2019-07-30, 21:59
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nu kanske jag missuppfattar dig, men...
1. Rätten och parterna pratar svenska under hela förhandlingen= tolken översätter på engelska till ASAP Rocky och de medtilltalade
2. ASAP Rocky och medtilltalade pratar bara engelska= tolken översätter på svenska till rätten och parterna

lyssnade du på youtube klippet ?
Citera
2019-07-30, 22:00
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Intressant fall. Men det är ett mysterium att interaktionen mellan personerna fortsätter i en kvart och slutar i slagsmålet.

JAG TROR ATT DET FINNS SKÄL SOM INGEN AV PARTERNA VILL TA UPP, SOM FÖRKLARAR BRÅKET, nämligen:

Knarkköp.

Det troliga är väl att de misstänkta gånget gav sig ut på stan i jakt efter knark, och så kommer afganvännerna för att erbjuda just det. Afghanerna förklarar att det är DERAS OMRÅDE och att de måste köpa av DEM om de ska ha knark.

Gänget vill dock inte det eftersom de känner sig osäkra eller ifall de tycker det är för dyrt eller att säljarna verkar opålitliga. Eller så har de sålt något med dålig kvalitet, eller inte kunde leverera det de betalt eller beställt.

Jag tror att detta är det egentliga skälet. Men det finns ju INGET intresse från någon part att ta upp det.

Detta stöds av att Afghanerna är dömda för narkotika tidigare, att vittnen säger att de inte frågar efter sin vän utan diskuterat knark ("ice"). Det finns SMS som diskuterar hur de ska säkra "candy" vid varje spelning.

Vidare, den där stjärnan har tydligen varit RÄTT så aggressiv även i UK för ett par år sedan: https://www.youtube.com/watch?v=G34XEoq_7a8 . Han är ju själv dömd för allt från misshandel till knarkförsäljning....

Sluta fantisera och sluta framför allt sprida sån här dynga i tråden.
Citera
2019-07-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jag kanske är för "normal " men jag vet att en glasflaska är både tung och hård, lite som ett basebollträ. Det är ju inte som i cowboys filmerna på 60-talet att flaskan liksom splitter i småbitar om man dänger den i huvudet på någon.

Märkligt hur det kan anses vara misshandel endast.

Du kan ju kolla på lite rättsfall om Försök till mord - Du lär inte hitta så många med krossade flaskor som inslag. Gärningsmannens uppsåt skall ju fortfarande vara att döda (om man verkligen vill döda någon, tar man en glasflaska då?) för att rekvisitet skall vara uppfyllt.

Att detta endast rubriceras som Misshandel (av normalgraden) är ju pga den relativt lindriga skadebilden, men också pga bevisningen.
Citera
2019-07-30, 22:01
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Du verkar utgå från att det som Abby skriver är 100% sanningen. Hon skriver ju att hon inte kunde se på skiten. Jag har noterat hennes ord, men kan inte riktigt ta dom som hela sanningen då meddelandet är skrivet med stor dramatik. Håller hon fast vid detta vid förhör i FUP?

Tänk på att hon inte alls var motiverad till att skriva det hon skev - eftersom Rocky var/är hennes vän/idol/kärlek - snarare skrev hon det under stor protest från sina känslor men gjorde det ändå eftersom hon ville få ur sig sanningen till någon hon hade förtroende för.

Om hon fortsatt hålla fast vid vad hon skrev vet jag inte, däremot läste jag tidigare i tråden att Rocky konfronterades med hennes text vid förhör och gjorde bort sig totalt.
Citera
Medlem
Fanfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
• "Harlem" är inte identifierad, Vare sig som annan individ eller som smeknamn på Rocky eller dennes demon-alter ego
Jag vet inte om någon påpekat detta innan, men jag tror inte att Harlem syftar till en person. Det låter betydligt mer troligt att det handlar om att hon menar att det var Asap Rockys stökiga Harlem-uppväxt som visade upp sig i det ögonblicket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
lyssnade du på youtube klippet ?

Nej. Som sagt, missförstod dig kanske :-)
Citera
2019-07-30, 22:02
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanfar
Jag vet inte om någon påpekat detta innan, men jag tror inte att Harlem syftar till en person. Det låter betydligt mer troligt att det handlar om att hon menar att det var Asap Rockys stökiga Harlem-uppväxt som visade upp sig i det ögonblicket.
Hence "dennes demon-alter ego". Vilket alltså också endast är spekulationer.
Citera
2019-07-30, 22:04
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanfar

ASAP kallas för Harlem. Det är bekräftat via Youtube videos. Jag orkar inte leta och länka till dig.
Citera
2019-07-30, 22:05
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Tänk på att hon inte alls var motiverad till att skriva det hon skev - eftersom Rocky var/är hennes vän/idol/kärlek - snarare skrev hon det under stor protest från sina känslor men gjorde det ändå eftersom hon ville få ur sig sanningen till någon hon hade förtroende för.

Om hon fortsatt hålla fast vid vad hon skrev vet jag inte, däremot läste jag tidigare i tråden att Rocky konfronterades med hennes text vid förhör och gjorde bort sig totalt.

Ok. Då tänker vi olika. Höll på att skriva att du tänker fel. Men vi tänker olika passar bättre. Jag tycker hon skriver som att hon vill imponera på sin kompis i textmeddelandet, hon saltar på rätt rejält med hur dom fullständigt slog sönder killen. Som fick några skrapsår och mindre skärsår.
Citera
2019-07-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Åklagare och polis verkar ha fuckat up...

Deras "bevis" faller på att bl.a polisens foto är felaktig med sina markeringar.

Vi börjar med den "svarta" bildruta som efter process visar sig att Asap jagar Dawod norrut på Apelbergsgatan riktning mot Olofsgatan, där Asap sen samtidigt förföljs av Mustafa bakom, dom har i polisbilden döpts till 1 = Dawod 2= Rocky 3 = Mustafa.

Den svarta processade bilden här, notera 3:e källardörren i bakgrunden, räknad från Sveavägen:
https://imgur.com/6Botx4C

Sen tar vi den felaktiga polisbilden (bild 30 i fup), där är det runt 5-7m från polisens märkta plats till var Rocky i verkligheten kastar Mustafa. Flaskan ligger högre upp vid 1:a källardörren där halsen till flaskan sen ligger framför källardörr 2.
Här är en rättat polis-foto: https://imgur.com/jIOyWpG

Hade Rocky kastat flaskan ståendes mot Tim skulle hals+flaska varit längre bort i riktning mot Sveavägen, dessutom ligger halsen då på helt fel ställe i rörelseriktning i förhållande till flaskan. Hade Rocky kastat flaskan springandes efter Dawod stämmer inte heller avstånd mellan flaska, hals och läge. Sen hade denna flaska inga fingeravtryck eller DNA från honom eller de andra jänkarna.
Däremot kan alla 3 ha kutat rakt igenom glasskärvorna som låg på gatan under jakten norrut.

Konklusion blir att den fotograferade flaskan redan var trasig på backen när videon går igång och dom springer. Eftersom Dawod gav sig på Tim innan man hann börja filma där sen Rocky kom i full fart är det möjligt att Dawod kan ha langat flaskan i gatan vilket ger startsignalen till Rocky och samtidigt aktiverat bruden som började filma, som bör ha tagit 3-5 sekunders fördröjning från smällen för att reagera och få igång inspelningen.

Skadorna på Mustafas arm är också konstiga, sätter man upp armarna för att skydda/värja sig får man skärsår på underarmarna, men han har ju skador på ovanarmen, alltså inte en värjningsskada.
Antingen då glassplitter under Rocky:s sneaker, eller arrangerat efter att dom lämnat platsen. Frågan är pm Dawod hjälpte till med en mattkniv här för det är raka skärytor, glas brukar inte ge raka skärytor vid div slagsmål.

Sen har vi haft en serie med lögner typ - Mustafa förstår inte engelska....
men han kunde skrika fuck you på rätt ställe....
Han visste inte hur man ringer 112 Polisen, men det gjorde han ju dagen efter på Max där en annan neger tvingades legitimera sig... + en hel rad mindre lögner som sammanlagt ger att hazaren inte är trovärdig öht.

Om det stämmer får man väl hoppas att de inkompetenta åklagare och poliser som varit involverade blir tillrättavisade till annan arbetsplats efter detta.
Citera
2019-07-30, 22:07
Medlem
Browndawgs avatar
Har nogrannt kollat bilder på skärsåren nu.

Två av dom är riktigt "fina" med spikraka kanter och dom är väldigt smala. Ser nästan ut som skalpell-snitt.

Väldigt konstigt om en flaska använts till dom två såren.
Citera
2019-07-30, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond

Kanske, kanske inte. Ska vi köra äppel påppel pirum parum och komma fram till vad vi tror på?
Personligen tycker jag nog att ett grundkriterie för ett ögonvittne är personen faktiskt tittar vilket hon skrev att hon inte gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in