2019-07-28, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Antog inget alls där, jag öppnade bara upp för andra synsätt på det hela.

Att du sedan går in på fullt ut försvar visar nog på att du antingen antog mer saker än vad du vill erkänna eller så misstolkar du mig, jag hoppas på det senare.
Om det hade varit ett tatuerat hakkors istället, vad hade du "antagit" då? Eller man ska fortf inte "anta" att det betyder nåt?
Citera
2019-07-28, 10:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Om det hade varit ett tatuerat hakkors istället, vad hade du "antagit" då? Eller man ska fortf inte "anta" att det betyder nåt?

Hakkors har en annan betydelse rent social på alla plan utanför östasien samt Indien, så det är inte helt överförbart speciellt då det idag tillhör en av USAs största kriminella nätverk "Arian Nation" det var därför jag använde mig av järnkorset då den inte har samma sociala status.

I det här fallet så är tatueringen kopplad till Shia grenen av Islam med ett automatvapen tillsatt vilket betyder att om afghanen godeman har rätt, inte gör det till en Hezbollah tatuering.
Citera
2019-07-28, 10:22
Medlem
Citat:
Många unga skaffar "tuffa" eller "edgy" tatueringar, det är lite därför man inte bör anta saker innan det är helt säkert

Ja det är sant men då ska inte "försvarstalet" vara att flera ungdomar skaffar samma/liknande tatueringar för att det är kul. Sen målsägarbiträdet ska ju självklart neka och inte välja att inte kommentera de.

Citat:
Mannens målsägandebiträde, Magnus Strömberg, vill inte kommentera att 19-åringen skulle ha någon koppling till de jihadistiska grupperingarna.

– Det är inget jag kan kommentera i nuläget, säger han och fortsätter:

– Oavsett om det här tas upp i rättegången eller inte så kommer det inte ha någon som helst betydelse.

Det är ett riktigt uselt svar från honom som bara spär på ryktena om detta. Känslan bliir ju att det stämmer och dem blundar för de
Citera
2019-07-28, 10:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Så vi har att göra med en terrorist också. Soppan blir ju bara bättre och bättre. Sedan undrar man vilka dessa goda män är. Här har vi en man som åtskilliga gånger blivit dömd för brott springer runt och trakasserar folk i Stockholms innerstad och har en uppenbart våldstatuering. Men icke säger den goda man. Det är en fin grabb. Sedan kommer ärkeidioten till ett förbund(!) de har ett eget förbund tom dessa ensamkommande in och skyller på externa faktorer. Anledningen till att många ensamkommande begår skit beror säkert som vanligt på rasistiska svenskar.
Citera
2019-07-28, 10:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lfclfclfclfclfc
Ja det är sant men då ska inte "försvarstalet" vara att flera ungdomar skaffar samma/liknande tatueringar för att det är kul. Sen målsägarbiträdet ska ju självklart neka och inte välja att inte kommentera de.

Det är ett riktigt uselt svar från honom som bara spär på ryktena om detta. Känslan bliir ju att det stämmer och dem blundar för de

Håller med om att det är ett dåligt svar, men jag tror nog att det är det mest korrekta han kan säga.

För om han nekar det och det senare visar sig att han har sådana kopplingar så är det ett jävligt stort problem, samma sak om han säger "misstankarna finns" och det visar sig att han absolut inte har en sådan koppling så blir det ett annat problem.

Det är lite av ett moment 22
Citera
2019-07-28, 10:28
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
vad är det för jävla rättegång när målsäganden uteblir och försvarsadvokaten inte får korsförhöra? eller så har du fel hoppas jag
Uppgiften om att målsägande planerade resa till Iran och vara borta t o m 31/8 finns med i 1:a polisförhöret med honom, se FUP. I det fall målsägande inte har stält in denna resa och ej infinner sig till rättegången så finns risk för att denna måste skjutas på framtiden. ASAP Rocky lär väl i så fall få skaka galler ett tag till.
Citera
2019-07-28, 10:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Hoppas att något kan skriva ett välformulerat tips till amerikansk och internationell media. Det absurda Sverige måste upp i rampljuset.

Det verkar tyvärr som amerikansk media vill köra in på anti-Sverige spåret. Det ska alltså varit ett par pursvenska vita gossar som gjort detta hemska mot stackars Rocky. Det passar mer in i deras agenda än att belysa hur sjukt Sverige är och att det var två kriminella blattar från ett land som USA känner mer igen än Sverige nämligen Afghanistan.
Citera
2019-07-28, 10:30
Medlem
Citat:
Många unga skaffar "tuffa" eller "edgy" tatueringar, det är lite därför man inte bör anta saker innan det är helt säkert
En muslim skaffar inte tatueringar för att de är tuffa.
Alla dessa olika former av tatueringar finns dokumenterade
https://jihadintel.meforum.org/country/2/iran
https://jihadintel.meforum.org/country/1/afghanistan
https://jihadintel.meforum.org/group/46/hezbollah

Jafaris tatuering:
https://pbs.twimg.com/media/EAbFZ7vWkAA9Crw.jpg:large
Senast redigerad av u99HSHH 2019-07-28 kl. 10:39.
Citera
2019-07-28, 10:30
Medlem
locknlolls avatar
Ett vanligt gatuslagsmål där Rocky & co använt mer våld än vad nöden kräver. Ska Donald lägga sig i vart enda gatuslagsmål i Sverige och/eller USA så lär han ha att göra.

Att försvara Rocky & co beroende på motståndet ärbara fjantigt i och med att Rocky & co inte hade en aning om vem motståndet bestod utav. Dock syns det vem som fick skador och skador tyder på våld och här mer våld än vad nöden kräver.
Av vad bestod Rockys skador utav ?
Citera
2019-07-28, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Hoppas att något kan skriva ett välformulerat tips till amerikansk och internationell media. Det absurda Sverige måste upp i rampljuset.

De vet med största sannolikhet redan. Det kommer nog fram lägligt till rättegången startar. Jag börjar förstå varför bo mår dåligt av all uppmärksamhet. Idag finns redan "dokumentärfilmare" i Sthlm. I ett nyhetsinslag på tv sas det att de är här från Usa för att samla in material till en dokumentär om rappare. Trump sitter på något. Han vet redan bo kriminella cv och tatuering och säkert lite till.
Citera
2019-07-28, 10:41
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jag förstår inte problemet egentligen för vad jag kunde se så blev ju ASAP o livvakt ordentligt provocerade en längre tid eller har jag missat något här ??
Absolut, de blir provocerade och förföljda. BO är nog van vid att svenskar viker undan när han provocerar dem och agerar därför som om han äger stan. Han kunde inte veta att han den här gången muckade med ett härdat gatugäng från Harlem.

Men det som framkommit av polisens utredning är att det är ASAP Rocky och hans team som initierar misshandeln - det är inte lov att kasta en person, slå och sparka på vederbörande bara för att denne varit provokativ.
ASAP Rocky har redigerat sin video och klippt bort de delar som visar hur misshandeln startar, men i filmen på TMZ kan man tydligt se att det är ASAP Rocky och hans team som är drivande i misshandeln.

https://www.tmz.com/videos/070119-asap-rocky-4583541-0-3tkdh5vx/
Citera
2019-07-28, 10:45
Medlem
Fallen.Angels avatar
Har ni aldrig tänk att det fanns vittnet som såg hela händelsen från början ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in