2019-07-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
Jag funderar också på det där med kanot .. det är möjligt. En eka däremot är helt värdelöst. Jag har rott eka och det tar en d****a tid jämfört med att paddla kanot.

Att de skulle ta sig genom vildmarken till fots bedömer jag nu som komplett omöjligt/orimligt.

Citerar mig själv för att ge must åt diskussionen

The Hudson's Bay Company (ibland kallat "the Company that Built Canada") började sina operationer efter kusten och uppströms floderna som rinner ut i Hudson Bay på 1700 talet. Dessa utforskare använde uteslutande kanoter.

Det är väl känt och accepterat att det bästa sättet att utforska okänt territorium är att röra sig längs vattendrag och sjöar med kanot.

Jag skulle gissa att de rör sig utmed eller på vatten om de inte redan är döda eller döende.
Senast redigerad av Proprioception 2019-07-30 kl. 14:22. Anledning: Lite polering
Citera
2019-07-30, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Så det är till 100% bara en tidsfråga innan de hittas levande/döda nu alltså eftersom dem måste färdas med båt? Om dom inte lyckas norpa en båt och på nåt sätt färdas över vattnet osedda?
Fan, var inte killarna intresserade av spel och sånt och fantiserade om att det skulle vara verklighet. Dom är mitt inne i smeten just nu, tror dom har 'the time of their lifes'.
Detta med Data / TV spel, verkar få igång griller i huvudet på unga människor. De kan tydligen inte alltid skilja på fantasi och verklighet. Skulle önska en debatt om detta spelande och hur det påverkar människor.
Citera
2019-07-30, 14:27
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Någon polis eller liknande uttalade sig om att de inte skulle klara sig länge ute i vildmarken. Undra vad man syftade på då, för oftast brukar det ju handla om vätskebrist. Men här finns väl rätt gott om vatten om de håller sig nära sjön. Så är det då björn eller något annat som man syftar på?

Jag tror det är bristen på mat. Vad ska man äta ute i vildmarken om man inte har någon vana sen tidigare? Hur länge kan man irra runt, tappa orienteringen och endast leva på bär? Tror man snabbt blir utmattad och svag. Jag gissar på att de kommer att hålla sej nära bebyggelse.
Citera
2019-07-30, 14:28
Medlem
Citat:
Citerar mig själv för att ge must åt diskussionen

The Hudson's Bay Company (ibland kallat "the Company that Built Canada") började sina operationer efter kusten och uppströms floderna som rinner ut i Hudson Bay på 1700 talet. Dessa utforskare använde uteslutande kanoter.

Det är väl känt och accepterat att det bästa sättet att utforska okänt territorium är att röra sig längs vattendrag och sjöar med kanot.

Jag skulle gissa att de rör sig utmed eller på vatten om de inte redan är döda eller döende.
Chansen att naturen tar död på dem är nog större än att Polisen gör det.
Men jag hoppas för deras föräldrars skull att de tas levande.
Citera
2019-07-30, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Chansen att naturen tar död på dem är nog större än att Polisen gör det.
Men jag hoppas för deras föräldrars skull att de tas levande.

Mina odds är:

30% chans att de tar kollektivt självmord
60% chans att vildmarken tar livet av dem
10% chans att polisen hittar dem levande

Mina förhoppningar är att de dör en långsam och plågsam död. Jag vill se dem döda .. jag tror på biblisk rättvisa
Citera
2019-07-30, 14:51
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Mina odds är:

30% chans att de tar kollektivt självmord
60% chans att vildmarken tar livet av dem
10% chans att polisen hittar dem levande

Mina förhoppningar är att de dör en långsam och plågsam död. Jag vill se dem döda .. jag tror på biblisk rättvisa
Och jag tror på 80 att polisen tar dom till slut.
10/10 på att dom ger upp eller naturen tar dom.
Citera
2019-07-30, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Detta med Data / TV spel, verkar få igång griller i huvudet på unga människor. De kan tydligen inte alltid skilja på fantasi och verklighet. Skulle önska en debatt om detta spelande och hur det påverkar människor.

Svt Debatt eller vad skiten nu heter har debatterat detta säkert flera gånger. Vet minst en debatt om just detta för en del år sedan.
Citera
2019-07-30, 15:09
Medlem
More pictures, maps and news:

https://www.cbc.ca/news/canada/manitoba/police-keeping-information-themselves-expansive-hunt-b-c-homicide-gillam-1.5229822

Pro
Citera
2019-07-30, 15:32
Medlem
Om de skulle ligga döda i vildmarken någonstans, vad är chansen att de hittas? Minimal?
Citera
2019-07-30, 15:35
Avstängd
ms18s avatar
Fett kul att de lyckas provecera svenskar. Måste kännas kul när ni sitter och snackar en massa om att de kmr gå åt helvete för dom.

Sitter säkert i en stuga och myser nu.
Citera
2019-07-30, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarkhanv
Om de skulle ligga döda i vildmarken någonstans, vad är chansen att de hittas? Minimal?

Näst intill 0% chans. Det saknas upp mot 1 000 personer i USAs nationalparker som aldrig hittats. Det försvinner nån eller några varje år i Yosemite, Yellowstone, Crater Lake, Zion och Grand Canyon för att nämna några.

Inte ett spår trots att det ibland är ganska begränsade områden de försvinner i.

Poff .. and they are gone.

[edit]: Erfarna jägare och vildmarksmänniskor försvinner också spårlöst, mitt favoritfall är den 80åriga jägaren som försvann vid "Lily pond" (?? tror jag det hette .. 2015) under en hjortjakt mitt på dagen. Det området kammades av hundratals personer, inklusive hundar, helikoptrar och klassiska sök-kedjor .. inte ett spår av en handikappad 80åring. Google it!

[edit2]: namnet är Thomas Messick.
Senast redigerad av Proprioception 2019-07-30 kl. 16:04. Anledning: Adderad info
Citera
2019-07-30, 15:41
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Fett kul att de lyckas provecera svenskar. Måste kännas kul när ni sitter och snackar en massa om att de kmr gå åt helvete för dom.

Sitter säkert i en stuga och myser nu.
Myser? hahaha ja mycket mysigare än så härgår väl knappast att få
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in