2019-07-29, 21:28
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Förmodligen kommer journalisterna ha båtar som följer fartyget. Hon får tillbringa 2-3 veckor till sjöss med tre främmande karlar, jag antar att mamma inte får plats på båten. Lär bli en minnesvärd upplevelse. Hoppas stackars Greta inte har anlag för sjösjuka.

2-3 veckor med 3 främmande karlar då kanske oskulden går förlorad för det lilla miljöoraklet. Det blir inte bara saltvatten som kommer stänka på lilla Greta.
2019-07-29, 21:41
Medlem
BlackBookss avatar
Kommer det finnas någon live webcam på båten??

Vi vill ju inte att hon ska borda en båt för att gå av till havs och ligga lågt för att senare som Greta i lådan dyka upp i New York, eller hur?

Nä fullständig övervakning så allt skötts på bästa sätt. Allt för miljön. Inget smyg flygande här inte.
2019-07-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Greta kan inte göra något rätt enligt många här.

Länge har det gnällts över att Greta sagt att hon inte kommer flyga till USA för konferensen. Det har vart det ena hånet efter det andra. Nu säger hon att det blir med segelbåt. Jättebra, inga utsläpp att tala om. Men se, det är inte bra det heller enligt många.

Kom med något eget konstruktivt förslag istället då! Inte bara gnäll

Hennes ambitioner har blivit så uppskruvade att de är helt omöjliga att leva upp till med hedern i behåll, och därmed blir S:ta Greta ett offer för kampanjens eget hyckleri.

Dessutom är det inte så att vi "hoppar på" henne för vad hon gör, snarare för motsägelserna mellan vad hon gör och hennes retorik. Jag förutsåg redan för ett par månader sedan, långt innan det här stuntet med prins Alberts yacht, att om hon skulle resa till New York och runt i världen - nej, hon kan inte frälsa världen hemma från flickrummet eller genom att tala på videolänk till olika konferenser - så skulle hon förmodligen resa som fripassagerare på någon annans dyra och exklusiva jetplan eller båt. Just för att kunna dra det enkla tricket "men titta, det är inte min närvaro som ger någon CO2 footprint här, jag reser bara med dem gratis, de är mina nya vänner och de hjälper mig för att jag är så snäll och god!".

Bullshit. Alltså, jag insåg redan för två månader sedan när hon började snacka om det här "sabbatsåret för att rädda världen" - hon säger faktiskt så - att när hon av moraliska skäl inte kan ta vanligt flyg - då kollapsar nämligen hennes moralprat - så skulle hon åka som gäst på någon annans moderna fartyg eller flygplan. Allt medan journalisterna och DN tittar åt andra hållet.
2019-07-29, 21:46
Medlem
Klimat-Gretas tröjskandal var en insamling till vänsterextremistisk brottsorganisation

https://samnytt.se/klimat-gretas-trojskandal-var-en-insamling-till-vansterextremistisk-brottsorganisation/

Det här kommer inte sluta väl för Greta. Hennes mamma fattar inte vad hon dragit in sin dotter i. Och nu ska hon skicka ut henne på Atlanten i en liten båt.

En orosanmälan borde vara på sin plats till sociala myndigheter innan detta blir värre.
2019-07-29, 21:48
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Klimat-Gretas tröjskandal var en insamling till vänsterextremistisk brottsorganisation

https://samnytt.se/klimat-gretas-trojskandal-var-en-insamling-till-vansterextremistisk-brottsorganisation/

Det här kommer inte sluta väl för Greta. Hennes mamma fattar inte vad hon dragit in sin dotter i. Och nu ska hon skicka ut henne på Atlanten i en liten båt.

En orosanmälan borde vara på sin plats till sociala myndigheter innan detta blir värre.

MSM eller så hände det inte.
2019-07-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
MSM eller så hände det inte.

I din bajsvärld. MSM är inte värt ett skit idag.
2019-07-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Ja och det värsta är att de som är värst är de vuxna! Medelålders som sitter och hånar en 16åring med asperger. Fy fan vad tragiska ni är.

Och nej jag håller inte med om allt Greta säger men det är skillnad på olika åsikter och mobbning

Du får inte anpassad studiegång enbart för aspergers och litet tillfällig, chic "klimatångest". Jag är ganska säker på att hennes diagnoser, och graden av anpassning av hennes skolgång, har varit betydligt mer omfattande än vad DN och Gretas PR-folk låter påskina.

Och en 16-åring med allvarliga psykosociala problem ska inte behandlas som någon profet i svåra samhälls- och ekonomiska frågor, eller ens drivas in i den rollen.
2019-07-29, 21:53
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Lite kul att det vore bättre om idioterna i denna tråden bara kunde försvinna istället. Men det verkar de inte ha några planer på heller.

Jag tror nog att du själv förstår att det är fenomenet Klimatgreta det handlar om.

Till exempel att Klimatgreta behöver kokettera med sin diagnos, för att på något sätt verka mer seriös så.
2019-07-29, 21:55
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
I din bajsvärld. MSM är inte värt ett skit idag.

Om ett sånt scoop är på riktigt hamnar det i bajsmedia.
2019-07-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Ska bli roligt att se henne grön i ansiktet på bilderna. Ännu roligare blir det när hon ska välja transportmedel hem.

Fast det är klart lite avundsjuk blir jag, med tanke på de äventyr hon får uppleva så ung. Naturligtvis förstår hon inte hur priviligierad hon är. Me det tillhör ungdomen.
Inte ett dugg avundsjuk är jag. Skulle inte kunna tänka mig något värre. Kan dom laga mat på den gungande båten eller blir det frågan om näringsdycker? Eller kanske sondmatning. Avundsjuk kan man knappast vara. Tänk om det blir 10 meter höga vågor. Varför protesterar inte hennes mamma? Obegripligt alltihopa.
2019-07-29, 21:58
Medlem
Eastman92s avatar
Citat:

Hade det varit en högerextrem organisation (behöver inte ens vara en våldsam sådan) så hade det blivit ramaskri och lilla downien hade blivit uthängd i all MSM och utfryst från alla sammanhang.

Nu var det ju bara vänsterextremister och sån typ av extremism är ju okej i det här skitlandet.

Detta kommer flyga under pöbelns radar och nämner du det för dina kollegor och bekanta så lär det antingen inte tro på dig eller tro att du är en dödsknarkarrasistnazist som hatar miljön samt bokstavsbarn.

Åt helvete med Sverige som hyllar denna skitunge.
2019-07-29, 22:00
Medlem
vonStahlheins avatar
Citat:

Var precis på väg att göra inlägg om detta.
Det ska bli intressant att höra vad Greta™ och hennes hagiografer här kommer med för ihåliga ursäkter och bortförklaringar.
Ang. orosanmälan håller jag helt med. Ungen borde tagits från sina föräldrar för länge sen. Vilken normal förälder skulle skicka iväg sin 16-åriga aspie-dotter på en atlantsegling under de förhållanden som råder på en sån båt. Jag skulle inte göra det och jag hatar ändå allt vad ungar heter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in