2019-07-29, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Då borde han kunna namnge den personen.
För att? Vad spelar det för roll var han fått dem ifrån? Det är helt jävla ovidkommande!

Nu slipper ni mig en stund, dags att jobba :/
Citera
2019-07-29, 11:09
Medlem
Citat:
Vem som gett honom hörlurarna saknar fullständigt betydelse för det som händer och framför allt för den rättsliga processen. Möjligen med undantaget om han stulit dem från någon i det aktuella sällskapet men såvitt jag sett så har ingen påstått det.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Jag tror att alla inblandade egentligen tjafsade om droger och därför ville de inte ha dit polis.
Någon sms:ar lite hintande att i fortsättningen ska drogerna finnas på plats.
Ungefär som att det blev strul när de skulle fixa droger själva.. bara en teori
Du tror att ASAP Rocky och hans team initierat kontakten med BO i tron att han skulle kunna fixa fram droger åt dem? BO är ju tidigare dömd för drogförsäljning om jag minns rätt, så han borde i så fall på något sätt kunna hjälpa dem med detta.
Jag har svårt att se händelseförloppet som leder fram till att livvakten lyfter iväg honom i halsen?

AR: Kan jag köpa knark av dig?
BO: Nej, jag har slut på knark
AR livvakt: Då lyfter jag iväg dig i halsen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Du satte dig på höga hästar för att ingen motanmälan hade skett, som argument för att det bara fanns ett BO i detta. Nu medger du att det fanns en motanmälan, men att den inte har någon tyngd. Det är en slippery slope för rättsamhället, och i förlängningen din och min rättssäkerhet som du i så fall anför.

För övrigt finner jag det märkligt att inte båda parter i detta är misstänkta för brott.

Rent juridiskt är det ytterst märkligt ja men detta är en politisk rättsprocess och regeringen vill inte att folket får veta att flyktingar begår allvarliga brott. Därför mörkas det och andra skuldbeläggs för deras gärningar.
Citera
2019-07-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
I sak håller jag med dig, men läser du FUP:en mer noggrant kan du se att överläkaren flertalet gånger konstaterar att Must*f* J*f*ri de facto inte var drogpåverkad.

*=a

Citat:
Fup snälla du

Hänvisa då till FUP istället för journalen. Tydligen så konstateras i FUP att MÄ inte var drogpåverkad...
Citera
2019-07-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Vem som gett honom hörlurarna saknar fullständigt betydelse för det som händer och framför allt för den rättsliga processen. Möjligen med undantaget om han stulit dem från någon i det aktuella sällskapet men såvitt jag sett så har ingen påstått det.

Citat:
För att? Vad spelar det för roll var han fått dem ifrån? Det är helt jävla ovidkommande!

Nu slipper ni mig en stund, dags att jobba :/

Eftersom ni har diskuterat frågan om han har fått dem eller stulit dem anser ni väl att det har betydelse att utreda vad som är korrekt.
Senast redigerad av flekstor 2019-07-29 kl. 11:13.
Citera
2019-07-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Hänvisa då till FUP istället för journalen. Tydligen så konstateras i FUP att MÄ inte var drogpåverkad...

Baserat på vad?
Citera
2019-07-29, 11:19
Medlem
Citat:
Men det kände ju inte Rocky & Co till men afghanen visste numret så det är väl han som ska ifrågasättas varför inte han ringde.

Nu var det väl i förhöret med R&Co som frågan ställdes? Svaret att "livvakten" inte kände till detta tyder som sagt på att han inte är speciellt proffsig som livvakt. Att veta hur man ringer ett nödsamtal tycker jag bör ingå som grundläggande kunskaper för en livvakt.
Citera
2019-07-29, 11:20
Medlem
absolut-justices avatar
Mustafa ljuger röven av sig själv.

Hans 1:a version i ambulansen, sen följd av förhöret den 2/7 skär sig helt mot de CCTV-bilder från MAX som finns i fup. Dom går tillsammans mot ASAPS gäng, senare går även Mustafa och hans polare mot Max entre där sen polaren går in på Max och Mustafa går tillbaka och terroriserar livvakten. I förhören anger han att han letade efter sin polare....

Sen går han i videos omkring med sin vita mobil i höger hand men han ringer aldrig polisen, istället ber han flickorna (vittnena) från max att ringa polisen.

Men dagen efter den 1/7 ärt han tillbaka på Max, får syn på en neger som liknar livvakten och ringer polisen direkt, som sen skriver i rapporten att dom inte fick ut något vettigt ur Mustafa:s påståenden.
Däremot så kollades denna neger upp som då finns namngiven i fup:en.

Sen den omtalade fördröjningen på 2 dar, det visar sig att det har hus i helvete i ledningsgruppen när videos från både TMZ och ASAP själv, ligger ute på nätet, därav blev det först då jävligt bråttom och då även full kraft på att göra en megastor undersökning som idag är runt 600 sidor.

Så internet-kriget mellan parterna triggar hela ordningsapparaten, eftersom pressen blir inblandad.
Alltså 100% bekräftat att vi ser en politisk show.
Utan dessa videos hade Asap kört konserten och sen lugnt kunnat åka vidare till Norge och polisen hade då börjat nysta i skitan litegrann någon vecka senare.

T.om poliserna på plats skrev direkt i rapporten, misshandel av normalgraden, som sen åklagarfjollan höjde till grov, där sen tingsrätten åter sänkte till normalgrad.

Alltså duktigt med fjollor på Bergsgatan, och bästa exemplet var fjollan @yb södermalm som fick sitt twitter nedstängt en halv dag efter att han twittrade mot Trump, istället för att utföra sina polisiära sysslor under arbetstid, han hade sen show på Medis där han var allmänt utskrattad efter twitter-fadäsen.
Citera
2019-07-29, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Nu var det väl i förhöret med R&Co som frågan ställdes? Svaret att "livvakten" inte kände till detta tyder som sagt på att han inte är speciellt proffsig som livvakt. Att veta hur man ringer ett nödsamtal tycker jag bör ingå som grundläggande kunskaper för en livvakt.

Hur proffsig livvakten var är rätt ovidkommande för brottmålet och du bortser från det fetade:

Men det kände ju inte Rocky & Co till men afghanen visste numret så det är väl han som ska ifrågasättas varför inte han ringde.
Citera
2019-07-29, 11:23
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Poliserna fick gå upp en våning och ”säkra” hörlurarna medelst två kvastskaft. De låg på solskyddet ovanför Max.
Då har alltså hörlurarna kastats dit efter det att Jafari dängde dem i livvaktens huvud så blodvite uppstod. Så Jafari var i sin fulla rätt (nödvärn?) att angripa livvakten som nyss slängt iväg Jafaris tillhygge, just eftersom han blivit av med sagda tillhygge i sitt tidigare angrepp?
Citera
2019-07-29, 11:25
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Han fick kanske aldrig vännens namn? Bara hörlurarna som gentjänst mot att inte sticka kniven i vännen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in