2019-07-27, 21:54
Bannlyst
Om man väljer att betala 50 kronor för att regga sitt konto direkt, får man de andra funktionerna som notifikationer också då?

I sådana fall är det inte värt

Notifikationer är det första man får på alla forum nuförtiden och så länge jag kan minnas sen 8 år tillbaka.
Citera
2019-07-27, 21:58
Medlem
Enok1Halvars avatar
Om man nu gör en donation kommer dom redovisas ?
Citera
2019-07-27, 22:50
Medlem
Om man ska få donationer från utlandssvenskar krävs det ett s.k. IBAN-nummer. Det är ett utökat nummer som börjar med bokstäverna SE (om banken ligger i Sverige).
Citera
2019-07-27, 23:24
Medlem
Grillalites avatar
Svårt att svara på kanske, men har ni något mål ni siktar på varje månad? En del siter har en mätare så man kan se hur mycket de drar in och vad som behövs för att betala serverhyror etc.
Citera
2019-07-27, 23:34
Medlem
MeanMEs avatar
Suveränt.

Ett mycket bra initiativ.
Citera
2019-07-28, 06:09
Medlem
Satan vad trött man är på alla som tigger bidrag, är ingen skillnad från ett HEJ HEJ utanför konsum och en illgul jävla knapp.

Näe, om det fortsätter såhär blir det bojkott.
Citera
2019-07-28, 09:50
Medlem
Jag är anhängare av yttrandefrihet i dess renaste form. Alla åsikter och tankar ska kunna presenteras och debatteras. För annars råder inte yttrandefrihet.

Alla svenskar kan idag se att den styrande nomenklaturan i Sverige resonerar annorlunda. Man försvarar yttrandefrihet genom att inskränka densamma. Man försvarar demokrati genom att inskränka densamma.

Man stiftar lagar mot hets mot folkgrupp men lämnar carte blanche till negrer och muslimer att hata etniska svenskar hur mycket de vill. Samtidigt vill man förbjuda rasistiska organisationer. Där det är uppenbart att man inte vill förbjuda islam. Den rena ondskan.

Plattformar som Facebook, Twitter och Instagram censurerar och registrerar. Precis som Stasis efterföljare Expo. Goebbels , Stalin och Mao nickar jakande i sin himmel.

Flashback är en hemorrojd i maktens rövhål. En hatande kloak som Aschberg säger och skiver. Utan att själv inse att han är en av knölarna i maktens och medias tarmöppning.

Så visst förtjänar forumet en donation.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-07-28 kl. 09:57.
Citera
2019-07-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vad kostar driften av Flashback.org enligt din beräkning? Om du skulle göra en uppskattning.
"Inte så dyrt" säger trots allt inte så mycket, då detta är en tolkningsfråga, och det finns vissa enskilda användare på forumet som verkar tro att driftkostnaden är högst några tusen i månaden.

Vad kostar 3-4 programmerare och någon drifttekniker?
Vad kostar bandbredden?
Hur många servrar behövs, och vad är kostnaden för dessa (en server har bara en viss livslängd)

Finns det några ytterligare kostnader enligt din beräkning?
Sådana kostnader som är nödvändiga för att forumet ska kunna existera, men som inte är direkt kopplade till själva driften. Exempelvis kostnader för bokföring (så forumet inte blir nedstängt pga skattebrott), juridik (hantering av stämningsansökningar, krav från myndigheter osv) och support (att inte hantera detta kan i vissa sammanhang vara olagligt).

Flashbacks kostnader för driften är enligt min uppfattning anmärkningsvärt låg, och t.o.m. för låg. Jag kommer att återkomma till detta, men det vore först intressant att höra vad du uppskattar är en realistisk utgift per månad, innan jag utvecklar detta. Vilket jag planerar att göra.

admin

I Kent Karlssons tidning står det idag att de årliga driftkostnaderna för forumet är mellan 1,2 och 1,6 miljoner. Är dessa siffror korrekta?

"Vad vi kan läsa ut ur de redovisade siffrorna kostar driften mellan 1,2 milj. och 1,6 miljoner beroende på problem som uppstått eller införandet av ny teknik. Om läsarna i genomsnitt donerar 50kr/månad krävs att runt 2.000 läsare varje månad donerar 50kr. Vis av andras erfarenheter kommer de mest inbitna medlemmarna skänka i genomsnitt 50kr/månad. Uppskattningsvis kan det röra sig kring 100 personer. Övriga som kan tänka sig donera pengar kan röra sig kring några hundra och då handlar det om ett eller ett par engångsbelopp per år. Vi uppskattar att under 2019 kommer Flashback att få in under 200.000kr den vägen och åren efter kommer detta att minska om inte radikala förändringar av forumet görs som ger medlemmar och läsare medbestämmande. Utan medbestämmande kommer doneringar att ligga på en relativ låg nivå eftersom de flesta vill få något för pengarna inte minst en redovisning av var och hur de används."

Om detta stämmer, så krävs det endast 1000 personer som betalar 100 kr/mån för att forumet ska få in 1,2 miljoner. Om 5000 personer betalar 50 kr/mån så får forumet in 3 miljoner. Kan Admin bekräfta om Kent Karlssons siffror stämmer, och om forumet skulle klara sig utan reklam om tillräckligt många började ge bidrag.

Jag betalar redan 139 kr/mån för C More. Givetvis tänker jag hjälpa Flashback. För mig har Flashbacks existens alltid varit självklar. Så en månadsinbetalning till Flashback är det minsta jag kan göra.
Citera
2019-07-28, 11:13
Medlem
fejsetnr1s avatar
Varför inte införa en stapel eller dylikt som visar hur mycket som behövs varje månad eller liknande? Själv hade ja kunnat tänka mig att donera mer om jag sett d behövts. Typ det saknas 1200 kr denna månaden för att täcka utgifterna. Hade lätt kunnat donera en slant för att bidra till att fylla upp stapeln/mätaren,,,
Citera
2019-07-28, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shauno
I Kent Karlssons tidning står det idag att de årliga driftkostnaderna för forumet är mellan 1,2 och 1,6 miljoner. Är dessa siffror korrekta?

"Vad vi kan läsa ut ur de redovisade siffrorna kostar driften mellan 1,2 milj. och 1,6 miljoner beroende på problem som uppstått eller införandet av ny teknik. Om läsarna i genomsnitt donerar 50kr/månad krävs att runt 2.000 läsare varje månad donerar 50kr. Vis av andras erfarenheter kommer de mest inbitna medlemmarna skänka i genomsnitt 50kr/månad. Uppskattningsvis kan det röra sig kring 100 personer. Övriga som kan tänka sig donera pengar kan röra sig kring några hundra och då handlar det om ett eller ett par engångsbelopp per år. Vi uppskattar att under 2019 kommer Flashback att få in under 200.000kr den vägen och åren efter kommer detta att minska om inte radikala förändringar av forumet görs som ger medlemmar och läsare medbestämmande. Utan medbestämmande kommer doneringar att ligga på en relativ låg nivå eftersom de flesta vill få något för pengarna inte minst en redovisning av var och hur de används."

Om detta stämmer, så krävs det endast 1000 personer som betalar 100 kr/mån för att forumet ska få in 1,2 miljoner. Om 5000 personer betalar 50 kr/mån så får forumet in 3 miljoner. Kan Admin bekräfta om Kent Karlssons siffror stämmer, och om forumet skulle klara sig utan reklam om tillräckligt många började ge bidrag.

Jag betalar redan 139 kr/mån för C More. Givetvis tänker jag hjälpa Flashback. För mig har Flashbacks existens alltid varit självklar. Så en månadsinbetalning till Flashback är det minsta jag kan göra.
Kent Karlsson är en nolla. En enskild familjebildning som bokstavligen har skelett i sina garderober. Inte lite påminnande om familjen Ernman som producerat fenomenet Greta. Barnen mår dåligt.

Hur mycket pengar omsätter Kent. Hur många personer är villiga att donera till honom och hans s.k. dotter och kamp mot näthat. När det handlar om att sanningen inte ska komma fram. Något som den sekten hatar.

Glöm inte följande.

Det makten mest hatar är sanningen. Det makten upphöjer är lögnen.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-07-28 kl. 12:03.
Citera
2019-07-28, 11:58
Medlem
BigFatCones avatar
Lägger ju lätt hellre nån hunka i månaden på att drifta forumet än att ha tillgång till de flesta av EAs spel.
Citera
2019-07-28, 12:08
Medlem
Hestapos avatar
Donationer behövs mer långsiktigt för Flashbacks utveckling, vad som betalas in idag kan förvaltas klokt och sedan användas i framtiden. Genom bidrag så visar man förtroende till ledningen och deras plan gällande framtida investeringar och kostnader.

Allt kan bara sanningsenligt redovisas när detta skett men visst kan utförligare målsättningar generera fler donationer. Varning anbefalles om företaget fortsatt nolltaxerar medans vinsterna ökar väsentligt och forumets utveckling fortsätter sin kräftgång, då kan denna tiggerikampanj få helt motsatt effekt och förtroendet kan ses som förbrukat.

Admin har alltså till stor del ödet i sin hand, tryggad ålderdom med donationspengarna investerade i skattemässigt fördelaktiga fonder eller ett fortsatt levande forum med yttrandefrihet, så långt det nu är möjligt. Det ena utesluter inte det andra men att förvalta pengar har fått fler än en girigbuk att svika människors förtroende och Admin skulle säkert inte bli den siste i raden av bedragare.

Att tigga är en modern spyfluga bland influensers och folks enfald är gränslös, lathet övertrumfar hårt arbete och som vanligt används pyramidspelets fördelar. Med det sagt återstår bara ett stilla önskemål, motivera med eftertanke före donationerna sker och kom aldrig efteråt och klaga eller ställ krav som ni redan innan borde tänkt på.

Lagt kort ligger, även mörka sådana, för att sammanfatta mig kort..⸮
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in