Jag håller med. Vart kommer sträcket ifrån? Det kommer fram bakom honom när han drar bak armen och försvinner framåt i riktning mot slaget. Det ser helt rakt ut. Men eftersom det är så kort är det troligen inte någon piska. Om det är ett tillhygge skulle det kunna vara en liten utdragbar batong, som denna: http://www.bodyarmour.com/buy/esp-16-inch-expandable-hardened-police-baton-with-anti-slip-handle-44
Snyggt spanat. Där har de ju ett tillhygge helt klart. Hur ställer ni ASAP Rocky-lovers till misshandeln nu då? Det här måste komma upp i rättegången på torsdag! Kul!
Det är ju för fan trottoarkanten på andra sidan vägen som flimrar till på den lågupplösta filmen. Batong? Är du seriös att någon skulle missat en batongjävel i detta?
Ett mål av den här typen tar en timme att avgöra max två om det behövs tolkar, så varför
tar målet mot rapnegern så lång tid?
- Många åhörare och journalister på plats. Säkerhetskontroller och allmänt stök som tar tid.
- Många inblandade som ska höras. Tre misstänkta, målsägande och flera vittnen. Allt ska tolkas till engelska och darsi.
Jag kanske är för "normal " men jag vet att en glasflaska är både tung och hård, lite som ett basebollträ. Det är ju inte som i cowboys filmerna på 60-talet att flaskan liksom splitter i småbitar om man dänger den i huvudet på någon.
Märkligt hur det kan anses vara misshandel endast.
Vanligtvis blir det förbannat svåra skärskador vid ett slag i huvudet av en glasflaska, nästan helt omöjligt att undvika om man samtidigt lyckas krossa flaskan. Här togs den förmodligen upp då han inte visste om förföljaren skulle dra upp en kniv eller inte. Då han var ganska säker släppte han flaskan bakom ryggen och slängde ner afghanen istället, slog och sparkade. Hotet oskadligjort även om det såg fult ut och det gör det flesta gatuslagsmål.
Hur afghanen ändå fick sina skärskador är märkligt då ingens fingeravtryck eller DNA hittats på glaset. Glas fast på skosulan låter rimligt. Att någon slår och hugger med en flaska på någon som ligger är ändå långsökt och borde ha resulterat i några bevis eller vittnen. Lite blod verkar det ha varit på platsen med tanke på det djupa såret i handvristen. Ett sår tvärs över som mer såg ut som ett klumpigt självmordsförsök så man undrar om han inte tillfogade detta själv i affekt.
En flaska i huvudet borde klassas som grov misshandel men är det inte här eftersom det inte förekom, inga som helst bevis för det finns utan bara ytterligare en lögn från afghanen.
Senast redigerad av Moretex 2019-07-30 kl. 22:36.
Tänk på att hon inte alls var motiverad till att skriva det hon skev - eftersom Rocky var/är hennes vän/idol/kärlek - snarare skrev hon det under stor protest från sina känslor men gjorde det ändå eftersom hon ville få ur sig sanningen till någon hon hade förtroende för.
Om hon fortsatt hålla fast vid vad hon skrev vet jag inte, däremot läste jag tidigare i tråden att Rocky konfronterades med hennes text vid förhör och gjorde bort sig totalt.
Hon skriver också att afghanerna var drogpåverkade. Är den uppgiften lika sann enligt dig?
"Utdrag iMessege konversation mellan Abigail Hercules och Gabby, 2019-07-01, kl 01:07-01:27
I konversationen skriver Hercules att hon såg Rocky och hans livvakt slå ski- ten ur någon. Hercules skriver att han sa åt henne att filma och att hon bok- stavligt talat inte kunde titta. Hercules skriver att killen som följde efter dem var påverkad av droger."
S 229 i FUP.
Alla av dem håller fast vid att den enda som kan förklara vad som menas är Abigail själv.
Ingen har gjort bort sig.
De relevanta delarna om detta sms, jag hittade via sök i FUP nedan:
Förhör med Rakim: "Är det någon i ditt sällskapt som kallas för Harlem? Nej. Inte du heller? Nej."
S 381 i FUP
"Du sade tidigare att ni inte hade hamnat i något annat bråk under tiden ni befunnit er i Stockholm. Jag vill visa dig en sms konversation mellan Abigail och Gabi från 2019-06-30 kl. 23:07.
[Rakim förevisas sms konversationen, se bilaga]
Okej, jag vet inte vem Gabi är.
Kan du förklara hur tankarna går nu när du fått läsa konversationen? Hon är en tjej och det är troligt att hela händelsen var skrämmande för henne. Ni lät säkerhetsvakten gå, det vill säga att han måste anses vara oskyldig då. Men ni ser ju, samtidigt skriver hon att både säkerhetsvakten och vi spöade killarna, ni kan ju tydligt se att Tim inte slog någon.
Vad är det du refererar till när du säger att man tydligt kan se att Tim inte slår någon? I alla filmsekvenser ni visat oss ser ni att Tim endast försöker dela upp bråket.
Förhör med Mayers, Rakim Athelaston; 2019-07-17 15:32 diarienr: 5000-K806954-19
Menar du att anledningen till att Abigail skriver som hon gör, är för att hon är tjej och upplevde situationen som skrämmande? Nej. Det var det hon uppgav.
Vad menar Abigail när hon i samma konversation skriver Harlem came out he grabbed a empty bottle on the street and smashed it on the person? Jag vet inte vem Harlem är.
Vet du om det är någon annan som kallas för Harlem? Nej.
Varför skriver hon och refererar till någon Harlem? Jag vet inte, ni får fråga henne. Hon säger massa saker som jag inte vet varför hon säger.
Händelsen som Abigail skriver om, kan du förklara vad hon beskriver?
Hon beskriver någon galen händelse.
Vad menar du med galen händelse? Det låter som en hitte-på-historia. Eller kan jag ändra från en hitte-på-händelse till att jag menar att hon överdriver?
Jag sa aldrig att det var en påhittad historia, utan jag menade att hon var överdriven
(förhörsledarens anteckning: vid uppläsningen av förhöret uppgav tolken att han inte kunde göra skillnad på ordet maid up och fabricated som Rakim använde sig av och ville ändra ifrån).
Menar du att Abigail överdriver, men att det är samma hädelse som vi pratat om idag, som hon refererar till? Jag kan inte bekräfta det, utöver det är jag inte ansvarig för det som Abigail säger."
S 379 ff i FUP
Förhör med Tyrone Vart är du ifrån, i New York? Harlem
Dem andra killarna, vart är dem ifrån? Jag antar att vi alla kommer från Harlem.
Är det någon i sällskapet som kallas för Harlem? Nej, det är ett litet område i NY city, Harlem är en del av Manhattan.
S 414 i FUP
Fortsatt förhör med Tyrone Förhörsledare visar SMS mellan Abigail (Abby) och Gabi från 2019-06-30 kl. 23:07. (David förevisas sms konversation, se bilaga)
Förklara. Vad tänker du när du läser det? Jag har ingen kommentar detta. Det är en konversation mellan Abby och någon annan
Men vad tror du hon menar hon när hon skriver detta? Jag antar att hon säger att vi försvarade oss.
Denna händelse hon beskriver, är detta den samma händelse vi har pratat om idag? Jag kan inte kommentera detta då detta är en konversation mellan Abby och Gabi. Du får fråga henne.
Vem är Harlem som hon refererar till i smset? Hon refererar till staden/området tror jag. Hon pratar inte om någon.
Hon beskriver att Harlem slår med en flaska. Menar du då att staden/området slår med en flaska? Ni får fråga Abigail.
Du säger att du tror att Abby menade att ni försvarade er själva. Försvarade ni er med en flaska? Jag pratade om det första hon skriver i de smsen. I början pratar hon om att vi ska försvara oss själva. Det var det jag menade.
S 419 i FUP
Fortsatt förhör med Tyrone
När förhöret är uppläst har David ett ytterligare tillägg han vill göra: Han vill kommentera Abigails sms till Gabi när hon skriver om "Harlem".
David säger då att: Gällande vad Abigail menar vet jag inte vad hon menar, jag vet inte om hon hänvisar till person eller plats, jag vet inte. Ni får lov att fråga Abigail.
Förhörsledare frågar då David om han menar smset där hon skriver om "Harlem"?
Då svarar David "ja".
22:22 Uppläst och godkänt.
S 421 i FUP
Förhör med Corniel
Har du några smeknamn? Jag har aldrig gett mig själv något smeknamn, mitt namn är bladimir och jag kallas för Bladi.
Har David något smeknamn? Ja kallar honom David.
Har Rakim några smeknamn? Rakim har ett artistnamn som är "rocky". Jag vet inte ni får fråga honom.
Har Timothy några smeknamn? Jag kallar honom för Tim.
Vart är du ifrån, vart i New York? Jag föddes i uptown Manhattan och min familj bor i Bronx.
Dem andra killarna, vart är dem ifrån? Jag vet inte.
Du berättar att ni är ute på turnering och varit över hela världen men du vet inte vart de andra är uppvuxna? Jag vet inte vart, New York är stort. Jag vet vad dem representerar, Rocky pratar mycket om Harlem.
Är det någon i sällskapet som kallas för Harlem? Nej inte vad jag känner till.
Vet du om någon av killarna är från Harlem? Jag sa att Rocky pratar mycket om Harlem men han bor i Los Angeles.
S 449 i FUP
Fortsatt förhör med Corniel
[Corniel förevisas smskonversation mellan Abigail och Gabi från 2019-06-30, se bilaga]. Kan du förklara hur du tänker när du läser detta? Nej. Det är inte min konversation, så jag kan inte förklara.
Vem är Harlem? Jag har ingen aning.
Får du uppfattningen om att Abigail förklarar en situation som skett i Stockholm? Jag har ingen förklaring.
AR gillar nog allt detta. Han vill vara badassen som det är synd om. Valde själv häktets kläder istf sina egna idag, allt för att spela ut offerkortet
sicken fjant
De personer jag sett som man lyft i huvudet har benen rakt ner, men i polisens stillbild mellan Tim och Mustafa , så går hela hans kropp i en sned vinkel bakåt typ klockan 5 istället för kl 6.
Hur fasen lyckas man med detta ? (sid 65 andra bild i fup)
länk: https://www.docdroid.net/z0hv0yQ/stockholms-tr-b-9283-19-aktbil-98.pdf#page=72
Det är ju för fan trottoarkanten på andra sidan vägen som flimrar till på den lågupplösta filmen. Batong? Är du seriös att någon skulle missat en batongjävel i detta?
Det är väl inte helt otänkbart eftersom det är så kort. Jag tror inte det är trottoaren som "flimrar till". Trottoarer brukar inte "flimra till" i exakt synk med rörelsen i ett slag. Dessutom, om man tittar på den som slår så ser man att armens rörelse inte stämmer om han skulle slå till med knytväven, utan även denna rörelse ser ut som om att han har något som förlänger armen.
Det finns ingen anledning att vara otrevlig och svära. Ja, jag är helt seriös. Här har flashbackkamraten hittat något viktigt, bedömer jag. Låt oss hålla en god och konstruktiv ton här. Vad är syftet med tråden? Att invagga oss själva i en faktaresistent sörja eller att vrida och vända på stenarna och se vad som faktiskt hänt och vad det betyder?