2019-07-30, 17:27
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jag kan lova dig en miljon på att dessa gäng inte kommer åka till sverige och leta upp en ensam stackars afghan för att döda honom över en sån här skitsak.
Men vad är det du inte begriper!? ASAP kommer inte att skicka några lönnmördare från USA för att skära halsen av denna papperslösa pissmyran. Detta kommer att ske diskret och med en generös penningtransaktion.

Detta är ingen SKITSAK för A$AP. Haha, det kan JAG LOVA.

Den svänska papperslösa pajken från VÄRLDENS RÖVHÅL är rökt!
Citera
2019-07-30, 17:27
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jo jag tycker det hela är nödvärn men jag fokuserade just på beskrivningen att "vilden blev framlockad" och det isolerat låter som nödvärnsexcess.

Ok, du menar så. Ja, definitivt.
Citera
2019-07-30, 17:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Kan du förklara vad detta har med skuldfrågan att göra?

Man har rätt till nödvärn både för sig själv och för en annan person.

I princip kan tant Agda, 83 år gammal, välja att köra på en afgan med sin permobil om han angriper en polis. Enligt dig ska hon då dömas hårdare?

Handlar om att artister och skådespelare arbetar med sina kroppar, att sätta sig själv i en direkt fara för att ens vakt hamnar i bråk är bara dumt.

Vakten är där för att se till att du inte hamnar i fara även om det kostar dennes hälsa eller liv.

Om du ska skydda vakten så uppfyller inte vakten något syfte.
Citera
2019-07-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jo jag tycker det hela är nödvärn men jag fokuserade just på beskrivningen att "vilden blev framlockad" och det isolerat låter som nödvärnsexcess.

Det är faktiskt en intressant vinkling. Det skulle försvaret kanske kunna använda, dvs att Harlem-sms:et kan användas till deras FÖRDEL av just det skälet. Snarare än något för åklagarsidan som ska bevisa att Harlem är just Rocky.
Citera
2019-07-30, 17:29
Medlem
Citat:
Det här med "livvakt" verkar ha blivit en trådsanning.

Vad har du för hårda källor på att han var anställd som professionell livvakt, och inte bara vanlig sketen "concert security"?

Tror inte livvakten Williams ljuger om sitt CV:

Citat:
Williams berättade att han är ostraffad i USA och har arbetat som livvakt i 15 år och aldrig
haft några problem
( FUP s 359 )
Citera
2019-07-30, 17:29
Medlem
Tror att flinka, unga, slöjklädda kvinnor med kamera, MAXkunder, kan bli ganska
matnyttiga vittnen om nu rättegången kommer så långt. Nästa gång man äter på
MAXrestaurangen vid Hötorget vet man i alla fall vad man skall/inte skall göra för
att bli/inte bli filmad ...
Citera
2019-07-30, 17:30
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Trumps gisslanexpert bevakar rättegången.
Citat:
President Donald Trump har skickat sin gisslanexpert till ASAP Rocky-rättegången i Stockholm.
– Presidenten bad mig åka hit för att hjälpa de amerikanska medborgarna. Vi arbetar för att få hem dem så snart som möjligt, säger den amerikanske toppdiplomaten Robert O'Brien till Aftonbladet.
https://www.expressen.se/nyheter/trumps-gisslanexpert-overvakar-asap-rocky-rattegangen/
Citat:
Den amerikanska toppdiplomaten och särskilda sändebudet i gisslanfrågor Robert C. O'Brien har blivit ombedd av president Donald Trump att åka till Sverige med anledning av ASAP Rocky-rättegången.
– Han är här för att se efter de amerikanska medborgarnas välmående vilket alltid är högsta prioritet för oss, säger Ruth Newman, tillförordnad presstalesperson på USA:s ambassad i Sverige, till TT.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vXePM/president-trump-har-skickat-gisslanexpert-till-sverige
Citera
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Hiphopnegrernas nya hobby, spöa afghanis, Great Fun!

Hej,

Kan redan se Trumps nästa tweet framför mig ’The great american ASAP Rocky just defended himself from drug dealing and ass grabbing imigrant. I told the Sweden PM what would happen, but he didn’t listen to me and they have 30.000 illegal imigrants abusing innocent girls on the streets. Go Rocky Balboa!
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Folk har lätt för att intala sig vad som helst. Frågar du 100 svenskar så tror 70 av dem att USA har 52 delstater.

Återigen, vad har du för hårda bevis för "professionell livvakt"?

Du vet sedan tidigare diskutioner att du och jag är eniga om att han absolut inte var en profisinell livvakt utan troligen en vän som har blivit anställd för att agera vakt.
Citera
2019-07-30, 17:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Tror inte livvakten Williams ljuger om sitt CV:

( FUP s 359 )

Där ser man, hade missat att han faktiskt har jobbat som det i 15 år.

Ja då är han bara en fruktansvärt dålig livvakt i mina ögon
Citera
2019-07-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Var ju tvungen att ha något att göra i värmen så har faktiskt läst hela. Men det är faktiskt ingen större bedrift. Det mesta tas upp av stillbilderna från videoklippen samt en mindre uppsjö av formaliadokument. Är inte så mycket läsvärd text som man kan tro. Resten är mest utskrifterna från de många förhören och de kan man skumläsa efter att ha läst förhörsledarnas berättelser sm alltid föregår utskrifterna.

FUPen hade inte varit mer än en bråkdel så stor om det inte vore för att hela händelseförloppet är så ovanligt väldokumenterat med alla inblandade kameror.

Håller med, efter att ha sett valda delar vid åklagarens framställning. Mera kvantitet än
kvalitet ...
Citera
2019-07-30, 17:32
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det Hoppas jag verkligen inte. Jag ser fram emot att se hur han svarar på Slobodans frågor. Och om han kan grilla målsäganden nog mycket för att få ett utbrott eller liknande.

Det hade varit episkt. Det enda den här storyn saknar är ett "you can't handle the truth!"-liknande utbrott av afganen

https://www.youtube.com/watch?v=9FnO3igOkOk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in