2017-08-03, 03:15
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Det är hustruns dotter sedan ett tidigare förhållande, som nu bor med moderns nya man "Elsexmannen" Leif Erling Gösta Johansson 19631207-2413. Fy för den lede! Jag hoppas att dottern inte uppehåller sig på adressen, annat än på pappret. Att modern vill gifta sig med detta odjur, får väl stå för henne, men att dra in sitt barn i detta?

Leif Johansson driver ett företag som heter LJ Trä & Entreprenad. Må du Djävulens avkomma brinna i helvetet.
Jag svarar mig själv: Styvdottern bor endast hos makarna Johansson "på pappret". Hon verkar annars uppehålla sig hos sin pojkvän i Falkenberg, och tur är väl det. Undrar hur många gånger odjuret till styvfar kastat blickar efter henne....?

Här är Elsex-mannen Leif Johanssons Facebook-profil: https://m.facebook.com/leif.johansson.1257

Avskrädets föräldrar Ehrling och Rose-Marie lever fortfarande och dessa "hänger" också på Facebook, åtminstone Rose-Marie. 1987 satt föräldrarna i tingsrätten och försökte lägga skulden på Johanssons offer som enligt dem var "lösaktig" och inte lydde Leif. De lyckades med stor "framgång" uppfostra denna sadistiska och vedervärdiga mördare och våldtäktsman.

Är det ingen i trakterna som känner till detta äckel, som verkar vara företagsam?
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-08-03 kl. 03:25.
Citera
2017-08-03, 17:09
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Del ur ett brev skrivet av offret Anneli Hallberg, daterat 21 december 1986. Lästes upp i tingsrätten 1987 som bevis mot den vedervärdige Leif Johansson. Ohygglig läsning:
Citat:
...
Något annat som inte är roligt heller är "någons" tjat och frågor om: får jag binda dej ikväll? Jag pallar inte med det. Varför skall jag ställa upp på det? Låta sig bindas och bli blåslagen på häcken, eller en massa nålar instuckna i brösten, klädnypor på clittan, på bröstvårtorna, ström, ja, elektricitet i brösten. Stearin droppande dels på brösten, dels på musen. Det är inget roligt att ligga där och inte komma någonstans, och känna slag efter slag med livremmen, eller ridspöt. Säger jag att det gör ont, och vill komma loss, slår han ännu mer.
Jag orkar inte. Det började på skoj, och det var det väl också. Men inte nu. Tänk dej två metallnyper som skär in i brösten, plus att du får en massa stötar. Eller blir bränd med lockborsten. Den blir faktiskt som en lödkolv. Ärr har jag, rädd är jag, vad skall jag göra. Jag känner mej som ett nervvrak.
Något jag tänker på många gånger är att; Tänk om man hade några eller många starka tabletter att ta, så att man bara kunde flumma bort, inte tänka på nånting. Vad fint det hade varit. Jävla liv. Jag orkar inte med det här mycket längre. Men ingen kommer att tro på mej! Men jag har bevis på att han satt in nålar i brösten. Kort. Fotografi. Faktiskt. Och ingen har väl ett elstängsel inne?

Tillägg: Mindre än ett dygn efter det att länk till Leif Johanssons Facebook-profil publicerats i tråden, har han raderat sin profil.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-08-03 kl. 17:12.
Citera
2017-08-04, 00:50
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Leif Johansson kunde inte sluta leva ut sin sexualsadism, vilket ledde till att han 1996 åter blev dömd till fängelse, denna gång blev det fyra år. Trots det har äcklet ett företag, med registreringsår 1998. Registrerade Johansson sitt företag medan han satt på anstalt?

LJ Trä & Entrepenad
Org. nummer: 631207-2413
Gudvarshult 103
311 65 Vessigebro
Hallands län
Citera
2017-11-30, 22:56
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Johanssons fru är nog inte heller som hon bör. Hon påstår att Johanssons bakgrund som mördare och våldtäktsman bara är elaka rykten och "skriverier".

"Kaka söker maka."
Citera
2018-03-26, 14:33
Medlem
Väldigt intressant tråd. Kör dagligen förbi Bränne 11 vilket jag antar är brottsplatsen. Fasansfull händelse och stackars kvinna.
Citera
2019-07-24, 00:14
Medlem
tour_de_frances avatar
Vet man om familjen lider av någon typ av utvecklingsstörning?
Senast redigerad av tour_de_france 2019-07-24 kl. 00:27.
Citera
2019-07-24, 00:41
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenNorris
Om jag inte minns helt galet så skedde detta i mitten på 80-talet (ca-85)utanför Värnamo. Vet att det fanns en artikel om detta fall i "fibban".

Vad jag har hört så använde han först batteriladdare på tanten. Men han ville väl pressa det mer så han försökte med kostängsel (tror jag, inte helt 100). Han satte krokodilklämmor på tantens tuttar och mus o på ngt sätt tagit ström från väggen så hon dog.

Ngn får gärna rätta mig om jag har fel.

Kan hända att det står ngt i "Nordisk kriminalkrönika" eller "Aktuellt böckerna" har inte hunnit undersöka det.

Männskligheten slutar aldrig att förvåna och häpna. Var får dessa människor sina idéer ifrån? Det är ju rätt så långt ifrån det " normala". Måste föregått ganska mycket onödigheter och konstigheter i hans hjärnkontor. Hur kan det slå så fel??
Senast redigerad av greta-forveten 2019-07-24 kl. 00:43.
Citera
2019-07-24, 01:08
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Männskligheten slutar aldrig att förvåna och häpna. Var får dessa människor sina idéer ifrån? Det är ju rätt så långt ifrån det " normala". Måste föregått ganska mycket onödigheter och konstigheter i hans hjärnkontor. Hur kan det slå så fel??
GM var/är en sexualsadist; en ovanlig och otäck typ. Det hade varit intressant att få veta hur/om han vårdats. Första fängelsestraffet "bet" ju inte, då han efter frigivning också våldtog och plågade sin nya flickvän.
Citera
2019-07-27, 01:12
Medlem
Citat:
GM var/är en sexualsadist; en ovanlig och otäck typ. Det hade varit intressant att få veta hur/om han vårdats. Första fängelsestraffet "bet" ju inte, då han efter frigivning också våldtog och plågade sin nya flickvän.

Hade varit intressant att höra om hans företag och om grannarna undviker fanskapet.
Citera
2019-07-28, 12:33
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Hade varit intressant att höra om hans företag och om grannarna undviker fanskapet.
Har för mig att Johansson bor rätt så enskilt på en gård, så grannars blickar kan han nog undvika. Företaget "försvann" från sociala medier efter att informationen om Johansson publicerats på Flashback forum.

Medan Johansson väntade på rättegång för tortyrmordet 1987, åkte han på "duktigt" med stryk då han visade sig på bygden. Han är förmodligen rädd för detta nu också.
Citera
2019-07-28, 20:31
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Har för mig att Johansson bor rätt så enskilt på en gård, så grannars blickar kan han nog undvika. Företaget "försvann" från sociala medier efter att informationen om Johansson publicerats på Flashback forum.

Medan Johansson väntade på rättegång för tortyrmordet 1987, åkte han på "duktigt" med stryk då han visade sig på bygden. Han är förmodligen rädd för detta nu också.
Inga aktuella bilder på kräket?
Citera
2019-07-28, 20:37
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Inga aktuella bilder på kräket?
Det enda fotografiet jag sett på GM är ett från polisens rekonstruktion av våldtäktsfallet i Halmstad. GM syntes på denna bild snett bakifrån. Han såg alldaglig ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in