2019-07-28, 21:52
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och intrsseklubben noterar att du missar vart denna tråd ligger.

Detta är en skvallertråd

Och du ändrar ramarna för diskussionen allteftersom det passar din agenda. Tidigare i tråden har du oförtröttligt tjatat om källor och bevis.
Citera
2019-07-28, 21:52
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Men oavsett vad så var livvakten en amatör och jag hoppas att detta skickar signaler om att man måste ha seriösa livvakter som artist och inte en polare
En frisk människa hoppas att detta sänder signalerna att staten måste sluta förbjuda självförsvar och importera kriminella. Du hoppas att stormrika artister anställer dyrare livvakter och att fattiga artister och vanliga människor fortsätter att hamna i trubbel. Du är verkligen rakt igenom ond.
Citera
2019-07-28, 21:54
Medlem
Citat:
Och intrsseklubben noterar att du missar vart denna tråd ligger.

Detta är en skvallertråd

Du är förvirrad som vanligt, jag har inte missat det.
Citera
2019-07-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
En frisk människa hoppas att detta sänder signalerna att staten måste sluta förbjuda självförsvar och importera kriminella. Du hoppas att stormrika artister anställer dyrare livvakter och att fattiga artister och vanliga människor fortsätter att hamna i trubbel. Du är verkligen rakt igenom ond.

Kallade du det där för självförsvar?
Citera
2019-07-28, 21:55
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Finsk svenskspråkig media visar sig klarsynt - men räcker det för att önska att ASAP Rocky med entourage äntligen ska få ett rättvist bemötande från och med rättegången?
Det anses vara bortom allt tvivel att Asap Rocky senast när rättegången är över nästa fredag är en fri man som kan bege sig till flygplatsen och lämna Sverige.
https://www.hbl.fi/artikel/lika-infor-lagen-blev-anda-fel-for-rapstjarnan-asap-rocky/
Citera
2019-07-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Kallade du det där för självförsvar?

Självklart var det självförsvar.
Citera
2019-07-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Självklart var det självförsvar.

Det var det absolut inte. Självförsvar är mer passivt handlade för att skydda sig. Det de höll på med var ju attack och misshandel.
Citera
2019-07-28, 22:05
Medlem
Provokatörs avatar
En sak vet jag efter att ha följt tråden och det är att oavsett utgång så kommer vi aldrig att nå konsensus i tråden eller annorstädes. Jag önskar dock att allmänheten får ta del av rättegången i sin helhet så vi i detalj kan nagelfara processen, men det är givetvis bara önsketänkande.

Den amerikanska delen av dom som följer utvecklingen kommer bli gruvligt besvikna på att den inte direktsänds på C-SPAN vilket ytterligare kommer bidra till mer negativt material till den redan hårt sargade Sverigebilden.

Stackars ASAP, stackars Sverige.

/Provokatör
Citera
2019-07-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det var det absolut inte. Självförsvar är mer passivt handlade för att skydda sig. Det de höll på med var ju attack och misshandel.

Du har fel i sak, självförsvar behöver inte vara passivt och kan knappt vara det mot en drogad kille som saknar spärrar. Han måste slås ned så att han inte kan återkomma i full fart med en kniv och döda dig.
Citera
2019-07-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
En sak vet jag efter att ha följt tråden och det är att oavsett utgång så kommer vi aldrig att nå konsensus i tråden eller annorstädes. Jag önskar dock att allmänheten får ta del av rättegången i sin helhet så vi i detalj kan nagelfara processen, men det är givetvis bara önsketänkande.

Den amerikanska delen av dom som följer utvecklingen kommer bli gruvligt besvikna på att den inte direktsänds på C-SPAN vilket ytterligare kommer bidra till mer negativt material till den redan hårt sargade Sverigebilden.

Stackars ASAP, stackars Sverige.

/Provokatör

Att våra politiker kommer döma honom är givet på förhand, det mest intressanta blir dock om det så kallade offret är närvarande eller om han nu ligger i träningsläger hos en terrorgrupp i Afghanistan eller inte.
Citera
2019-07-28, 22:08
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Då det var hans livvakt så skulle jag inte försöka blanda mig i, det ingår tyvärr i det yrket att bli skadad så att ens klient inte ska bli det
Om det bara var din vän som blev attackerad då?
Citera
2019-07-28, 22:10
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du har fel i sak, självförsvar behöver inte vara passivt och kan knappt vara det mot en drogad kille som saknar spärrar. Han måste slås ned så att han inte kan återkomma i full fart med en kniv och döda dig.

När kaoz-hazaren kommer springande mot dig och du får in ett kast, måste du så klart vänta snällt tills han reser sig för att se om han verkligen har en kniv. Blir du sen knivhuggen är det så det får vara, känns väl självklart. Inte kan du sparka på en oskyldigt barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in