2019-07-28, 14:04
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Hur som helst så fanns det ingen kniv och heller inget vapen att försvara sig mot.
Här användes betydligt mer våld än vad nöden krävde.

Däremot tycks det verka (sett till såren) som om offret i detta fall är den som haft mest anledning till att försvara sig
BO blir flera gånger avvisad av ett betydligt kraftfullare sällskap som inte lägger fingrarna emellan. Det tyder på att BO var drogpåverkad. Då vår eminenta feminiserade poliskår inte brydde sig om att drogtesta BO och den fine ynglingen nu är på semester i landet han "flydde" ifrån, blir det svårt att förstå varför denne späde raketforskare angrep en tredubbelt så stor neger. Och dessutom förbrukade sina ärligt ihoptjänade hörlurar som vapen.

Om du blir angripen av en heroinstinn ny medborgare kanske även du brukar våld för att freda dig. Fast mer troligt är väl att du sitter och lipar i ett hörn när din fina värdegrund kollapsat fullständigt.
Citera
2019-07-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
]Det är fullt rimligt att anta att en 19-årig afgan som uppträder påstridigt, aggressivt, påtänt, konstigt, och oberäkneligt kommer att hala fram en kniv.[/b] Är det överhängande risk för ett angrepp har man isåfall rätt att använda mycket våld.

Det spelar ingen roll om han verkligen hade en kniv om det var rimligt att anta det. Det finns folk som gått fria från att i nödvärn ha skjutit ihjäl obeväpnade angripare som de trodde var beväpnade.

Med tanke på att Rocky blivit knivskuren, (jag tror det var i ansiktet) av okänd person för 9 mån. sen så förstår man att han & Co. är på sin vakt. (FUP-Förhör 3 m. RM)
Det var väldigt olyckligt att R & Co. råkade ut för den här olidligt påstridiga och aggressiva afganen som slänger av sig sina hörlurar och sedan förföljer R & Co och tjatar om dessa hörlurar. Hur dum och provocerande får man bli ?
Tack och lov så är det snart slut på eländet och R & Co får förhoppningsvis åka hem i slutet på nästa vecka efter rättegången.
Japp, jag gissar på samma utgång i det här fallet som Advokaten Frida Wallin https://www.expressen.se/noje/silbersky-om-atalet-mot-rapparen-kan-fa-fangelse/
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Hur som helst så fanns det ingen kniv och heller inget vapen att försvara sig mot.
Här användes betydligt mer våld än vad nöden krävde.

Återigen, det spelar ingen som helst roll om det verkligen fanns en kniv. Är det rimligt att anta det så får man lov att använda mycket mer våld i nödvärn.

En person friades helt för att ha skjutit ihjäl en angripare han trodde var beväpnad, trots att detta inte stämde.
Citera
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
ASAP har ju bevisligen inte lämnat brottets bana. Det finns ju till och med video på när han bara för en månad sedan kastar en afghan och sedan börjar sparka och slå på honom.
Självförsvar är inte brottsligt. Att vara drogpåverkad och angripa/ofreda folk är däremot det. Farbror kanske behöver nya glasögon?
Citera
2019-07-28, 14:07
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Tack.

Jag tycker Löfven skulle ha sagt "Vi är extremt måna i Sverige om att rättsväsendet ska vara helt oberoende, därför kommenterar inte regeringen ärendet överhuvudtaget."

Istället valde han att sätta sig på höga hästar; i Sverige kan regeringen absolut inte påverka, underförstått att vi har en högt stående grundlag som inte tillåter sånt. Och nu riskerar han att trilla av hästen.

Det står skrivet mellan raderna. Förstår du inte det?
Citera
2019-07-28, 14:08
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Självförsvar är inte brottsligt. Att vara drogpåverkad och angripa/ofreda folk är däremot det. Farbror kanske behöver nya glasögon?

Om jag lyfte dig i strypgrepp inne på max, hade du lämnat mig ifred?
Citera
2019-07-28, 14:08
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Japp, jag gissar på samma utgång i det här fallet som Advokaten Frida Wallin https://www.expressen.se/noje/silbersky-om-atalet-mot-rapparen-kan-fa-fangelse/

Hon skriver att han fälls för misshandel, men inte döms till mycket mer än redan sutten tid.

Jag däremot blir inte förvånad om rätten dömer lite hårdare än så, och ASAP Rocky får skaka galler några månader till. Efter det jag sett så håller jag inte med om en sån dom, men rätten dömer som dom vill.
Citera
2019-07-28, 14:10
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
GW tar upp afghanens tatuering, som han menar liknar en hizbollah-tatuering. Hmmm. Kommer USA att utfärda resevarningar för amerikaner att åka till Sverige p g a att vi hyser en massa folk som hatar USA och drar sig inte från att angripa amerikanska medborgare? Vad tror ni? Vår smala lycka att ingen av våra nya baaarn hoppade på Obamas dotter då hon gick runt på stan då pappan var på en finkonferens i stan.
Intressant - ett indoktrinerat USA-hat skulle kunna vara motivet till att BO givit sig på ASAP Rocky från första början. Enligt förundersökningen ville han köpa knark av amerikanerna, men så fort han hörde att de var amerikaner borde han ha givit sig om knarkaffären var enda motivet till att vara dryg och provokativ.
Min erfarenhet är att USA-hatet är massivt i stora grupperingar från Mellanöstern och Nordafrika.
Citera
2019-07-28, 14:10
Medlem
Observerads avatar
Finns det någon video på själva slagsmålet? Det enda jag ser är att den smutsiga afghanråtthoran slänger hörlurar mot den svarta, men ingenting där solbrända Rocky Balboa är inblandad. Någon som vet?
Citera
2019-07-28, 14:11
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Om jag lyfte dig i strypgrepp inne på max, hade du lämnat mig ifred?
Brukar du lyfta folk i ett strypgrepp helt omotiverat?
Senast redigerad av Netizen 2019-07-28 kl. 14:14.
Citera
2019-07-28, 14:17
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Det skulle kunna vara självförsvar att kasta BO i marken, det vet vi inte eftersom det inte går att se vad som hänt innan kastet. Men när de tre männen hoppar på honom med slag, krossad flaska och sparkar, är man förbi möjligheten att argumentera för självförsvar. Möjligen nödvärnsexcess. Vi får se när dom faller.

Observera att jag inte försvarar BO bara för att jag kritiserar ASAP Rocky och hans kollegor.
Citera
2019-07-28, 14:17
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Den enda fisförnäma här är du som anmärker ord och vantolkar vår talangfulle statsminister.

Citat:
Det står skrivet mellan raderna.

Nej. Löfven säger klart och tydligt att han varken kan eller kommer att påverka processen:

"Enligt uttalandet till TT kommer statsministern för president Trump att beskriva det svenska rättsväsendet som självständigt.

”I Sverige är alla lika inför lagen, även besökare från andra länder. Den svenska regeringen varken kan eller kommer att försöka påverka åklagare eller domstolar.”" (källa)

Han skiljer alltså på "kan" och "kommer", istället för att bara hålla sig till "kommer".

Citat:
Hur skulle det se ut om han la sig i? Du förstår väl att han har händerna bakbundna.

Precis som jag tog upp i mitt tidigare inlägg så låtsas ni som det regnar när ni har fel, och glider snabbt över till andra argument. Det spelar ingen roll vad som är lämpligt eller vad Löfven vill göra. Han blåljög Trump rakt upp i ansiktet om att regeringen inte kan påverka.

Ni har jävligt snabbt att kritisera Trump för varenda felaktigt kommatecken, men när det handlar om den "talangfulle Löfven" så "Det var ju inte så han menar. Fattar du väl? Varför tjatar du?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in