2019-07-30, 22:10
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag snackade nyss med en polare som jobbar i musikindustrin i Los Angeles och han säger att Rocky kommer från enkla förhållanden och höll på med knarkdealande så att han till och med åkte fast när han var 16.

Men nu har han bättrat sig och blivit en sådan där lyxhiphopare som inte är ett dugg "gangstah" eller politisk, utan vill leva ett liv som John F. Kennedy Jr med designprylar, fina viner , konstsamlingar. "Harlem" är ett smeknamn/öknamn för hur Rocky var förr på "den gamla onda tiden".

När Abigail Hercules messar till sin polare om att "Rocky har spöat en kille, det var Harlem som gick fram och slog en flaska i huvudet på honom", så menar hon, enligt min vän, att han har gått tillbaka till sitt forna störiga jag och beter sig som innan han fick rätsida på sitt liv. Sin gamla stil, helt enkelt.

Det är intern jargong. Snälle Rocky och stygge Harlem är som Dr Jekyll och Mr Hyde, ungefär.

Här tror jag att du och din polare har 100% rätt. Men det krävs iofs inte precis en raketforskare för att räkna ut detta. Ockhams rakkniv håller sig alltid nyslipad, jag tror den gamle franciskanermunken själv håller den i ständigt trim där uppifrån sin himmel
Citera
2019-07-30, 22:10
Medlem
Citat:
I dag inleddes den omtalade rättegången mot rapstjärnan ASAP Rocky.
Fallet har fått stor internationell uppmärksamhet – och USA:s president Donald Trump har bland annat uttalat sig.
Även i Sverige har händelsen skapat debatt.
– Det kan vara stötande att det väcker så mycket engagemang, när det verkar rätt så trivialt, säger Ann Heberlein, M.

https://www.expressen.se/kvallsposten/sa-har-sager-de-sydsvenska-profilerna-om-asap-rocky/
Citera
2019-07-30, 22:13
Medlem
Ett mål av den här typen tar en timme att avgöra max två om det behövs tolkar, så varför
tar målet mot rapnegern så lång tid?
Citera
2019-07-30, 22:13
Medlem
DrSynkops avatar
Efter att ha loopat flera ggr mellan 24-26 sekunder i filmen tycker jag mig se att keps-snubben på trottoaren ( David?) "rättar till" något i handen innan han svingar mot afghanen. När han väl svingar ser det nästan ut som någon slags "piska" bakom honom (Jag kan se fel...)

https://www.youtube.com/watch?v=ZujzfptWAwQ
Citera
2019-07-30, 22:14
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Har nogrannt kollat bilder på skärsåren nu.

Två av dom är riktigt "fina" med spikraka kanter och dom är väldigt smala. Ser nästan ut som skalpell-snitt.

Väldigt konstigt om en flaska använts till dom två såren.

Jag håller med. Det borde varit lite slaskigare och köttigare skador med en flaska tycker jag.

Går verkligen tingsrätten på det där??
Citera
2019-07-30, 22:14
Medlem
Glorkass avatar
Ja, de muckade verkligen med fel göbbar den här gången....

Kan inte släppa att en av jänkarna heter ”Bladimir”. Vilket jävla töntigt namn! Bladimir! Ser man bilderna så ser han ju ut som en snubbe som kunde ha ett sånt idiotnamn.

Det är lite som att heta Balexander eller Prebastian eller nåt.
Citera
2019-07-30, 22:16
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jag håller med. Det borde varit lite slaskigare och köttigare skador med en flaska tycker jag.

Går verkligen tingsrätten på det där??

Skulle gärna sett att försvaret tar in någon expert som får bedöma just dom två såren, i rättegången. För dom ser definitivt inte ut att vara från en glasflaska iallafall.

Däremot finns ett sår som ser ut kunna vara från glas, och man ser den massiva skillnaden på det såret och dessa två "snitt" som jag vill kalla dom.

Edit; Är detta esset? Hmm
Senast redigerad av Browndawg 2019-07-30 kl. 22:19.
Citera
2019-07-30, 22:21
Medlem
Theoduluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Vet inte var du har fått den uppgiften ifrån, men jag kollade igen på bilderna
21:45:14 Är det absolut Mustafa med hörlurar i kamera med Tim
21:45:21 Kan det vara Mustafas polare Dawod med Tim för byxorna saknar revär (!)

Det har alltså hunnit gå 7 sekunder mellan dessa 2 stillbilder

Möjligt att man skulle kunna göra ett misstag om man enbart kikar på bilderna i förundersökningsprotokollet.
MEN, i och med att bilderna från max ibland bara skiljer sig med 1 sekund (exempelvis här) så kan man ju anta att polisen haft tillgång till material som hållit åtminstone den uppdateringshastigheten under hela skeendet.

Jag tycker dessutom att man kan skilja på Must*f* och D*wod ganska enkelt i och med hur deras skjortor skiljer sig i hur de är skurna nedtill, till exempel på den andra bilden på denna sida i FUP.
Citera
2019-07-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSynkop
Efter att ha loopat flera ggr mellan 24-26 sekunder i filmen tycker jag mig se att keps-snubben på trottoaren ( David?) "rättar till" något i handen innan han svingar mot afghanen. När han väl svingar ser det nästan ut som någon slags "piska" bakom honom (Jag kan se fel...)

https://www.youtube.com/watch?v=ZujzfptWAwQ

Jag håller med. Vart kommer sträcket ifrån? Det kommer fram bakom honom när han drar bak armen och försvinner framåt i riktning mot slaget. Det ser helt rakt ut. Men eftersom det är så kort är det troligen inte någon piska. Om det är ett tillhygge skulle det kunna vara en liten utdragbar batong, som denna: http://www.bodyarmour.com/buy/esp-16-inch-expandable-hardened-police-baton-with-anti-slip-handle-44

Snyggt spanat. Där har de ju ett tillhygge helt klart. Hur ställer ni ASAP Rocky-lovers till misshandeln nu då? Det här måste komma upp i rättegången på torsdag! Kul!
Senast redigerad av DAEN 2019-07-30 kl. 22:24.
Citera
2019-07-30, 22:23
Medlem
Citat:
Skulle gärna sett att försvaret tar in någon expert som får bedöma just dom två såren, i rättegången. För dom ser definitivt inte ut att vara från en glasflaska iallafall.

Däremot finns ett sår som ser ut kunna vara från glas, och man ser den massiva skillnaden på det såret och dessa två "snitt" som jag vill kalla dom.

Jo jag tog upp det för några dagar sedan och frågan är om inte det kan vara esset eller ett av essen som försvaret har, ett expertutlåtande om att dessa skärsår inte är orsakade av en krossad flaska. För övrigt var den där flaskhalsen så liten att man undrar hur någon skulle kunna hållit i den utan att själv få skärsår.
Citera
2019-07-30, 22:24
Medlem
Larasofts avatar
Citat:

De har säkert informellt kollat saken med en läkare som ansågs sig inte kunna ge en annan förklaring/utesluta flaskvapen.
Citera
2019-07-30, 22:27
Bannlyst
Han kan alltså få tvåårs fängelse.

Hoppas han får det !

Det roliga var när afghanen började prata. Lät som om han hade tagit några rejäla tjack innan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in