2019-07-29, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
" Världsartister bojkottar Sverige. Trump tweetar om det och får tiotusentals kommentarer, gillamarkeringar och retweets ". https://www.expressen.se/tv/nyheter/sa-levde-19-aringen---fore-asap-rockys-attack/

Det finns tiotusentals med IQ lägre än 50
Citera
2019-07-29, 06:19
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Tramsa på du men vi har ett helt annat samhälle nu och dumsvennar fattar inte vad som händer. Efter semestern kan en sådan här kille mycket väl komma tillbaka och begå ett terrordåd.
Visst, men Rakim Mayers kan inte misshandla någon om han sitter där han sitter. Vilket är bra för Sverige och världen. En idiot mindre på våra gator.
Citera
2019-07-29, 06:26
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Livvakten gjorde inget fel enligt åklagaren.
Källa på det tack.

Bevisligen tog han stryptag på afghanen, du kommer aldrig kunna hitta nånstans där åklagaren säger att det inte är fel.
Citera
2019-07-29, 06:31
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vad har du för bevis för detta?

Tidigare straff spelar inte roll här, ett brottsoffer skall ses som ett brottsoffer även om denne skulle vara ledare för ett brottssyndikat.
Bevisbördan bör ligga på målsäganden, som påstår att det är hans hörlurar. Av vad som hitintills framkommit kan vi misstänka att han stulit dem.
Citera
2019-07-29, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Jag började diskussionen med att han inte är en riktig livvakt. men hade haft en från secret service hade de inte utsatt sig för detta. Ja jur skulle det se ut om kungen började slåss för att inte livvakten gjorde ett bra jobb. Kungen kan iof inte bli åtalad för något så länge han är kristen potostant! Det blir värre konsekvenser för kungen om han byter religion än om han mördar någon.

Han kan inte bli åtalad för att byta religion heller. Finns liksom inte något straffbart med att ha fel religion, ens om man är kung.

Vilka konsekvenser för kungen tänker du på? Att han riskerar bli avsatt? Då tror jag han riskerar det rätt mycket ifall han mördar också, jag tror inte det skulle vara speciellt populärt med en kung som missbrukar sin immunitet på det sättet.

I övrigt finns inget hinder för att han stäms i annat än brottsmål. Ser inte hur någon skulle kunna stämma honom för att byta religion (iaf inte ifall han fortsätter betala kyrkoavgiften), men för brottsliga handlingar brukar det kunna finnas ett offer som vill ha skadestånd.
Citera
2019-07-29, 06:34
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur många sparar kvittot? (genuin fråga, för jag har själv inte kvar mitt kvitto för mina hörlurar)
De flesta sparar kvittot, då detta är nödvändigt vid byte eller om garantin skall utnyttjas.
Citera
2019-07-29, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Detta är nog en sak som får händelsen att koka över. Det är allt fler svenskar som känner nån som råkat illa ut, och där polisen snabbt lägger ned ärendet trots att det vore lätt att gripa och lagföra brottslingen.

Läste tex om en tjej som blivit misshandlad. Trots mängder med vittnen och kända gärningsmän valde polisen att lägga ner det. Hörde från en bekant om hur hans parkerade bil blivit påkörd. Det fanns en övervakningskamera, men polisen lade ner ärendet. De tog snabbt upp det igen efter att ha blivit utskällda av honom. Osv, osv.

Men när det gäller en knivskärande kriminell narkoman-asylant som offer, då jävlar kommer storsläggan fram. Nu ska det häktas, förhöras, topsas, läkarundersökas, osv, osv.

Rent spontant ser jag inte varför polisen skall lägga resurser på att utreda en parkeringsolycka. Gissar att de la ner ärendet för att det inte kunde antas att brott begåtts varpå din bekant kände sig kränkt. Låt mig gissa: polisen kom till slut fram till det de från början "visste"?

Fallet med AR tror jag fått uppmärksamhet pga att det tydligen är en kändis som är misstänkt. Hade det varit en mr nobody som spöat upp honom så hade det troligen inte ens förekommit en notis i tidningarna. Det var först efter att historien dragits i media en tid som det började komma fram egentliga uppgifter om offret...
Citera
2019-07-29, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Rättegången börjar på tisdag.

Det ska bli intressant att se om den afghanske multikriminelle heroinisten och tillika målsägaren behagar ställa in sin solsemester till landet han "flydde" ifrån, Iran, och dyka upp.

Passar rättegångstiderna hans behov av skönhetssömn? Står det en taxi och väntar närhelst behov kan dyka upp? Finns det en launch med snacks och förfriskningar i anslutning till rättssalen?

Frågorna är många.

Mitt tips är att han inte dyker upp, får sin försvarare att framstå som den fåntratt han är, och att hela rättegången därmed havererar.

Varför skulle en målsägare behöva en försvarare?

Iofs oseriöst av en målsägare om man inte dyker upp i rätten, men egentligen behöver man väl inte det i ett sånt här fall. Om det stämmer att han är heroinist(*) så kanske det är det faktum att han ådragit sig skador som ligger till grund och det kan bedömas på objektiva grunder.

(*) annars kräver misshandel att man orsakar offret smärta vilket kräver att offret bidrar till åtalet, men om man går på heroin så kanske det inte gjorde så ont...
Citera
2019-07-29, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Ingen av dem kände till nödnumret. De säger detta i förhören om du läser FUP.

Ja? Men tycker du det låter som en speciellt duktig livvakt som inte känner till nödnumret? Det låter ju som en ganska grundläggande sak att känna till som livvakt.
Citera
2019-07-29, 07:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Källa på det tack.

Bevisligen tog han stryptag på afghanen, du kommer aldrig kunna hitta nånstans där åklagaren säger att det inte är fel.

Jo, om det uppfattas som självförsvar, vilket verkar vara bedömningen man gjort här, om jag fattat det rätt.
Citera
2019-07-29, 07:14
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Ja? Men tycker du det låter som en speciellt duktig livvakt som inte känner till nödnumret? Det låter ju som en ganska grundläggande sak att känna till som livvakt.

Det fungerar att ringa 911 i Sverige, 90 000 med. Säkert något annat nummer med där du kopplas direkt till 112. Tror det går i nästan hela världen med 911.
Citera
2019-07-29, 07:18
Medlem
Citat:
Du har fel i sak, självförsvar behöver inte vara passivt och kan knappt vara det mot en drogad kille som saknar spärrar. Han måste slås ned så att han inte kan återkomma i full fart med en kniv och döda dig.

I så fall krävs det ju i princip att han annars återkommer i full fart med kniv och döda. Vad är det som gör att du hävdar att detta uppenbart skulle hända annars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in