att Dawod Hosseini också sa i fup:en att afghankompisen
"gick fram och frågade den där livvakten om han hade hasch". (sidan 311)
Citera
2019-07-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJ.Berzelius
Hahaha, synd att du inte är målsägandes advokat. Hade älskat se dig slakta Slobodan, Carla och alla de andra försvarsadvokaterna. Haha!

Han skulle inte ens kunnat slakta incels på flashback, men du påstår att han har en chans mot försvarsadvokaterna? Lägg ner, pajas!
Citera
2019-07-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Han skulle inte ens kunnat slakta incels på flashback, men du påstår att han har en chans mot försvarsadvokaterna? Lägg ner, pajas!

Sade TruthSeeker.
Citera
2019-07-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
19-åringen ”har mardrömmar, han drömmer om att bli jagad, där han springer iväg och vaknar kallsvettig på nätterna”. Han blir ”rädd av spontana rörelser, om man närmar sig honom snabbt blir han rädd”

19-åringen anses ”vara paranoid” och tror att han ”kommer bli dödad av gärningsmannen”.

Om det hade varit sant skulle det vara utmärkt, då skulle han börja förstå de offer som han har knivskurit och huggit med kniv. Tyvärr är det däremot ren lögn.
Citera
2019-07-30, 23:18
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond

On the person"

Jo, han har sagt själv att han kallats detta, se denna video, 10:06 in:

Missförstå mig rätt, jag tror han blir dömd för misshandel. Men att hon skriver det där bevisar inte att Rocky slagit/huggit någon med en flaska.

Jag är inte den första att påpeka detta för dig, men trots det fortsätter du klistra in samma stycke. Måste vara femte-sjätte inlägget du skriver om hennes drama-sms till någon väninna. Det är allt det är.

Det är ju redan frågats om detta sms i FUP och ingen verkar veta vad fan hon menar. Och det kommer ju inte ändras.
Citera
2019-07-30, 23:24
Medlem
Glossuss avatar
Hade jag varit diktator hade jag slängt ut alla skitstövlar som är multikriminella, samhällsförstörande, imbicillt jävla skräp. Och då hade ASAP kunnat knalla runt och åtnjuta intrycken av MITT land i frid.

-Men det var du, din lättlurade jävel som röstade som du gjorde.
Citera
2019-07-30, 23:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Och inte att förglömma skulle han också ha fått 60 sparkar. Inser inte idioten själv att sådana lögner bara sabbar all form av trovärdig för honom som t.o.m. djupt pk-skadade individer kunde tänkas ha?

Han är ju efterbliven. Borde inte hans advokat ha instruerat honom bättre?

Den här farsen blir bara värre och värre.
Citera
2019-07-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Det är väl inte helt otänkbart eftersom det är så kort. Jag tror inte det är trottoaren som "flimrar till". Trottoarer brukar inte "flimra till" i exakt synk med rörelsen i ett slag. Dessutom, om man tittar på den som slår så ser man att armens rörelse inte stämmer om han skulle slå till med knytväven, utan även denna rörelse ser ut som om att han har något som förlänger armen.

Det finns ingen anledning att vara otrevlig och svära. Ja, jag är helt seriös. Här har flashbackkamraten hittat något viktigt, bedömer jag. Låt oss hålla en god och konstruktiv ton här. Vad är syftet med tråden? Att invagga oss själva i en faktaresistent sörja eller att vrida och vända på stenarna och se vad som faktiskt hänt och vad det betyder?

Ändra uppspelningshastigheten på tuben och kolla igen, det är trottoaren på andra sidan som flimrar till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in