2019-07-29, 22:01
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
I din bajsvärld. MSM är inte värt ett skit idag.

Fast efter lite snabba slagningar ser det onekligen ut som du har rätt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Om ett sånt scoop är på riktigt hamnar det i bajsmedia.

När det är vänsterbajs? Vilken fantasivärld lever du i? Hennes tröja har inte ens nämnt i Bajsmedia. MSM vågar inte kritisera helgonet Greta eftersom de är gröna och vänster hela högen.

Men skulle inte förvåna mig om det uppmärksammas internationellt. Den pressen suger inte vänsterkuk.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Tänk om det blir storm?

Ingen kan väl anklaga henne för att hyckla i alla fall. Om hon tar en segelbåt över Atlanten och blir sjösjuk och spyr varje dag...

Det skulle aldrig Stefan Löfven göra. Oavsett orsak.
Inte någon med förståndet i behåll skulle göra det. Inte någon med normal ä självbevarelsedrift.
2019-07-29, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonStahlhein
Var precis på väg att göra inlägg om detta.
Det ska bli intressant att höra vad Greta™ och hennes hagiografer här kommer med för ihåliga ursäkter och bortförklaringar.
Ang. orosanmälan håller jag helt med. Ungen borde tagits från sina föräldrar för länge sen. Vilken normal förälder skulle skicka iväg sin 16-åriga aspie-dotter på en atlantsegling under de förhållanden som råder på en sån båt. Jag skulle inte göra det och jag hatar ändå allt vad ungar heter.

Du kan vara säker på att det blir hennes mamma som rycker in och försvarar detta. Hennes mamma har säkert kontroll över hennes mail och sociala medier. Helt övertygad om det.

Stackars barn ha en sådan mamma som dessutom gått på antidepressiva i många år.
2019-07-29, 22:08
Medlem
Lawlines avatar
Nu samlar hon in pengar till en vänsterextrem organisation. Stackar tjej dom lurar in hon i vad som helst och hon tror på allt hon blir matad med.

https://samnytt.se/klimat-gretas-trojskandal-var-en-insamling-till-vansterextremistisk-brottsorganisation/

Citat:
En t-shirt som ”Klimat-Greta” Thunberg nyligen bar offentligt fick stor uppmärksamhet. Vad många missade att uppmärksamma i sammanhanget var att den insamling som Greta tagit initiativ till att starta där tröjbilden förekom var för den vänsterextrema organisationen ”Extinction Rebellion”, som en tidigare brottsdömd person, Jonathan Pye, ligger bakom.

Ska bli intressant att se svaren

Citat:
Samhällsnytt har sökt Greta Thunberg för att få svar på följande frågor:

Hur ser du på svenska Extinction Rebellions metoder att uppmana till lagbrott?

Är det en belastning för dig att organisationen leds av en man, Jonathan Pye, som kastat sten på polis, är dömd för brott och ser mord som ett alternativ i sin kamp?

Hur ser du på att insamlingen du hjälper till med finansierar brottslig verksamhet?

Har du några moraliska betänkligheter att hjälpa till att finansiera en sådan organisation?
Senast redigerad av Lawline 2019-07-29 kl. 22:10.
2019-07-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Inte den bästa miljön för en person med hennes problem, vad händer om hon får ett panikanfall ute på havet?
Dom får väl ta med sig lugnande mediciner och psykofarmaka. Ganska mycket skulle jag tro.
2019-07-29, 22:15
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Inte den bästa miljön för en person med hennes problem, vad händer om hon får ett panikanfall ute på havet?

Hon kanske hoppar överbord i panik? Tvångströjan måste medfölja. Svårt att få sjukvård att hämta upp henne mitt ut i havet.
2019-07-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Greta har läst och studerat allt om segelbåtar och kan rabbla om detta fram och baklänges. Hon kommer själv att ta befälet över båten och planera allt inför resan.
Hur duktig kan en människa vara?
2019-07-29, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Nu kan jag inte tänka mig att de släpper ombord en 16-åring som matros, utan att hon åtminstone fyllt 18 år. Förr så skulle de dessutom helst ha gått igenom gymnasiet också.

16 års ålder gällde väl fram tills någon gång på 1970-talet för att få pass plus sjömansbok. Men sen blev det väl 18 år minst ?

Kvinnor ombord på andra skepp än passagerarfartyg ansågs föra otur och fara med sig, det är en välkänd del av det gamla sjömansskrocket. Gretas planer - hon har ingen vana vid havssegling alls - får en nästan att tro på det igen.
2019-07-29, 22:21
Medlem
vonStahlheins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Du kan vara säker på att det blir hennes mamma som rycker in och försvarar detta. Hennes mamma har säkert kontroll över hennes mail och sociala medier. Helt övertygad om det.
Japp, efter konsultationer med bolaget Gretas™ PR-konsulter får vi säkert veta att ingen visste något alls om detta. Jo, tjena.
Ska spm sagt bli skoj att se gretadyrkarnas i tråden reaktioner.
2019-07-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonStahlhein
Japp, efter konsultationer med bolaget Gretas™ PR-konsulter får vi säkert veta att ingen visste något alls om detta. Jo, tjena.
Ska spm sagt bli skoj att se gretadyrkarna i trådens reaktioner.

De har redan kommit. "Om det inte står i MSM media har det inte hänt".

Man småskrattade åt det inlägget.
2019-07-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hur duktig kan en människa vara?
Fråga Nordkoreas Kim Jong-un.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem