2019-07-30, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Betydelsen är lika bokstavlig som att Satan ska kräla på hans buk.
Bokstavligt står det inte så.
Citera
2019-07-30, 17:31
Medlem
Guden har straffat alla till undergång.
Förutom hans utvalda.

Kan du säga att du tillhör dom utvalda ttsp?
Senast redigerad av rantaplan 2019-07-30 kl. 17:33.
Citera
2019-07-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Var sak har sin eon!

"Men en sak får ni inte glömma, mina kära: för Herren är en dag som tusen år och tusen år som en dag.*Det är inte så som många menar, att Herren är sen att uppfylla sitt löfte.
(2 Petrus 3:8-9 Bibel2000)
Citera
2019-07-30, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Bokstavligt står det inte så.

Vad står det bokstavligt då? Att ormar och kvinnor är fiender med varandra?
Citera
2019-07-30, 17:43
Medlem
Citat:
Guden har straffat alla till undergång.
Förutom hans utvalda.

Kan du säga att du tillhör dom utvalda ttsp?

Det kan bara Gud döma och bedöma, det är ointressant. Det intressanta är om man vill göra Guds vilja eller inte.
Citera
2019-07-30, 17:46
Medlem
Citat:
"Men en sak får ni inte glömma, mina kära: för Herren är en dag som tusen år och tusen år som en dag.*Det är inte så som många menar, att Herren är sen att uppfylla sitt löfte.
(2 Petrus 3:8-9 Bibel2000)
Ett citat som inte förklarar så mycket.
Citera
2019-07-30, 17:53
Medlem
Citat:
Det kan bara Gud döma och bedöma, det är ointressant. Det intressanta är om man vill göra Guds vilja eller inte.
Tänk om jag gör det!
Som ateist alltså, följer jesu ords andemening så gott jag kan?
Är jag förtappad enligt dig?
Citera
2019-07-30, 18:34
Medlem
Citat:
Tänk om jag gör det!
Som ateist alltså, följer jesu ords andemening så gott jag kan?
Är jag förtappad enligt dig?

Det kan inte jag avgöra och döma, det kan bara Gud döma.
Citera
2019-07-30, 19:43
Medlem
Citat:
Det kan inte jag avgöra och döma, det kan bara Gud döma.
Tummen upp!
Ni kan sluta predika. Alla kan läsa Bibeln och bedömma själva!

Vem är ni som skall lära oss Jesu ord?
Höjer ni inte er själva över oss andra?
Står det inte i skriften att Allt skall skrivas i våra hjärtan!
Vi behöver inga präster, prelater, imamer, ajatollor, predikanter nå mer!
"We dont need your education ........."
Citera
2019-07-30, 20:23
Medlem
Citat:
Tummen upp!
Ni kan sluta predika. Alla kan läsa Bibeln och bedömma själva!

Vem är ni som skall lära oss Jesu ord?
Höjer ni inte er själva över oss andra?
Står det inte i skriften att Allt skall skrivas i våra hjärtan!
Vi behöver inga präster, prelater, imamer, ajatollor, predikanter nå mer!
"We dont need your education ........."

"Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: "... Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar! Döp dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn och lär dem att hålla allt som jag befallt er. "(Matteus 28:18-20 Folkbibeln)

"när den helige Ande kommer över er, ska ni få kraft och bli mina vittnen i Jerusalem, i hela Judeen och Samarien och ända till jordens yttersta gräns." (Apg 1:8 Folkbibeln)

"Järn skärper järn, den ena människan den andra." (Ord 27:17 Folkbibeln)

"Låt oss ge akt på varandra och sporra varandra till kärlek och goda gärningar." (Hebr 10:24 Folkbibeln)

"Lyd era ledare och rätta er efter dem, för de vakar över era själar och ska avlägga räkenskap. Låt dem göra det med glädje och inte suckande, för det skulle inte vara lyckligt för er." (Hebr 13:17 Folkbibeln)

" Vi ber er, bröder, att uppskatta dem som arbetar bland er och leder er i Herren och förmanar er. Visa dem den största kärlek för det arbete de gör." (1 Thess 5:12-13 Folkbibeln)

"Ge akt på er själva och hela den hjord där den helige Ande har satt er som ledare, till att vara herdar för Guds församling som han har köpt med sitt eget blod." (Apg 20:28 Folkbibeln)

"Nu uppmanar jag de äldste bland er, jag som själv är en äldste och ett vittne till Kristi lidanden och som också har del i den härlighet som ska uppenbaras: var herdar för Guds hjord hos er och vaka över den, inte av tvång utan frivilligt, så som Gud vill, inte för egen vinning utan med hängivet hjärta. Uppträd inte som herrar över dem som anförtrotts er, utan var föredömen för hjorden. När den högste herden sedan uppenbarar sig, ska ni få härlighetens segerkrans som aldrig vissnar." (1 Petrus 5:1-4 Folkbibeln)
Citera
2019-07-30, 20:27
Medlem
Citat:
"Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: "... Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar! Döp dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn och lär dem att hålla allt som jag befallt er. "(Matteus 28:18-20 Folkbibeln)

"när den helige Ande kommer över er, ska ni få kraft och bli mina vittnen i Jerusalem, i hela Judeen och Samarien och ända till jordens yttersta gräns." (Apg 1:8 Folkbibeln)

"Järn skärper järn, den ena människan den andra." (Ord 27:17 Folkbibeln)

"Låt oss ge akt på varandra och sporra varandra till kärlek och goda gärningar." (Hebr 10:24 Folkbibeln)

"Lyd era ledare och rätta er efter dem, för de vakar över era själar och ska avlägga räkenskap. Låt dem göra det med glädje och inte suckande, för det skulle inte vara lyckligt för er." (Hebr 13:17 Folkbibeln)

" Vi ber er, bröder, att uppskatta dem som arbetar bland er och leder er i Herren och förmanar er. Visa dem den största kärlek för det arbete de gör." (1 Thess 5:12-13 Folkbibeln)

"Ge akt på er själva och hela den hjord där den helige Ande har satt er som ledare, till att vara herdar för Guds församling som han har köpt med sitt eget blod." (Apg 20:28 Folkbibeln)

"Nu uppmanar jag de äldste bland er, jag som själv är en äldste och ett vittne till Kristi lidanden och som också har del i den härlighet som ska uppenbaras: var herdar för Guds hjord hos er och vaka över den, inte av tvång utan frivilligt, så som Gud vill, inte för egen vinning utan med hängivet hjärta. Uppträd inte som herrar över dem som anförtrotts er, utan var föredömen för hjorden. När den högste herden sedan uppenbarar sig, ska ni få härlighetens segerkrans som aldrig vissnar." (1 Petrus 5:1-4 Folkbibeln)
Hur fattig är du inte!
Det enda ni har är att komma med citat från en bok jag kan utantill.

Edit. NT iaf.
Citera
2019-07-30, 20:33
Medlem
Citat:
Hur fattig är du inte!
Det enda ni har är att komma med citat från en bok jag kan utantill.

Edit. NT iaf.

Tydligen kan du inte NT utantill (eller så ignorerar du den) när du uppmanar kristna att sluta att predika, när Jesus själv gav kristna ordern att predika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in