Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-02, 14:25
  #1
Medlem
likeithards avatar
Ibland händer det att någon reflekterar över mediafenomenet "män", som t.ex. HIV-mannen, Hagamannen och Lasermannen.

Då brukar jag alltid ta upp elsexmannen eftersom jag tycker det namnet låter knäppast, det jobbiga är bara att ingen verkar känna till denna man.

Jag läste om elsexmannen i någon tidning för ~15 år sedan, förmodligen strax innan varje tidning hade en egen sida på världsvida nätet, så google kan inte hjälpa mig.

Är det någon annan här som minns elsexmannen? Berätta gärna mer om honom i så fall!
Citera
2010-01-02, 14:33
  #2
Medlem
Jodå. Det var här nere i Småland. En polare till mig polade med ett ex till honom. Han var visst ganska sadistisk mot henne åxå.
Citera
2010-01-02, 14:36
  #3
Medlem
Måste lägga till att det är märkligt vilka läggningar folk har.... Jag menar....bli kåt av att använda sin tjej som glödlampa....
Citera
2010-01-02, 14:42
  #4
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggefrasse
Måste lägga till att det är märkligt vilka läggningar folk har.... Jag menar....bli kåt av att använda sin tjej som glödlampa....

Lite konstigt att det inte går att läsa något om han på nätet idag?

Vad var det för typ av perversa metoder han intresserade sig för?
Citera
2010-01-02, 14:44
  #5
Medlem
Det var väl alla möjliga former av sadism.
Citera
2010-01-02, 15:14
  #6
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggefrasse
Det var väl alla möjliga former av sadism.

Okey, men jag tycker det vore lite synd att behöva lämna detaljerna åt fantasin.
__________________
Senast redigerad av likeithard 2010-01-02 kl. 15:21.
Citera
2010-01-02, 15:38
  #7
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Ibland händer det att någon reflekterar över mediafenomenet "män", som t.ex. HIV-mannen, Hagamannen och Lasermannen.

Då brukar jag alltid ta upp elsexmannen eftersom jag tycker det namnet låter knäppast, det jobbiga är bara att ingen verkar känna till denna man.

Jag läste om elsexmannen i någon tidning för ~15 år sedan, förmodligen strax innan varje tidning hade en egen sida på världsvida nätet, så google kan inte hjälpa mig.

Är det någon annan här som minns elsexmannen? Berätta gärna mer om honom i så fall!
När jag såg rubriken, så klickade det till - "Elsex-mannen".

Undrar om jag inte såg bilder med sladdar och brännmärken efter elchocker på armar och ben i någon tidning.

M*nnen du ska ställa dina (och våra) undringar till är nog Skaraborg2.
Denn* verkar ha järnkoll på allt som förevarigt inom det kriminella.
Citera
2010-01-03, 04:51
  #8
Medlem
GalenNorriss avatar
Om jag inte minns helt galet så skedde detta i mitten på 80-talet (ca-85)utanför Värnamo. Vet att det fanns en artikel om detta fall i "fibban".

Vad jag har hört så använde han först batteriladdare på tanten. Men han ville väl pressa det mer så han försökte med kostängsel (tror jag, inte helt 100). Han satte krokodilklämmor på tantens tuttar och mus o på ngt sätt tagit ström från väggen så hon dog.

Ngn får gärna rätta mig om jag har fel.

Kan hända att det står ngt i "Nordisk kriminalkrönika" eller "Aktuellt böckerna" har inte hunnit undersöka det.
Citera
2010-01-03, 08:57
  #9
Medlem
Det Norris skriver i inlägget före känner jag igen hyfsat väl.

Har dock inget minne av att jag nånsin hört epitetet "elsexmannen".

Av vad jag minns ligger det 15-25 år bakåt i tiden. Jag är osäker på geografin men har för mig att det var ett ganska ungt par, runt 20.
Hade inte flickan skrivit en del om relationen i sin dagbok? pojkvännen/fästmannen ville ha det till att det var en engångsgrej/olyckshändelse vilket motbevisades av hennes anteckningar.


Minns att jag satt med kvällstidningarna i morsans soffan och läste om det, så det bör ha varit före -87.
__________________
Senast redigerad av Kool Moe Dean 2010-01-03 kl. 09:00.
Citera
2010-04-28, 19:14
  #10
Medlem
gubbslemmets avatar
Jobbade i Värnamo när elsexmannen åkte dit, och när rättegångarna var uppe så var säkerhetspådraget sanslöst. Fullt med poliser, kravallstaket o annan smörja. Han hade en oerhörd hotbild på sig.
Numera vet i fan vad som hänt med idioten, men jag hoppas på självmord eller slutet psyk.
Citera
2010-04-28, 19:32
  #11
Moderator
Tystnads avatar
Har också ett svagt minne av denna händelse i Småland.
Galen Norris beskrivning av händelsen ligger nog rätt så nära ,något gick snett så hon dog av starkström.

Man får väl hoppas fanskapet sitter inspärrad ännu.
Citera
2011-04-01, 12:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenNorris
Om jag inte minns helt galet så skedde detta i mitten på 80-talet (ca-85)utanför Värnamo. Vet att det fanns en artikel om detta fall i "fibban".

Vad jag har hört så använde han först batteriladdare på tanten. Men han ville väl pressa det mer så han försökte med kostängsel (tror jag, inte helt 100). Han satte krokodilklämmor på tantens tuttar och mus o på ngt sätt tagit ström från väggen så hon dog.

Ngn får gärna rätta mig om jag har fel.

Kan hända att det står ngt i "Nordisk kriminalkrönika" eller "Aktuellt böckerna" har inte hunnit undersöka det.
Ett sent citat Jodå han kommer från ett litet samhälle som heter Smålandsstenar. Han har suttit i fängelse 2 gånger för liknande brott. Nu bor han i Halland och driver ett företag (åkeri) inom entreprenad. Vad han gör i sängkammaren nu är det ingen som vet. Elpriserna är kanske för höga. Han byggde om ett el aggregat som var till elektriska ko stängsel från någon volt till 220 volt satte klämmor på sin tjej (mycket trevlig) och krämade på.
Han har inte synts till i Smålandsstenar på många år. Såg han senast i för någon vecka sen i Halmstad
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback