2019-07-29, 15:53
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det är troligt att det är hennes psyksjuka klimakteriehäxa till mor, som har skrämt upp det stackars mentalt fragila flickebarnet till en sådan dödsångest inför väderfenomen.
Sedan har smarta, men cyniska affärsmän utnyttjat denna vår egen psykotiska version av Wednesday Addams för att berika sig.

Det känns som vi lever i de yttersta tiderna, men inte på grund av klimatet, utan för att Satan har placerat ut sina falska profeter överallt.
FN och EU är det nya Molok.
Molok är en avgud som främst förbinds med barnaoffer.

https://www.pinterest.se/pin/5911043236087904/
Ja fan du har, rätt djävligt skrämmande. Läs om Lilith i Jesaja 34:14. Undergång tja väl dags att våran kultur om 10000-15000 år och undra vad som hänt, känns tungt men kanske dags att börja om på tellus,(sorgsen)
2019-07-29, 15:55
Medlem
Likheten är slående för både Greta Thunberg (klimataktivist) och Donald Trump (president) eftersom ingen av dem missar något tillfälle eller medel att uppnå all den uppmärksamhet som går att få. Båda använder dessutom Twitter flitigt för sina budskap.
2019-07-29, 15:57
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Beror på hur fort det blåser och åt vilket håll. 5572 km i snitthastigheten 30 km/h om man har kanonväder hela vägen blir 7,7 dygn.

Blir det storm och hög sjö kan det ta den dubbla tiden. Har du ingen hjälpmotor så bör du sitta still i båten när det blir havsstormar och kastvindar på upp till 80 knop (144 km/h) som i princip för dig runt i cirklar.

Segel gjorda av kolnanorör skulle förmodligen hålla för det, men om hela båten inte är gjort för att hålla i krig så lär du kastas runt som en vante i den innan den kommer slitas i stycken av krafterna.
Wow, gillar kunskap men fel vind/låg kan det väl difa typ upp till 36 tim. Har jag fel? du kan båtar jag bara undrar...+för fakta skipper me like
2019-07-29, 16:07
Medlem
Grillalites avatar
Jag svär, det här blir första och sista gången Greta seglar över Atlanten. Hon kommer att må så dåligt när de når the US of A.

Lycka till!
2019-07-29, 16:11
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torespybar
Båten Malizia II som Greta fått en "ride" på är en racer = frystorkad mat, kondensfukt, en gemensam toa med i bästa fall ett draperi, ingen dusch, en koj med obefintlig komfort och inget privatliv alls. 8 till 14 dagar över Atlanten.
Om man aldrig seglat tidigare så kommer man vara en mörbultad, illamående, stinkande och utmattad ynklig persona. Inte en bra utgångspunkt om man vill stå upp för ett klimatsmart resande.

Tar det närmare 14 dagar att åka?
Torrdass och kanske sjögång så att man mår illa och kräks över relingen och kläderna... Nä, sådant är ingenting för mig åtminstone
2019-07-29, 16:13
Medlem
Raktinyllets avatar
Greta lever verkligen drömlivet. Jag hade också kunnat vara en klimataktivist om jag fick betalt för att resa runt i världen

Men i verkligheten måste ju människor arbeta för sin överlevnad och har inte tid eller pengar för att leva som gode Greta.
2019-07-29, 16:14
Medlem
Det är tufft att segla över atlanten, jag tror inte en sekund hon klarar att vara passagerare på en liten segelbåt under de förhållandena, det är en helt annat sak i verkligheten mot att vara mamma Malenas präktiga megafon som klarar allt. Jag tror hon endast kommer visas upp på båten sedan flygas över atlanten och smygas på mha sjöflyg eller helikopter. Det roligaste vore om båten får haveri och alla måste undsättas ute till havs och det visar sig att inte Greta finns med där.
2019-07-29, 16:15
Medlem
Äsch, de kommer att backa av säkerhetsskäl, det är "hurricane season" då.
https://edition.cnn.com/2019/05/08/us/2019-atlantic-hurricane-season-fast-facts/index.html
2019-07-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torespybar
Båten Malizia II som Greta fått en "ride" på är en racer = frystorkad mat, kondensfukt, en gemensam toa med i bästa fall ett draperi, ingen dusch, en koj med obefintlig komfort och inget privatliv alls. 8 till 14 dagar över Atlanten.
Om man aldrig seglat tidigare så kommer man vara en mörbultad, illamående, stinkande och utmattad ynklig persona. Inte en bra utgångspunkt om man vill stå upp för ett klimatsmart resande.

Båten ägs dessutom av - fursten av Monaco (just det! - Grimaldis är gamla sponsorer av kappsegling och havsforskning), och har under vintern genomgått fyra månaders dyrbar renovering.

Rena tramset att den skutan skulle ha särskilt låg "carbon footprint", ifall man tittar på material, underhåll, bekvämligheter ombord osv (eller de inblandade personernas livsstil i stort). Eller att den sortens överfart kan bli ett reellt alternativ till flyget i något sammanhang. Men det är klart, som story garanterar det en del medial upopmärksamhet. DN, SVT m fl kommer att beskriva Greta som en klimatdrottning som i maklig takt närmar sig New York där hon ska tala från en lämplig tron ner till världens ledare.
Senast redigerad av HepCat-X 2019-07-29 kl. 16:24.
2019-07-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Skall vara den här skutan. Fick nytt namn när hon såldes till de nya ägarna.
http://www.histoiredeshalfs.com/Histoire%20des%2060%27/A34%20Gitana.htm

Tack WbZV för infon och de intressanta bilderna! Ja, den ser ju läcker ut. Själv får jag dock en obehaglig känsla för hur mycket den kan komma att gunga och slå ute på Atlanten men det är ju jag det
2019-07-29, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Det är tufft att segla över atlanten, jag tror inte en sekund hon klarar att vara passagerare på en liten segelbåt under de förhållandena, det är en helt annat sak i verkligheten mot att vara mamma Malenas präktiga megafon som klarar allt. Jag tror hon endast kommer visas upp på båten sedan flygas över atlanten och smygas på mha sjöflyg eller helikopter. Det roligaste vore om båten får haveri och alla måste undsättas ute till havs och det visar sig att inte Greta finns med där.

Jag vill gärna se Greta spy och må illa med mattsvettigt hår inför några meter höga vågor - om nu inte det klipps bort i den där tyska dokumentä'rfilmen...
2019-07-29, 16:32
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Pappa kommer med. För hennes skull får vi hoppas att han är av den tuffare sorten, som vet vad det handlar om.

Men som sagt är det inte i racerfart som de kommer att köra i, och antagligen kommer de att ta all hänsyn som är möjlig att ta. Vem vet? Kanske hon älskar det hela och hugger tag i tampar och ställer dig själv vid rodret?
Självklart kommer Greta navigera själv, efter stjärnor så dom kommer fram...typ lika mycket som någon skrev att hon säkert mixa sin skiva...ja om tomten fi
nns...suck

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in