2019-07-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Mamma Annie Lööf måste vara besviken över sina två barn. De har varit här i så många år och svenska studierna går så trögt. Men bara han kommer tillbaka i arbete så är allt löst. Ja! Om han tar hit familjen så kommer integrationen gå mycket fortare.

Kan inte knappt vänta på morgondagens cirkus. Streamas det live någonstans så man kan skala potatis o diska under tiden?

Jag undrar om hon bryr sig, det viktigaste är väl att hon få ha makten med Lögnvén sen hur det går för alla invandrare de släpper in får andra lösa.

I morgon är det inga förhandlingar, men på torsdag. ev. börjar det tidigare eftersom de inte hann med att höra Rocky idag,
Citera
2019-07-30, 17:23
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut, men som artist så skall du inte sätta dig själv i en onödig risk, livvakten ska skydda dig som klient och inte tvärtom.

Om klienten behöver skydda livvakten så betyder det att man omedelbart måste byta livvakt då denne inte klarar av att sköta sitt jobb

Det här med "livvakt" verkar ha blivit en trådsanning.

Vad har du för hårda källor på att han var anställd som professionell livvakt, och inte bara vanlig sketen "concert security"?
Citera
2019-07-30, 17:24
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Lyssnade på radion: "19-åringen ger ett lugnt och fokuserat intryck". Så ser public service på det hela.

Enligt SVTs liverapportering tyckte de att han var nervös.
Citera
2019-07-30, 17:24
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Men det är ju smartare att vänta med det till förhandlingen, annars sätter staten igång nya utredningar, förhör och annat och du vet för övrigt inte i ett tidigt skede hur all bevisning och målsägandenas påståenden ser ut så det finns skäl att inte 'skriva fast sig' för att du senare ska kunna anpassa ditt försvar till fler bevis och omständigheter. En del av taktiken alltså.

Det är väl precis så man ska bete sig om man får tro Leif GW Persson? Knip käft fram till rättegången, och anpassa sen storyn efter FUP:en.
Citera
2019-07-30, 17:25
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Enligt SVTs liverapportering tyckte de att han var nervös.
Det här var Ekot eller Studio Ett.
Citera
2019-07-30, 17:25
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Odds på att klienten "Mår för dåligt för att delta" i kommande rättegång? Skulle VERKLIGEN inte förvåna mig.

Det Hoppas jag verkligen inte. Jag ser fram emot att se hur han svarar på Slobodans frågor. Och om han kan grilla målsäganden nog mycket för att få ett utbrott eller liknande.
Citera
2019-07-30, 17:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Det här med "livvakt" verkar ha blivit en trådsanning.

Vad har du för hårda källor på att han var anställd som professionell livvakt, och inte bara vanlig sketen "concert security"?

Han benämns som det under rättegången men under förhöret så benämns han som säkerhetsvakt.

Jag personligen gissar på att han bara är en scenevakt som får agera säkerhetsvakt när de är ute, men han har benämns som livvakt på så många håll nu att det måste ligga någon sanning i det.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Absolut, men som artist så skall du inte sätta dig själv i en onödig risk, livvakten ska skydda dig som klient och inte tvärtom.

Om klienten behöver skydda livvakten så betyder det att man omedelbart måste byta livvakt då denne inte klarar av att sköta sitt jobb

Kan du förklara vad detta har med skuldfrågan att göra?

Man har rätt till nödvärn både för sig själv och för en annan person.

I princip kan tant Agda, 83 år gammal, välja att köra på en afgan med sin permobil om han angriper en polis. Enligt dig ska hon då dömas hårdare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Det beror ju helt på. Det kan mycket väl klassas som nödvärn om den som försvar sig på ett rimligt sätt är rädd för ett överhängande angrepp med kniv. I princip kan man då gå fri från åtal även om man skjuter afganen i huvudet. Sånt har redan hänt i Sverige.

Jo jag tycker det hela är nödvärn men jag fokuserade just på beskrivningen att "vilden blev framlockad" och det isolerat låter som nödvärnsexcess.
Citera
2019-07-30, 17:27
Medlem
Slut redan 16.50. Men började ju 09.30 med viss fördröjning. Och lunch 1.5 h. Blir till
att arbeta hårt de 2 kommande rättegångsdagarna för att komma i kapp tidsschemat ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
"Slobodan Jovicic säger vidare, apropå motförhöret som ska hållas med den 19-årige målsägaren:
– Vi kommer ge honom en intressant dag på torsdag."

"Slobodan Jovicic om den 19-årige målsägaren:
– Jag tycker att det är intressant historieberättande.
– Han är en person som påstår att min klient har begått ett brott mot honom. Han kommer vara tvungen att svara på några frågor om det han säger"

Om domaren och fyra nämnde männen kommer fram till att Rocky är skyldig till mer än ringa misshandel så är det en skratt retande dom. Pojken klara ju knappt av att svara på frågorna han fick. Riktigt dålig på ljuga fast han har haft en hel månad på sig att komma fram till en bra story men inte ens det här lyckades han med..

Föresten i all ära till Rocky Balboa. Jag som har lyssnat på Hip-hop, Rnb sen tidigt 90-tal har aldrig hört talas om snubben. Är han kändis som Snoop, Dre, West mfl som säljer ut globen på en veckas tid eller Rocky är snarare en C-kändis både i hemlandet och i Svea rike ???
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Han benämns som det under rättegången men under förhöret så benämns han som säkerhetsvakt.

Jag personligen gissar på att han bara är en scenevakt som får agera säkerhetsvakt när de är ute, men han har benämns som livvakt på så många håll nu att det måste ligga någon sanning i det.

Folk har lätt för att intala sig vad som helst. Frågar du 100 svenskar så tror 70 av dem att USA har 52 delstater.

Återigen, vad har du för hårda bevis för "professionell livvakt"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in