2019-07-29, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag vill gärna se Greta spy och må illa med mattsvettigt hår inför några meter höga vågor - om nu inte det klipps bort i den där tyska dokumentä'rfilmen...
Det är nog roligt de första timmarna men efter ett par dygn av 20 meter höga dyningar som aldrig tar slut gråter hon nog flätorna av sig.

Vet hon ens om hon har anlag för sjösjuka?

I Vilket fall tror jag inte det finns allvarliga planer på att det faktiskt kommer sättas i verket, det låter alldeles för vanskligt, det är bara deras vanliga sätt att skapa rubriker och hoppas på nobelpris eller åtminstone en helgonförklaring av påven.
2019-07-29, 16:36
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
Jag svär, det här blir första och sista gången Greta seglar över Atlanten. Hon kommer att må så dåligt när de når the US of A.

Lycka till!
Hur ska hon ta sig hem då? Det får bli segelbåten igen

Denna idiotiska värld.
2019-07-29, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Hur ska hon ta sig hem då? Det får bli segelbåten igen

Denna idiotiska värld.

Ja, precis.
Och hur ska Malena ta sig till USA? För jag antar att hon inte har tänkt skiljas från sin dotter och Svante (som också följer med ombord) under en eller ett par månader bara för att jäntan är i USA.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Tack WbZV för infon och de intressanta bilderna! Ja, den ser ju läcker ut. Själv får jag dock en obehaglig känsla för hur mycket den kan komma att gunga och slå ute på Atlanten men det är ju jag det
Det behöver inte ens blåsa, de rör sig kontinuerligt i olika riktningar, hemskt obehagligt. Inte som en semesterbåt i skärgården direkt.
Bannlyst
Fy fan vad jag hoppas att båten kapsejsar och att hon drunknar!

Det krävs tyvärr något sådant för att alla klimatextremister ska vakna och inse att klimatet inte är så hotat som de tror.
2019-07-29, 16:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0

Det krävs tyvärr något sådant för att alla klimatextremister ska vakna och inse att klimatet inte är så hotat som de tror.

Upphör den globala uppvärmningen då?

https://en.wikipedia.org/wiki/Global_warming#/media/File:Global_Temperature_Anomaly.svg

Eller hur tänkte du?
2019-07-29, 16:44
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Det vore helt underbart om det tog flera månader att segla dit bara för att bli ombedd att dra åt helvete av Trump.
2019-07-29, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0

Onekligen vore det en slags hårdför poetisk rättvisa i detta - men mindre mot Greta än mot alla de personer i media och business som står bakom henne.
2019-07-29, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Upphör den globala uppvärmningen då?

https://en.wikipedia.org/wiki/Global_warming#/media/File:Global_Temperature_Anomaly.svg

Eller hur tänkte du?
Den globala uppvärmningen kan ifrågasättas, vilket det också är flera framstående experter som gör. Framför allt är det klimatmodellen som IPCC använder sig av som anklagades för att överdriva effekterna av klimatförändringarna.
2019-07-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Det vore helt underbart om det tog flera månader att segla dit bara för att bli ombedd att dra åt helvete av Trump.
Hoppas Trump har en dålig dag. Då kan han bemöta henne med samma svar som Svetsarn gav honom om ASAP, fast lite omskrivet;
– Lilla Greta dumnäbb, nu är det så att klimatet inte är förhandlingsbart, det är ett oberoende naturfenomen och det spelar ingen roll vem som strejkar eller demonstrerar.
2019-07-29, 16:52
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, precis.
Och hur ska Malena ta sig till USA? För jag antar att hon inte har tänkt skiljas från sin dotter och Svante (som också följer med ombord) under en eller ett par månader bara för att jäntan är i USA.
Om dom nu ska vara borta i ett par månader, tänk vad mycket bagage dom behöver ha med sig. Ska det också fraktas med segelbåten? Eller skickas det med flyg tro? Eller köper dom nya kläder over there?
2019-07-29, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Hoppas Trump har en dålig dag. Då kan han bemöta henne med samma svar som Svetsarn gav honom om ASAP, fast lite omskrivet;
– Lilla Greta dumnäbb, nu är det så att klimatet inte är förhandlingsbart, det är ett oberoende naturfenomen och det spelar ingen roll vem som strejkar eller demonstrerar.
Trump kommer inte bry sig om henne. Det är klart att han hört talas om henne, men han nämner henne aldrig, och det av en anledning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in