2019-07-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Alla rättegångar är i regel öppna för allmänheten (bortsett sexualmål och mål där yngre personer ingår).
Denna rättegången kommer tom ha en sidosal där man kan följa salen via ljud och bild.

Nu vet jag inte exakt vad du menar med live-audio, men inga rättegångar i Sverige får live-sändas.

Suck, påstod inte du att du var jurist? Då kan du inte ständigt göra bort dig så här.

Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Haha. In your face, alla hazarkramare!

Lär ju vara en film som visar hela slagsmålet, alternativt hur Mustafa skär sig själv.

JA det handlade som vi misstänkte precis det här som vi misstänkte då. Om de verkligen har definitiva bevis för detta är det dynamit i fejset på alla afghankramade idioter inklusive åklagaren.
Citera
2019-07-29, 21:35
Medlem
Citat:
Fel igen AV DIG! Direktsändning är fortfarande inte OK eftersom man då hör de inblandades namn. Däremot "att spela in" är OK.

Och jag väntar med spänning på att få höra vilket lagstöd som du hittar för det påståendet.
Citera
2019-07-29, 21:35
Medlem
Ytterligare en lättkränkt arab. Då är han inte bara en knarkare och kriminell utan han är lättkränkt också. Vidrigaste tänkbara blandning.

Hur man kan bli kränkt över något som bara är ren fakta från GWs sida övergår mitt förstånd.

https://www.expressen.se/noje/19-aringens-advokat-min-klient-kanner-sig-krankt/
Citera
2019-07-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Suck, påstod inte du att du var jurist? Då kan du inte ständigt göra bort dig så här.

JA det handlade som vi misstänkte precis det här som vi misstänkte då. Om de verkligen har definitiva bevis för detta är det dynamit i fejset på alla afghankramade idioter inklusive åklagaren.

Nej, jag har aldrig påstått att jag är jurist. Vad är det nu som är fel?
Citera
2019-07-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Tja, om Donald Trump, Beyonce, Kardashians och andra såna lirare ställer upp för dig i den här saken säger väl det rätt mycket om hur känd han är over there.

Ja, tydligen är det så. Dock en okänd snubbe för mig före denna händelse.
Citera
2019-07-29, 21:38
Medlem
[quote=Bokklubben|68236813]Vad gäller afghanerna och deras drogmissbruk;

MJ nekade i januari 2018 till att ha något pågående missbruk. Att han åkt dit för bruk av heroin skulle bara handla om en engångsföreteelse.

Två månader senare rapporterades att han uteblivit från två av fyra inbokade besök för missbruksbedömning.

DH har uppgett att han använde heroin första gången 2016 och dessförinnan inte använt narkotika - vilket i så fall skulle innebära att han blev drogberoende efter ankomsten till Sverige...

I september 2018 sade han sig bruka heroin dagligen och begå stölder för att finansiera sitt missbruk. Dömdes senast den 11 juli i år för stöld.

Båda afghanerna har fått PUT.

MJ: (FB) Afghanerna som ofredade ASAP Rocky - Mustafa Jafaris brott & islamistsympatisör?
DH: [url="https://www.flashback.org/sp68235527"] (FB) Afghanerna som ofredade ASAP Rocky - Mustafa Jafaris brott & islamistsympatisör?[/URL

Blandade ihop Afghanerna därav redigeringen. Men tack för informationen. Snygga killar, verkligen. Heroin och stölder och så en cool tatuering på det. - Bara i Sverige.....
Senast redigerad av Castorchamp 2019-07-29 kl. 22:00.
Citera
2019-07-29, 21:39
Medlem
Citat:
Fel igen AV DIG! Direktsändning är fortfarande inte OK eftersom man då hör de inblandades namn. Däremot "att spela in" är OK.

Konstigt då att jag har lyssnat på live-sända rättegångar tidigare. Du kommer förstås med källa till det nya förbudet antar jag?
Citera
2019-07-29, 21:40
Medlem
Citat:
Nej, jag har aldrig påstått att jag är jurist. Vad är det nu som är fel?

Du behöver inte vara orolig, det finns ingen som kan tro att du är det. Men när du kaxigt säger att du ska delta i tråden för att sprida kunskap om juridik får du räkna med och tåla smällar när vi som kan sånt kommenterar dina tokigheter.
Citera
2019-07-29, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Och jag väntar med spänning på att få höra vilket lagstöd som du hittar för det påståendet.

Nej, det är nog juridiskt okej att göra det "genom ljud". Är nog snarare det medie-etiska som sätter käppar i hjulet för att live-sända rättegångar via ljud. Tänkte på Akilov-rättegången där t ex SVT och SR tog upp ljud och snabb-redigerade bort berörda personers namn och sedan sände ut några minuter senare.
Citera
2019-07-29, 21:44
Medlem
Citat:
Nej, det är nog juridiskt okej att göra det "genom ljud". Är nog snarare det medie-etiska som sätter käppar i hjulet för att live-sända rättegångar via ljud. Tänkte på Akilov-rättegången där t ex SVT och SR tog upp ljud och snabb-redigerade bort berörda personers namn och sedan sände ut några minuter senare.

Hedervärt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
GW viker sig inte:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lAeLQy/gws-nya-attack-mot-asap-offret-han-ar-klandervard
Ja, det där var komiskt. Ett äkta halleluja GW-moment.

”Polisen har hittat dem och självfallet kommer han att få tillbaka dem trots att det är ytterst osannolikt att han betalt för dem med egna pengar.”

Vilket givetvis triggade advokaten att börja mästra om att GW beskyller afghanen för att ha stulit hörlurarna. Han är bra på sånt där, GW. Jag tror banne mig att GW redan vid ordvalet ”osannolikt att han betalt för dem med egna pengar” visste exakt vad han skulle få tillbaka. Där och då började han fila på formuleringen ”Det är bara att läsa förundersökningen, och det har tydligen inte advokaten hunnit med.”
Citera
Medlem
Hazarer är kända för att vara sk emos. Dom eldar upp sina rum på boendet.. skär sig själva och spelar fan för att få som dom vill. Ingen ska bli överraskad om afghanen skadat sig själv var att få uppmärksamhet och att man ska tycka synd om dom.. tänk att det handlar om baaarn till syvende og sidst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in