Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
Här kommer jag och tror tråden kommer handla om jakten på misstänkta gärningsmännen, typ var dom setts senast och var man letar nu. Men till min förvåning handlar tråden om björnar, älg och storleken på Kanada.
Japp - och det lär bli sushi både på älg och fisk som de ämnar förtära. Det vore oerhört dumt att göra en brasa.
Hot spot är York Landing, 80 km från Gilliam. Hur de tagit sig dit vete tusan, polis undrar om nån person kört dem, ovetande om vilka de var.
Jag funderade även på om det går godståg de kan ha åkt snålskjuts på. inte en susning.
21 juli, vid Cold Lake, får de efterlysta hjälp av en privatperson då de fastnat på nån väg med sin bil bakom hans hus. De fångas på en kamera i Saskatchewan store.
23 juli ses samma bil, en toyota RAV 4, vid Meadow Lake.
Sen hittas den utbrunnen nära Gilliam. Inga bilar har rapporterats stulna.
Där har då insatserna varit tills alldeles nyss såvitt jag förstått.
När de sen misstänks ha siktas vid York Landing igår, 80 km från Gilliam, så är det bl.a frånvaro av bil som får Bear clan Patrol att reagera (förutom klädseln).
Bear clan Patrol fanns på orten som säkerhetsfaktor för byns innevånare.
När de siktas vid soptippen ses inte nån bil - vilket alla har dit för att det är mycket björnar där. När medlemmarna ur Bear clan Patrol återvänder inom typ 5 minuter (de inser att det var suspekt) så ränner killarna in i skogen.
Polis kallas omgående till platsen men de har väl ett visst försprång innan de når denna ort.