2019-07-30, 16:12
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Man börjar ju på riktigt undra om han har åsamkat skadorna på armarna själv i efterhand. Känns orimligt att nån av dem skulle stlla sig och hugga honom med en trasig flaska när han redan ligger ner.

Som jag tidigare länkade, Mustafas umgänge är slipade ... eller?
Citat:
Uttalande från Mustafa Jafari (s.14 i Svea HR B 4587-16) :
"Han har inte skurit någon med kniv utan enligt hans uppfattning har *bol-F**zl Heyd*ri orsakat skadan själv för att få skadestånd." (* = a)
(FB) Afghanerna som ofredade ASAP Rocky - Mustafa Jafaris brott & islamistsympatisör?
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Komiskt det där med heder. Målsägande skäms för att han blivit knuffad, vi skäms för att ASAP blivit trakasserad av några lallare, ASAP skämde säkert för att han utsattes för nån lallare. Vi har alla vår heder.
Tala för dig själv. Jag skäms knappast för att Rocky har blivit trakasserad.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busteqsun
Hittar ej fuben

Den finns på första sidan av tråden din imbecilla jävel. Är du afghan eller?
Citera
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
GP bidrar med stämningsbild:
Citat:
24-åringen lyssnar uppmärksamt. Asap Rocky kliar sig i ögat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lincoln-W
Först säger han detta: Hörlurarna ska ha gått sönder sedan målsäganden lyfts upp i halsen av livvakten. Han berättar att han sedan kastade dem mot livvakten.

Sedan detta: Målsäganden ska ha trott att livvakten hade kastat iväg hans hörlurar, berättar han.

Hur ska han ha det? Blir bara roligare och roligare.

Vad är det som är konstigt? De går sönder, han kastar de på livvakten som sedan kastar iväg dem.
Citera
2019-07-30, 16:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Vad är det som är konstigt? De går sönder, han kastar de på livvakten som sedan kastar iväg dem.

De gick sönder innan kastet, de gick sönder när livvakten lyfter honom i nacke/strupe
Citera
2019-07-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
– Jag försöker säga till dem jag är ingen dålig kille. Jag är en bra kille, jag vill bara ha tillbaka mina hörlurar. Och plötsligt när jag talar med dem kommer en av killarna bakifrån och slår mig med en flaska, säger 19-åringen.
Nej men visst, han har bara flera domar mot sig för narkotikabrott och grov misshandel som inkluderar att han stuckit offer med kniv, men fin pojke

Vilken jävla tattare. Saknar fullständigt insikt i sociala koder och hur han uppfattas av andra. Vad fan är en "bra" kille? Hur gammal är han egentligen? Man är ingen "bra" kille bara för att man säger det själv. Handlingar säger mer än tusen ord. Att han trakasserar och förföljer folk är mer i samklang med att han är en "dålig" kille. Han följer ju knappast de de andra med goda avsikter.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Hur vet man att han har stulit hörlurarna?

Det är Leif GW Perssons slutsats:

Citat:
I krönikan skrev han vidare att ”målsäganden i Rocky-ärendet blir av med sina hörlurar när han ger sig på Rockys livvakt och använder dem som tillhygge. Polisen har hittat dem och självfallet kommer han få tillbaka dem trots att det är ytterst osannolikt att han betalat för dem med egna medel”.

Den formuleringen har också fått kritik eftersom att den antyder att mannen stulit hörlurarna.

– Det är bara att läsa förundersökningen, och det har tydligen inte advokaten hunnit med. Mannen får en försåtlig polisfråga om hur mycket han betalade för hörlurarna. Han säger att han inte vet och att han fått dem i gåva, men kan inte säga vem han fått dem av och så vidare. Det gör att jag drar den slutsatsen som jag gör, säger Leif GW Persson.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lAeLQy/gws-nya-attack-mot-asap-offret-han-ar-klandervard

Tänk även på hans kompis som greps strax efter Rocky-incidenten för stölder.

De här är vanetjuvar. De stjäl ständigt sånt som de behöver. Kan han inte redogöra var hörlurarna kommer ifrån så är de naturligtvis stulna.
Citera
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Hur vet man att han har stulit hörlurarna?

Han säger att de är en gåva men kan inte peka ut från vem han fick de.

Tydligen. Står så här i tråden iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De gick sönder innan kastet, de gick sönder när livvakten lyfter honom i nacke/strupe

Bevisa gärna det du. Han de skicka i väg lurarna till en teknisk analys under mellantiden?
Citera
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
19-åringen: Killen som sitter i mitten (24-åringen) hade en glasflaska i handen.

Intressant. Den enda han pekar ut med en glasflaska är alltså inte ASAP Rockey.
Citera
2019-07-30, 16:15
Medlem
Theoduluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Han påstår att han har fått dem av en kompis men vet inte vad kompisen heter...
I FUP på sida 294 står följande

Citat:
Must*f* tillfrågas om han kan berätta om sina hörlurar, om de är sönder, om han fick
tillbaka dem, vad de kostar med mera?
Must*f* säger att han inte vet vad hörlurarna kostar, det är wifi-hörlurar, han fick dem som
en gåva, han vet inte vilket märke det är, de är svarta. Det är stora kåpor. Han fick inte
tillbaka dem.

Jag hävdar inte att han talar sanning, men varifrån hämtar du den sista biten av ditt påstående från?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in