2019-07-29, 16:04
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Don't oversale it. You don't seem to be the parent of the year either. Untile I see something else, I think Jewels do the best she can. It may or may not be enought, we don't know. If it's not we have to hope for the wellfaresystem.

Exactly...i have said it before...i admit i have made mistakes and am not perfect...you wont see jewels come on here and admit that she has done ANY wrong, especially when it comes to having issy forming a relationship with her family...jewels is all perfect and i am all bad.

The Swedish welfare system (and the Australian welfare system) Sucks, the only thing both have concerned themselves with is collecting child support, nothing else matters
Citera
2019-07-29, 16:13
Medlem
Citat:
Don't oversale it. You don't seem to be the parent of the year either. Untile I see something else, I think Jewels do the best she can. It may or may not be enought, we don't know. If it's not we have to hope for the wellfaresystem.

Fast nu får du ju faktiskt ge dig. Han har bevisat med rättsliga dokument hur han kämpat för umgänge. Vad exakt ska han ha gjort mer tycker du?
Våldgästat dem? Kidnappat Issy för att ha tid med henne?

Det märks att du sitter med samma diagnos som morsan för ni är samma skräp båda två.
Citera
2019-07-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Fast nu får du ju faktiskt ge dig. Han har bevisat med rättsliga dokument hur han kämpat för umgänge. Vad exakt ska han ha gjort mer tycker du?
Våldgästat dem? Kidnappat Issy för att ha tid med henne?

Det märks att du sitter med samma diagnos som morsan för ni är samma skräp båda två.

Jag har aldrig hävdat att han inte velat ha umgänge med Issy. Efter att ni visade papper på det, innan var det en annan sak. Men det har inget med vad jag sa att göra. Absolut inget till och med.
Citera
2019-07-29, 16:16
Medlem
Citat:
Näää, det finns föräldrar som istället örfilar sina barn. Som sagt, det får inte hända, men det händer regelbundet att föräldrar snappar. Om man inte tror det händer är man dum eller isolerad.
När det kommer till psykosen är det Issy som sagt det och inte jag, jag la också till att jag inte visste om det var fastställt av vården. Därav lämnar jag det ämnet, då det inte kommer kunna leda någonstans.

Men vad fan har det med saken att göra? Vettiga personer har en spärr som gör att man inte behandlar sina barn så. Morsan tillhör samhällets bottenskrap. Hon är en vidrig människa som inte borde ha vårdnaden om ett barn.

Försök inte göra psykos snacket till en sanning då om du inte har belägg för det. Det var inget Issy sa. Om hon sagt det i senare videor, kanske det. Men det var inte på tal i videon efter ljudinspelningen.
Citera
2019-07-29, 16:18
Medlem
Citat:
Jag har aldrig hävdat att han inte velat ha umgänge med Issy. Efter att ni visade papper på det, innan var det en annan sak. Men det har inget med vad jag sa att göra. Absolut inget till och med.

Det har det visst det. "You don't seem to be the parent of the year either."
Han har betalat pengar till dem i år. För hyra, luftrenare etc. Tänkte åka till Sverige för att träffa Issy.
Vad exakt ska han ha gjort mer?
Och vad fan vet du om hur han är som pappa, han har fler ungar som verkar leva ett bra liv.
Citera
2019-07-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
Exactly...i have said it before...i admit i have made mistakes and am not perfect...you wont see jewels come on here and admit that she has done ANY wrong, especially when it comes to having issy forming a relationship with her family...jewels is all perfect and i am all bad.

The Swedish welfare system (and the Australian welfare system) Sucks, the only thing both have concerned themselves with is collecting child support, nothing else matters

First, Jewels had said many times she's not a perfect mother. That have even been pointing out for you in this thread. By information from Jewels the system have tought about replace Issy but have until this point feelt its a bad idea. If they suck or not is a whole other thing, so I leave that.
Citera
2019-07-29, 16:21
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:

I should have been a good boy and done as i was told...stay in stockholm....no visits with issy alone, strict timetable to follow, and most importantly NEVER give issy a hug or cry in front of her......
Citera
2019-07-29, 16:25
Medlem
Citat:
Men vad fan har det med saken att göra? Vettiga personer har en spärr som gör att man inte behandlar sina barn så. Morsan tillhör samhällets bottenskrap. Hon är en vidrig människa som inte borde ha vårdnaden om ett barn.

Försök inte göra psykos snacket till en sanning då om du inte har belägg för det. Det var inget Issy sa. Om hon sagt det i senare videor, kanske det. Men det var inte på tal i videon efter ljudinspelningen.

Jag hävdar att det finns många föräldrar som tappar det och antingen gör som Jewels eller gör ännu värre saker. Dels har jag upplevt det själv, dels har jag sett det i verkligheten dels har jag stött på det i mitt arbete och andra uppdrag. Och är det då så att det händer många så är det inte bra, men om Jewels hade varit unik hade hennes beteende varit katastrof. Nu är det som sagt obra, och hon borde få stöd, men det är inte så att hon behöver hängas ut som ett monster för något som ändå i min värld är ganska vanligt.
Citera
2019-07-29, 16:34
Medlem
Citat:
Det har det visst det. "You don't seem to be the parent of the year either."
Han har betalat pengar till dem i år. För hyra, luftrenare etc. Tänkte åka till Sverige för att träffa Issy.
Och vad fan vet du om hur han är som pappa, han har fler ungar som verkar leva ett bra liv.

Ganska dåligt argument. Men om vi lämnar det så kan jag säga vad det var han sa som gjorde att jag dömde ut han totalt som far. "Det gör inte så mycket om jag inte har en bra relation med Issy, jag har tre andra fantastiska barn". Min far skulle aldrig ha sagt så, ingen annan i min närhet som jag håller som bra föräldrar skulle ha sagt så. Även om jag hade min tvivel innan, mycket gnäll om underhåll, mycket snack om att vilja ha en relation för att Issy var blodsläkt, en hos mig obehaglig känsla att kanske inte kunna bemöta Issy på ett bra sätt kan ha bidragit ja, men den tanken passerade en gräns som nästintill är omöjlig att backa tillbaka över. Det andra hade gått att hantera med lite stöd och arbete. Men den tanken skulle jag aldrig kunna känna igen hos någon bra fader jag träffat.
Citera
2019-07-29, 16:38
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ganska dåligt argument. Men om vi lämnar det så kan jag säga vad det var han sa som gjorde att jag dömde ut han totalt som far. "Det gör inte så mycket om jag inte har en bra relation med Issy, jag har tre andra fantastiska barn". Min far skulle aldrig ha sagt så, ingen annan i min närhet som jag håller som bra föräldrar skulle ha sagt så. Även om jag hade min tvivel innan, mycket gnäll om underhåll, mycket snack om att vilja ha en relation för att Issy var blodsläkt, en hos mig obehaglig känsla att kanske inte kunna bemöta Issy på ett bra sätt kan ha bidragit ja, men den tanken passerade en gräns som nästintill är omöjlig att backa tillbaka över. Det andra hade gått att hantera med lite stöd och arbete. Men den tanken skulle jag aldrig kunna känna igen hos någon bra fader jag träffat.

Ok fair enough....however your view falls apart at the fact that the hatred towards me also extends to issys siblings and her extended family.....what have they done to her?, why doesn't issy have a bond with them?

And yes at the end of the day if issy continues to hate me what can i do about it?
Citera
2019-07-29, 16:41
Medlem
Citat:
Så du dömer ut honom som far baserat på detta, men du sitter och försvarar en mamma som sagt till sitt barn att hon önskar att barnet får ett helvete, att barnet är anledningen till alla problem..?
Citera
2019-07-29, 16:42
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmaskin124
Så du dömer ut honom som far baserat på detta, men du sitter och försvarar en mamma som sagt till sitt barn att hon önskar att barnet får ett helvete, att barnet är anledningen till alla problem..?

EXAKT!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in