2019-07-30, 21:47
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jen1n1
En fråga till er vänsterpack som älskar dessa individer. Vad tycker ni om att under rättegången när tjejen berättar att hon blivit tafsad på så skrattar hans vänner? Nöjda över att ha hit folk som tycker det är roligt med sexuella trakasserier?
Vad har det med saken att göra då inte hon är åtalad eller ngt bara ett vittne??
Rocky & hans vakter är åtalade sedan vad denna tjej vart utsatt för är är en annan femma som hon ite anmält, Dags skilja på saker och ting oavsett vad alla är lika inför lagen svart elle vit så lägg ned det där nu!
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Har jag fattat saken rätt här?

Två afghaner är ute på jakt efter droger. De ser ett gäng kaxiga afrikaner och förutsätter att dessa säljer. När dessa säger nej och avvisar dem blir de arga eftersom de inte fattar att de är ett sällskap välbärgade artister utan tror att knarklangarna bara jävlas på ett kaxigt sätt. Och då börjar de tjata och tjata så som folk från Mellanöstern alltid gör i situationer som detta.

Han påstår att han frågade efter sin kompis först, och sedan frågade efter sina hörlurar, han är ju en så bra kille som han säger.

Samtidigt hör man honom skrika "Im gonna fuck him up" åt livvakten. Visades på video i dagens rättegång.

Ganska humor att se livvakten lyfta upp honom i halsen så benen bah sprattlar haha. Åtminstone det lyftet har han gjort sig förtjänt av.
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jen1n1
En fråga till er vänsterpack som älskar dessa individer. Vad tycker ni om att under rättegången när tjejen berättar att hon blivit tafsad på så skrattar hans vänner? Nöjda över att ha hit folk som tycker det är roligt med sexuella trakasserier?

Har du källa på det där?
Jag läste mig till i live-rapporteringen idag att det var amerikanska journalister som skrattade åt det där klippet.
Citera
2019-07-30, 21:48
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Från Samhällsnyttsartikeln (https://samnytt.se/atal-mot-rocky-rapstjarnan-ska-ha-forsokt-hugga-offret-i-ansikte-med-glasflaska/):

"Jafari uppger till polisen att han försökte skydda sitt ansikte och huvud från hugg – och på det sätter ådragit sig djupa skador i båda armarna – typiska avvärjningsskador."

Borde inte erfarna rättsläkare med lätthet kunna avgöra om det Jafari hade var typiska avvärjningsskador eller skador efter tramp med glaskrossbehäftad sula?
Han har skärskador på fler ställen än ena armen.
Citera
2019-07-30, 21:49
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Från Samhällsnyttsartikeln (https://samnytt.se/atal-mot-rocky-rapstjarnan-ska-ha-forsokt-hugga-offret-i-ansikte-med-glasflaska/):

"Jafari uppger till polisen att han försökte skydda sitt ansikte och huvud från hugg – och på det sätter ådragit sig djupa skador i båda armarna – typiska avvärjningsskador."

Borde inte erfarna rättsläkare med lätthet kunna avgöra om det Jafari hade var typiska avvärjningsskador eller skador efter tramp med glaskrossbehäftad sula?

Har för mig att rättsläkaren ger visst utrymme till teorin att skadorna uppkommit på annat sätt. Slobodan sa det idag på rättegången.
Citera
2019-07-30, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
man undrar ju, tolkhjälp för att förstå engelska ?

https://www.youtube.com/watch?v=Hd00eodLkec

asap pratar på sitt modersmål - I'm lost

Nu kanske jag missuppfattar dig, men...
1. Rätten och parterna pratar svenska under hela förhandlingen= tolken översätter på engelska till ASAP Rocky och de medtilltalade
2. ASAP Rocky och medtilltalade pratar bara engelska= tolken översätter på svenska till rätten och parterna
Citera
2019-07-30, 21:52
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Fast då kan man ju samtidigt undra varför han så fullständigt förnekar att han skar Jafari, och därmed gör bort sig helt när han konfronteras med Abbys SMS.

Eftersom Abby ljuger redan i första meningen och senare i samma sms tillstår att hon inte ens såg händelsen så kan vi nog lägga det där sms:et åt sidan i högen "Ej trovärdigt" och konstatera att om någon "konfronteras" med det så klaras det nog av hyfsat kvickt.

"Watched rocky and security guard beat the shit out of someone
He had me film it ... I literally couldn't watch I don't like people getting beat up!!!!!
Harlem came out he grabbed a empty bottle on the street and smashed it
On the person"

Varför det inte är relevant:
• "Security guard" har inte slagit skiten ur någon. (Åklagaren lät honom som bekant åka hem.)
• Abby kunde inte titta. Knappast jättelyckat vare sig för en filmfotograf eller ett vittne
• Abby påstår att hon har filmat. Ingen har dock hittat den oredigerade filmen
• "Harlem" är inte identifierad, Vare sig som annan individ eller som smeknamn på Rocky eller dennes demon-alter ego
• Ingen har plockat upp någon tom glasflaska
• Ingen har slagit någon med någon flaska
• Det heter "an empty bottle" och inte "a empty bottle". Abigail verkar inte vara en vare sig särdeles ordningssam eller noggrann assistent när det kommer till detaljer.
• En person som använder fem skiljetecken efter varandra är knappast trovärdig
Abby ljuger lite för Gabby och i förlängningen för dig och oss alla. Varför? Hon kanske vill impa på Gabby? Hon kanske är upprörd och inte vet vad hon skriver? Hon kanske har för vana att göra det med Gabby?
Senast redigerad av Jenny.Haniver 2019-07-30 kl. 22:08.
Citera
2019-07-30, 21:54
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det SKULLE MÖJLIGEN KUNNA vara det. Men jag skulle säga: Snarare inte. För att Försök till mord skall vara möjligt så skall motparten haft uppsåt att döda OCH skadorna offret fått skall kunna vara dödliga. Så det krävs sas mer än att bara krossa flaska mot någons huvud.

En "vanligt krossad flaska" i huvudet på någon kvalar absolut in på Grov misshandel. Det är också det vanligaste!

Jag kanske är för "normal " men jag vet att en glasflaska är både tung och hård, lite som ett basebollträ. Det är ju inte som i cowboys filmerna på 60-talet att flaskan liksom splitter i småbitar om man dänger den i huvudet på någon.

Märkligt hur det kan anses vara misshandel endast.
Citera
2019-07-30, 21:54
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Skulle väl inte kalla gänget kaxigt, men Asaps så kallade livvakt (den store snubben) har begått många fel, möjligt han också var kaxig i sitt försök att skydda sin arbetsgivare, detta har kränkt målsägande något oerhört och tjatet börjar trots att de knappt förstår varandra.

Lite klumpigt uttryckt av mig. Det jag menade med kaxigt är snarare ”ett gäng med stort självförtroende”. De är ju rika amerikaner på turné, vana vid att folk hyllar dem och förmodligen ovana vid att folk inte respekterar dem.
Citera
2019-07-30, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech1
Är det bara jag som får en känsla av att det hela är iscensatt av skäggbarnet för att få skadetillstånd så att denne kan köpa droger med den? Det finns många paralleller till det. Här är de starkaste.

1. Han har varit dömd innan för narkotika.

2. Hans vän blev tagen på bargäring av en väktare för nån vecka sen för snatteri på naturkompaniet då han snodde en jacka som han skulle sälja och köpa droger för pengarna.

3. Att han har planerat detta att ge sig på svarta eller andra invandrare då han vet att han med största sannolikhet kan få stryk och att svenskarna är konflikträdda och skulle sprungit iväg och därmed hade det inte lett till detta som är idag.

Jag "älskar" din inställning till rättssäkerhet (ett ord du inte ens kan stava till)
1. Man skall för alltid vara märkt efter en (narkotikabrotts)dom.
2. Man skall bli bedömd efter vad en kompis har gjort.
3. Man skall som brottsoffer bli beskylld för att ha planlagt ett case, så att man sedan får skadestånd.

Underbart!!
Citera
2019-07-30, 21:57
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ech1
Är det bara jag som får en känsla av att det hela är iscensatt av skäggbarnet för att få skadetillstånd så att denne kan köpa droger med den? Det finns många paralleller till det. Här är de starkaste.

1. Han har varit dömd innan för narkotika.

2. Hans vän blev tagen på bargäring av en väktare för nån vecka sen för snatteri på naturkompaniet då han snodde en jacka som han skulle sälja och köpa droger för pengarna.

3. Att han har planerat detta att ge sig på svarta eller andra invandrare då han vet att han med största sannolikhet kan få stryk och att svenskarna är konflikträdda och skulle sprungit iväg och därmed hade det inte lett till detta som är idag.

Tror du ger afghanerna för mycket kredits här, allt de känner till är att stör man och tjafsar tillräckligt länge så kanske nått kommer fram av det, rättsystem är obefintligt i deras kunskapsvärld. de visste att det var nån som folk kände igen, målet var nog det troligaste, bara tjafsa på afghanskt sätt tills dess folk blir less nog och ger dom nått för att dra.
Citera
2019-07-30, 21:58
Medlem
Intressant fall. Men det är ett mysterium att interaktionen mellan personerna fortsätter i en kvart och slutar i slagsmålet.

JAG TROR ATT DET FINNS SKÄL SOM INGEN AV PARTERNA VILL TA UPP, SOM FÖRKLARAR BRÅKET, nämligen:

Knarkköp.

Det troliga är väl att de misstänkta gånget gav sig ut på stan i jakt efter knark, och så kommer afganvännerna för att erbjuda just det. Afghanerna förklarar att det är DERAS OMRÅDE och att de måste köpa av DEM om de ska ha knark.

Gänget vill dock inte det eftersom de känner sig osäkra eller ifall de tycker det är för dyrt eller att säljarna verkar opålitliga. Eller så har de sålt något med dålig kvalitet, eller inte kunde leverera det de betalt eller beställt.

Jag tror att detta är det egentliga skälet. Men det finns ju INGET intresse från någon part att ta upp det.

Detta stöds av att Afghanerna är dömda för narkotika tidigare, att vittnen säger att de inte frågar efter sin vän utan diskuterat knark ("ice"). Det finns SMS som diskuterar hur de ska säkra "candy" vid varje spelning.

Vidare, den där stjärnan har tydligen varit RÄTT så aggressiv även i UK för ett par år sedan: https://www.youtube.com/watch?v=G34XEoq_7a8 . Han är ju själv dömd för allt från misshandel till knarkförsäljning....
Senast redigerad av DAEN 2019-07-30 kl. 22:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in