2019-07-30, 14:24
Medlem
Troians avatar
Stod nånstans att en tysk högerextremist för några dagar sedan skör en eritrean, i närheten av Frankfurt. Tror inte det är motivet, men vem vet.
Citera
2019-07-30, 15:50
Medlem
Citat:
Frankfurt am Main (AFP) – An Eritrean man accused of killing an eight-year-old boy by pushing him under a train is a Swiss-based father-of-three who will be examined for a psychiatric disorder, authorities said Tuesday.

Citat:
He had lived in Switzerland since 2006, was a married father of three, and had told police he had arrived several days ago by train from Basel, Niesen said.

Breitbart News: Eritrean accused of pushing boy under train is father-of-three
Citera
2019-07-30, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Stod nånstans att en tysk högerextremist för några dagar sedan skör en eritrean, i närheten av Frankfurt. Tror inte det är motivet, men vem vet.

Så 8-åringen som psykfallet knuffade ner från perongen var högerextremist som sprang omkring och knivade tysk-eritreaner på fritiden? 78-årige tanten som också fick en knuff likaså?

Ditt relativiserande gör mig spyfärdig! Men du kanske vill att vi ska triggas utav din äckliga trotskijist-retorik?

Men det är ju klart. Du vet ju inte. Nä just det. Därför stänger man igen kakhålet innan man vet mer istället för att sitta här och förminska dådet med en massa snuskig och skamlös whataboutism.

Jag kommer ihåg hur fullkomligt euforisk du blev i en annan tråd där GMs visade sig vara vita svenskar. Du hade svårt att dölja din skadeglädje då. Nu sitter du istället här och försöker blanda bort korten i förhållande till detta fall.

Äckel.

Detta forum är ett avlopp. Varför fortsätter jag? Kan inte slita mig. Jag vill lägga av. Jag vill verkligen sluta mata er troll och skaffa mig ett liv istället.

Sagt och gjort. Åt helvete med er alla.
Citera
2019-07-30, 16:16
Medlem
MrMarios avatar
https://www.dn.se/nyheter/varlden/dodliga-tagattacker-skapar-debatt-om-sakerheten-i-tyskland/

Förvånande att DN går ut med mannens afrikanska ursprung. Möjligen följd av tidningens stora mörkläggning av övergreppen under 'we are sthlm.'

Spontant finns två möjliga motiv; muslimsk terrorism eller mer ospecificerad rasistisk attack mot vita tyskar. Alltså samma motiv som Ikea-mördaren mfl. utlänningar.

DN menar nu på att säkerheten kring tågstationer är främsta frågan. Ungefär som under lastbilsattackerna, då säkerheten på torgen lyftes fram. En mer självklar diskussion borde vara vad dagdrivande utlänningar från tredje världen gör i Tyskland och Europa, inte att alla allmänna utrymmen i samhället ska bli som en bunker till följd av härliga mångkulturen med spännande kläder och maträtter mm.
Senast redigerad av MrMario 2019-07-30 kl. 16:19.
Citera
2019-07-30, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varifrån kommer din uppgift om att GM är muslim? Även om så är fallet så betvivlar jag starkt att dådet är religiöst motiverat.

Du kan betvivle hvadsomhelst, og det er hvad du plejer at gøre, men muslimer er de eneste religiøse som i deres religion har accept af at betragte "vantro" som andenrangsmennesker, som kan behandles som situationen tilskriver for at fremme Islam, og sikre gerningsmanden en plads i paradiset passet op af 72 jomfruer - det udmøntes så i forskellige former for vold, voldtægter og drab.
Citera
2019-07-30, 16:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Finns bara ett straff för såna här personer, först 10 års isolering och sedan nålen.
Dags att ta efter Texas, Europa.

https://www.youtube.com/watch?v=XY6V2LGBvwk

Jag är egentligen mot dödsstraff men i det här fallet håller jag med dej.
Citera
2019-07-30, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag är egentligen mot dödsstraff men i det här fallet håller jag med dej.

Japp, allt annat än dödsstraff vore skandal.
Citera
2019-07-30, 17:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Så 8-åringen som psykfallet knuffade ner från perongen var högerextremist som sprang omkring och knivade tysk-eritreaner på fritiden? 78-årige tanten som också fick en knuff likaså?

Ditt relativiserande gör mig spyfärdig!

Jag vet inte vad motivet är, kanske kommer det heller inte komma fram. Men man kan diskutera möjliga motiv, utan att för den sakens skull mena att motivet utgör ett försvar eller ens en förmildrande omständighet.
Citera
2019-07-30, 17:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Du kan betvivle hvadsomhelst, og det er hvad du plejer at gøre, men muslimer er de eneste religiøse som i deres religion har accept af at betragte "vantro" som andenrangsmennesker, som kan behandles som situationen tilskriver for at fremme Islam, og sikre gerningsmanden en plads i paradiset passet op af 72 jomfruer - det udmøntes så i forskellige former for vold, voldtægter og drab.

Må vara sant, men varför utesluter du andra motiv? Oavsett om GM är muslim eller ej. Även en muslim kan ju exempelvis drabbas av psykos eller hata Tyskland.

Det var troligen inte islamistiska motiv som låg bakom knuffen i Stockholm 2015(?), eller dubbelmordet på IKEA.
Senast redigerad av Troian 2019-07-30 kl. 17:19.
Citera
2019-07-30, 18:10
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Vi vet ju inte vad ”MGM” varit med om tidigare, om någon provocerat honom osv?
Oavsett vilket hoppas vi alla att den här för alla tragiska händelsen leder till ökad öppenhet och manifestationer mot intolerans istället för hat och rasism.
Citera
2019-07-30, 18:20
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxad101
Alltid vaksam och står minst 10 meter ifrån spåret då såna här typer av händelser sker allt för ofta. Det är så lätt att ta ett liv. En hård knuff i ryggen och vips så är du pannkaka.

Jag har ärligt talat inte ens tänkt på detta innan utan brukat gå fram till en halvmeter innan spåret när jag ser/hör tåget komma. Inser nu att det skulle göra mig, som inte är ett barn utan en relativt stor man, helt oförmögen att låta en rejäl knuff i ryggen hindra mig från att ramla ner på spåret precis framför ett ankommande tåg.

Det har liksom inte funnits i min sinnesvärld att detta är en eventualitet man behöver skydda sig mot. Men tydligen är det så nu. Jag får börja ta samma försiktighetsåtgärder som du, inte gå fram till tåget förrän det faktiskt stannat. Det ska jag definitivt lägga på minne.

Det är fan spännande med mångkultur! Pizza, Zlatan och tågroulette när man står på perrongen!
Citera
2019-07-30, 18:24
Medlem
arakas avatar
Som vanligt vid denna typ av händelser kommer operation "Damage control" av tyska staten och DN.
https://www.dn.se/nyheter/varlden/dodliga-tagattacker-skapar-debatt-om-sakerheten-i-tyskland/

"Attacken på tågstationen har skapat stor uppmärksamhet i Tyskland där många har uttryckt sin sorg över den dödade åttaåringen. Landets inrikesminister Horst Seehofer har avbrutit sin semester och kallade på tisdagen till sig cheferna för landets olika säkerhetstjänster. Anledningen är förutom måndagens händelse en rad andra våldsdåd som inträffat i Tyskland under sommaren. "

"Under sommaren har Tyskland skakats av flera andra brott som skapat stor oro. Bland annat har flera moskéer och politiker från vänsterpartiet Die Linke mottagit bombhot, och i juli utsattes en 26-årig man för ett mordförsök som av polisen rubriceras som rasistiskt. Detta väntas inrikesministern adressera under en presskonferens som hålls senare under tisdagen. "

"Tysklands inrikesminister konstaterade under en presskonferens på tisdagseftermiddagen att antalet anmälda brott i landet förvisso blivit färre, men att många tyskar upplever en otrygghet.
– Politiken är förpliktigad att se över hur vi kan förbättra känslan av säkerhet, sade Horst Seehofer. "
Senast redigerad av araka 2019-07-30 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in