2019-07-30, 22:30
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Jag håller med. Vart kommer sträcket ifrån? Det kommer fram bakom honom när han drar bak armen och försvinner framåt i riktning mot slaget. Det ser helt rakt ut. Men eftersom det är så kort är det troligen inte någon piska. Om det är ett tillhygge skulle det kunna vara en liten utdragbar batong, som denna: http://www.bodyarmour.com/buy/esp-16-inch-expandable-hardened-police-baton-with-anti-slip-handle-44

Snyggt spanat. Där har de ju ett tillhygge helt klart. Hur ställer ni ASAP Rocky-lovers till misshandeln nu då? Det här måste komma upp i rättegången på torsdag! Kul!

Det är ju för fan trottoarkanten på andra sidan vägen som flimrar till på den lågupplösta filmen. Batong? Är du seriös att någon skulle missat en batongjävel i detta?
Citera
2019-07-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Ett mål av den här typen tar en timme att avgöra max två om det behövs tolkar, så varför
tar målet mot rapnegern så lång tid?
- Många åhörare och journalister på plats. Säkerhetskontroller och allmänt stök som tar tid.
- Många inblandade som ska höras. Tre misstänkta, målsägande och flera vittnen. Allt ska tolkas till engelska och darsi.
Citera
2019-07-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jag kanske är för "normal " men jag vet att en glasflaska är både tung och hård, lite som ett basebollträ. Det är ju inte som i cowboys filmerna på 60-talet att flaskan liksom splitter i småbitar om man dänger den i huvudet på någon.

Märkligt hur det kan anses vara misshandel endast.
Vanligtvis blir det förbannat svåra skärskador vid ett slag i huvudet av en glasflaska, nästan helt omöjligt att undvika om man samtidigt lyckas krossa flaskan. Här togs den förmodligen upp då han inte visste om förföljaren skulle dra upp en kniv eller inte. Då han var ganska säker släppte han flaskan bakom ryggen och slängde ner afghanen istället, slog och sparkade. Hotet oskadligjort även om det såg fult ut och det gör det flesta gatuslagsmål.

Hur afghanen ändå fick sina skärskador är märkligt då ingens fingeravtryck eller DNA hittats på glaset. Glas fast på skosulan låter rimligt. Att någon slår och hugger med en flaska på någon som ligger är ändå långsökt och borde ha resulterat i några bevis eller vittnen. Lite blod verkar det ha varit på platsen med tanke på det djupa såret i handvristen. Ett sår tvärs över som mer såg ut som ett klumpigt självmordsförsök så man undrar om han inte tillfogade detta själv i affekt.

En flaska i huvudet borde klassas som grov misshandel men är det inte här eftersom det inte förekom, inga som helst bevis för det finns utan bara ytterligare en lögn från afghanen.
Senast redigerad av Moretex 2019-07-30 kl. 22:36.
Citera
2019-07-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Han kan alltså få tvåårs fängelse.

Hoppas han får det !

Det roliga var när afghanen började prata. Lät som om han hade tagit några rejäla tjack innan
Det är uteslutet att han får två år. Några månader på sin höjd.
Citera
2019-07-30, 22:36
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Tänk på att hon inte alls var motiverad till att skriva det hon skev - eftersom Rocky var/är hennes vän/idol/kärlek - snarare skrev hon det under stor protest från sina känslor men gjorde det ändå eftersom hon ville få ur sig sanningen till någon hon hade förtroende för.

Om hon fortsatt hålla fast vid vad hon skrev vet jag inte, däremot läste jag tidigare i tråden att Rocky konfronterades med hennes text vid förhör och gjorde bort sig totalt.

Hon skriver också att afghanerna var drogpåverkade. Är den uppgiften lika sann enligt dig?

"Utdrag iMessege konversation mellan Abigail Hercules och Gabby, 2019-07-01, kl 01:07-01:27
I konversationen skriver Hercules att hon såg Rocky och hans livvakt slå ski- ten ur någon. Hercules skriver att han sa åt henne att filma och att hon bok- stavligt talat inte kunde titta. Hercules skriver att killen som följde efter dem var påverkad av droger."
S 229 i FUP.

Alla av dem håller fast vid att den enda som kan förklara vad som menas är Abigail själv.
Ingen har gjort bort sig.

De relevanta delarna om detta sms, jag hittade via sök i FUP nedan:
Citera
2019-07-30, 22:37
Avslutad
AR gillar nog allt detta. Han vill vara badassen som det är synd om. Valde själv häktets kläder istf sina egna idag, allt för att spela ut offerkortet
sicken fjant
Citera
2019-07-30, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Det är uteslutet att han får två år. Några månader på sin höjd.
Hur kan du vara så säker på att det blir två år och även kanske mer?
Citera
2019-07-30, 22:38
Medlem
absolut-justices avatar
De personer jag sett som man lyft i huvudet har benen rakt ner, men i polisens stillbild mellan Tim och Mustafa , så går hela hans kropp i en sned vinkel bakåt typ klockan 5 istället för kl 6.
Hur fasen lyckas man med detta ? (sid 65 andra bild i fup)
länk: https://www.docdroid.net/z0hv0yQ/stockholms-tr-b-9283-19-aktbil-98.pdf#page=72
Citera
2019-07-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är ju för fan trottoarkanten på andra sidan vägen som flimrar till på den lågupplösta filmen. Batong? Är du seriös att någon skulle missat en batongjävel i detta?

Det är väl inte helt otänkbart eftersom det är så kort. Jag tror inte det är trottoaren som "flimrar till". Trottoarer brukar inte "flimra till" i exakt synk med rörelsen i ett slag. Dessutom, om man tittar på den som slår så ser man att armens rörelse inte stämmer om han skulle slå till med knytväven, utan även denna rörelse ser ut som om att han har något som förlänger armen.

Det finns ingen anledning att vara otrevlig och svära. Ja, jag är helt seriös. Här har flashbackkamraten hittat något viktigt, bedömer jag. Låt oss hålla en god och konstruktiv ton här. Vad är syftet med tråden? Att invagga oss själva i en faktaresistent sörja eller att vrida och vända på stenarna och se vad som faktiskt hänt och vad det betyder?
Citera
2019-07-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Hur kan du vara så säker på att det blir två år och även kanske mer?
Jag skrev att det inte blir två år.
Citera
2019-07-30, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Jag skrev att det inte blir två år.
Såg det som ett inte för uteslutet... Såg fel.
Citera
2019-07-30, 22:41
Avslutad
vem är snubben längst till höger (med keps) som slår killen på marken? han har helt klart något i handen då han slår. Flaska eller annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in