2019-07-28, 01:27
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Hanif Bali @hanifbali

Folk har svårt att få ihop varför BO i ASAP Rocky målet återkommande gick fram och tillbaka sällskapet. Jag har en gissning.

Han beskriver i förhör att han identifierade sällskapet som ”killar från Afrika”.

I just området runt Max/Kungsan har ju västafrikanska gäng sålt droger. Sättet de agerar är att du går fram till dem, de går bort med dig, en tar pengarna, den andra levererar produkten.

Inte omöjligt att den höga BO ville ha påfyllning av sitt rus.

Just även runt Hötorget har jag sett liknande handel men vet ej om det är lika omfattande som runt Max/Kungsan. Uppenbart gillar de att bedriva affärer runt nattöppna snabbmatsställen.

Kan ha varit så att han tagit deras instruktioner på att gå bort som en bekräftelse på att affären blir av och sen blir förundrad över att ingen av dem följer med - därefter återkommer för att återigen bli ivägskickad.

Storyn om att han ”frågade var hans kompis var” köper jag ej

Men istället för ett västafrikanskt langargäng är det en amerikansk artist som försöker hyra elscootrar.

Han lyfts bort av vakten och resten känner ni till.

Frågan är: Varför gjorde polisen ej ett drogtest av BO? Man kan ju se att han är helt bäng på alla video.

https://twitter.com/hanifbali/status/1154876547754528769

Mycket bra att folk utanför Flashback börjar ställa kritiska frågor på t ex Twitter. Som sagt, han har erkänt att han frågat ASAP Rocky med entourage efter något, och att han trodde att de bar på narkotika (framkommer i förhöret i ambulansen).

Vill bara flika in angående drogtest att Rättsmedicinalverket själva ställer frågan (den 15/7) (under rubriken "Särskilda frågeställningar") :
"Indikerar värden något om målsägande kan ha varit påverkad?" (FUP s.149)
Kan man ha tagit värden på BO och testat dessa men inte velat ha med resultatet av dessa i FUP eftersom den kriminella BO tillhör regeringens utvalda folk?

Nedanstående episod som utspelas dagen efter misshandeln har varit uppe i tråden tidigare. Det mesta tyder på att den rasistiska kriminella s k BO även var hög som ett hus dagen efter då han ringer in till polisen med uppgiften om att han sett GM på Max - bara för att personen på Max har samma hudfärg och kroppsbyggnad.
Frågan är om svensk media eller rättsväsende hade behandlat en svensk narkomanrasist på samma sätt?
Tänk att en dödsknarkarrasist blev nedslagen av ett gäng med afrikanskt utseende och denne sedan dagen efter, fortfarande lika hög, ser ett annat gäng med afrikanskt utseende och rapporterar detta till polisen. Hade inte då alla statens instanser inklusive regimtrogen media gjort en grej av det?
Den rasisitiske kriminella BO kommer ju undan med vad fan som helst bara för att han tillhör regeringens utvalda folk! Skandal!

(nedan från FUP, s.11)
ANM BLEV MISSHANDLAD IGÅR 2019-07-01 18:56:24
ANM SER NU GM INNE PÅ MAX 2019-07-01 18:56:49
MHYAD KILLE 2019-07-01 18:57:11
KRAFTIG KB 2019-07-01 18:57:18
ANMÄLARE MUSTAFA JAFARI 2019-07-01 18:58:40
ANM STÅR UTANFÖR MAX 2019-07-01 18:59:34
31-9280 Påbörjat uppdrag 2019-07-01 19:00:48
31-9120 PATRULLEN OMPRIORITERAD 5301-20190701-0800 2019-07- 01 19:00:51
31-9120 Knytning raderad 2019-07-01 19:10:43
VERKAR INTE FÅ UT SÅ VETTIG INFO FRÅN ANM / MÄ 2019-07- 01 19:12:12
INTE GM FRÅN IGÅR. DET ENDA SOM STÄMDE VAR ATT BÄGGE VAR/ÄR FÄRGADE OCH STORA... 2019-07- 01 19:20:04
Det är tydligen enligt den rasistiska staten inkl rasistisk regimtrogen media helt OK att den rasistiska kriminella BO misstänkliggör personer enbart baserat på deras hudfärg/kroppsform.
Hade en etnisk svensk som inte tillhör regeringens utvalda folk kunnat komma undan med detta beteende? Vad fan håller staten på med? Varför rapporterar inte media???

Tillägg (från samma händelserapport) :
REGISTERSLAGNING M*D*U FAT*U NJIE T*URAY 2019-07-01 19:21:09
* = O
Är detta personen som den rasistiske kriminella BO pekade ut? Kan någon hitta en bild?
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-07-28 kl. 01:54.
Citera
2019-07-28, 02:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Bläddrade förbi som hastigast på en annat forum, har inte hunnit att läsa FUP:et men stämmer allt som sägs här nedan?

"Samhällsnytt har gått igenom det förundersökningsprotokoll som ligger till grund för åtalet. Protokollet har över 500 sidor och innehåller gedigen bevisning mot Rocky och hans sällskap. Bevisningen består av en mängd vittnesförhör, bilder från övervakningskameror, telefonmeddelanden samt DNA-prov"

https://samnytt.se/atal-mot-rocky-rapstjarnan-ska-ha-forsokt-hugga-offret-i-ansikte-med-glasflaska/
Citera
2019-07-28, 02:06
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det sjukaste är att det här troligen sker per automatik. Det är nog inte så att Löfven eller liknande har beordrat poliserna att vara partiska i det här målet, de bara är det per automatik eftersom att rasismen fullkomligt genomsyrar hela rättsväsendet. Alla poliser är väl införstådda med att hazarer är the master race och att de därför inte ska ifrågasättas. Samt att de som vågar stå upp för sig själva, mot hazarerna, ska misstänkliggöras och demoniseras in i det sista. Det är ren humor att poliserna har mage att fråga varför sällskapet inte gjorde mer för att lämna hazarerna, som om det vore ens skyldighet att få tag på en taxi när man blir förföljd och är på väg att bli överfallen.

Det är som du skriver. Så fort en Hazar deltar i en rättsprocess är den skyldige den som inte strukit denne medhårs, oavsett vad lagen säger. Det finns mängder med exempel där staten lägger sig i rättsprocesser för att ge lägre straff eller andra fördelar till just regeringens utvalda folk. Det handlar om massor av rättsfall, en egen amnesti, hemliga poliskoder för att förhindra negativa rapporter om dem i regimtrogen media, osv. Det finns för många exempel för att det ska vara en slump - detta folket är den rasistiska regeringens magnum opus.

Citat:
Det som du talar om här börjar man ju däremot undra om det inte är delvis koordinerat på något sätt.

Om informationsutbytet sker utan motstånd kommer regeringens agerande snabbare falla under internationell lupp - som kommer vara minst sagt kritisk att folk behandlas så olika inför lagen bara för att de tillhör olika folk. Det är uppenbart att man använder Sveriges största forum till att sprida desinformation och motarbeta en framåtskridande debatt.

Jag tror att det som gjorde att ASAP Rocky inte togs in på förhör förrän efter två dygn - trots att han blev MGM redan efter 15 minuter - bara kan förklaras med att staten ville orkestrera det hela på så många plan som möjligt. Man kunde självklart haffat ASAP Rocky redan samma natt som han misstänktes om man så ville.
Citera
2019-07-28, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej inte nåd efter att ha blivit dömd utan möjligheten att kunna lägga ned ett åtal och stoppa en rättegång. Det har flera gånger i tråden länkats till grundlagen om detta.

Nej jag försvarar inte misshandel men väl nödvärnsrätten när man blir angripen av grovt kriminella personer som hotar ens person.

Finns det någon rimlig förklaring till varför så borde ske, då vi vet att allt inte är känt, inte när jag skrev i varje fall.
Citera
2019-07-28, 02:53
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Bläddrade förbi som hastigast på en annat forum, har inte hunnit att läsa FUP:et men stämmer allt som sägs här nedan?

"Samhällsnytt har gått igenom det förundersökningsprotokoll som ligger till grund för åtalet. Protokollet har över 500 sidor och innehåller gedigen bevisning mot Rocky och hans sällskap. Bevisningen består av en mängd vittnesförhör, bilder från övervakningskameror, telefonmeddelanden samt DNA-prov"

https://samnytt.se/atal-mot-rocky-rapstjarnan-ska-ha-forsokt-hugga-offret-i-ansikte-med-glasflaska/

Allt som sägs?
Ja det stämmer att FUP är på 500 sidor och grovt vinklad till den rasistiska kriminella s k BOs fördel. Det finns inga uppgifter om att någon ska försökt hugga offret i ansiktet förutom från den kriminella rasisten och dennes kumpan själva. FUPen visar t ex att inget DNA från de misstänkta påträffats på det glas som påstås ha använts.
Den rasistiska kriminella BOs kumpan hävdar t om att det var 6st män som misshandlade den rasistiska kriminella BO med flaskor i huvudet/ansiktet. Det som starkt talar emot detta är att den rasistiska kriminella s k BO bara fått skrapsår - åklagaren själv beskriver skadorna som "ringa".
Det ser ut ungefär som när någon åkt omkull på skateboard - vilket du kan se i artikeln. Bilderna kanske ser lite äckliga ut men det är för att de är FELFOTADE, vilket även Rättsmedicinverket kritiserar.
Bildbilaga bestående av 25 fotografier tagna vid undersökningen på Capio S:t Görans sjukhus AB 2019-06-30 finns med. Fotografierna är tagna utan måttreferenser, ställvis med blodbesudlingar och ställvis utan att man kan se vilken kroppsdel som är avbildad. (källa: FUP, s. 148)
Man behöver inte vara konspiratorisk för att tro att den som fotat av dessa gjort det i syfte att få skadorna att verka värre än vad de egentligen är.

Nu vet jag inte vem som tagit bilderna - men doktorn borde väl vara ansvarig? En enkel googling visar att hon sedan ungdomen (och fram till idag i sitt yrke) engagerat sig för t ex krigsdrabbade barn. Hon verkar vara mycket duktig på det hon gör så jag vill inte skriva något negativt om just henne - men Är det en slump att denna doktor som engagerat sig för krigsdrabbade barn sedan ungdomen låter skadorna dokumenteras med överdrivet äckliga närbilder istället för objektivt avfotade bilder med måttsticka som visar omfattningen av skadorna?
Är det en slump att den kriminella rasistiska s k BO som även är ett s k "ensamkommande flyktingbarn" skickas till just henne?

Är det bara en slump att så mycket i det här fallet hanterats utanför de normala mallarna bara för att det gäller en medlem i regeringens utvalda folk - de som det är mest synd om av alla - de ensamkommande barnen?

(Doktorns namn vill jag inte skriva ut då hon inte har med fallet att göra egentligen. Det finns i FUP på t ex sida 105.)
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-07-28 kl. 02:57.
Citera
2019-07-28, 03:35
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Det sjukaste är att det här troligen sker per automatik. Det är nog inte så att Löfven eller liknande har beordrat poliserna att vara partiska i det här målet, de bara är det per automatik eftersom att rasismen fullkomligt genomsyrar hela rättsväsendet. Alla poliser är väl införstådda med att hazarer är the master race och att de därför inte ska ifrågasättas. Samt att de som vågar stå upp för sig själva, mot hazarerna, ska misstänkliggöras och demoniseras in i det sista. Det är ren humor att poliserna har mage att fråga varför sällskapet inte gjorde mer för att lämna hazarerna, som om det vore ens skyldighet att få tag på en taxi när man blir förföljd och är på väg att bli överfallen.

Det som du talar om här börjar man ju däremot undra om det inte är delvis koordinerat på något sätt.

Det är politiskt bakom, polisen har alltid sina favoriter vilket styrs uppifrån.
Mycket snack om snubbars farlighet vilket kommer av en rundgång i mellan polisen och gatan, vilket blir till fabler och vandringssägner, dom riktigt tunga syns o hörs sällan.

Jag ska inte gå in i detalj men att jag var en gång med och gav en ökänd figur ja faktiskt två redigt med stryk, djävla pissbögar båda två ena riktiga stackare och ännu idag långt efter kan jag höra att han var ju en farlig djävel och ingen att leka med, vet du vad han har gjort? Bla bla bla
Skitsnack, och att polisen är med och bygger upp sådana mytomana pajasar som boostar med sina kontakter, hur djävla illa det ska gå för dom som sticker upp!
Det är ett system satt i att styra.
Hade vi inte den skiten så kunde saker klaras upp väldigt direkt och enkelt med bara så en dagsedel så som den lille hazaren fick men att han är tydligen systemets knapp och att jag misstänker en riggad provokation.
Citera
2019-07-28, 04:36
Medlem
Det här med flaskan gör mig lite förvirrad. Finns bild där Rocky gömmer flaskan i sin tröja, därefter ser man flaskan krossad på marken och det är tydliga skärsår på Mustafa (tänker inte kalla honom BO, lol). Därtill så har en person i Rockys entourage själv SMSat till någon om att Rocky slog sönder en flaska mot Mustafa. Så det jag undrar är hur man kan förneka att just den här delen har hänt? Står dessutom rakt upp och ner i FUP:en att "vid misshandeln har slag utdelats med tillhygge i form av en hel och/eller delar av en glasflaska." Att hugga någon som ligger ned med en glasflaska samtidigt som flera andra står och utdelar sparkar kan ju knappast kallas för en rimlig nivå av våld.

Vill bara poängtera att jag inte tycker afghanerna är oskyldiga och ifrågasätter varför de ens får vara kvar i landet med tanke på sina brottsregister, men oavsett så känns det ju ganska uppenbart att övervåld har använts här?
Citera
2019-07-28, 06:21
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kellogsdialect
Det här med flaskan gör mig lite förvirrad. Finns bild där Rocky gömmer flaskan i sin tröja, därefter ser man flaskan krossad på marken och det är tydliga skärsår på Mustafa (tänker inte kalla honom BO, lol). Därtill så har en person i Rockys entourage själv SMSat till någon om att Rocky slog sönder en flaska mot Mustafa. Så det jag undrar är hur man kan förneka att just den här delen har hänt? Står dessutom rakt upp och ner i FUP:en att "vid misshandeln har slag utdelats med tillhygge i form av en hel och/eller delar av en glasflaska." Att hugga någon som ligger ned med en glasflaska samtidigt som flera andra står och utdelar sparkar kan ju knappast kallas för en rimlig nivå av våld.

Vill bara poängtera att jag inte tycker afghanerna är oskyldiga och ifrågasätter varför de ens får vara kvar i landet med tanke på sina brottsregister, men oavsett så känns det ju ganska uppenbart att övervåld har använts här?
Instämmer. Det är inte ok att sparka i huvudet på liggande och skära med glasflaska.
Citera
2019-07-28, 06:49
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Det här med flaskan gör mig lite förvirrad. Finns bild där Rocky gömmer flaskan i sin tröja, därefter ser man flaskan krossad på marken och det är tydliga skärsår på Mustafa (tänker inte kalla honom BO, lol).

Det är egentligen inte så förvirrande om man ställer rätt frågor.
Börja med att fråga dig var flaskan befann sig när den rasistiska kriminella s k BO blev luftburen? Även FUP intygar att rapguden använder två armar och händer i sitt kast (FUP, s. 98), och efter detta rör han sig mot den rasistiska kriminella BO som är på väg ner. Håller hjälten fortfarande i flaskan då?
FUPen är som sagt grovt vinklad - av den rasistiska staten - för att till varje pris försvara regeringens utvalda folk!
Vart tar flaskan vägen?
- ASAP Rocky påstås på s.86 i FUP hålla i en flaska på en skärmbild från instagramfilmen vid 1:25.
Filmen i fråga är denna : https://www.instagram.com/p/BzazIJKHio6/
Vid 2:43 i samma film kan man otvivelaktigt höra ljudet av någon som placerar en flaska på marken.
Gissa varför inte detta nämns i FUP!?
Oavsett vilket så har alltså ASAP Rocky båda händerna fria vid början av nödvärnet, även enligt FUP.. Vad som därefter händer vet vi inget säkert om, mer än att inget vittne påstår att ASAP Rocky hållt i någon flaska.
Märk också väl att den rasistiska kriminella s k BO själv inte ens pekade ut ASAP Rocky som MGM förrän han sett TMZ-videon!

Citat:
Därtill så har en person i Rockys entourage själv SMSat till någon om att Rocky slog sönder en flaska mot Mustafa. Så det jag undrar är hur man kan förneka att just den här delen har hänt?

Det står inget i något SMS i FUPen om att ASAP Rocky ska ha slagits med en flaska!
Det står något om att "Harlem" ska ha gjort något med en flaska, men vad detta syftar på vet vi ännu inte. Det är med andra ord inte konstigt att man kan förneka något som inte ens står i FUP.
I den grova knivmisshandel som den rasistiska kriminella s k BO åtalades för 2016 förekommer också "konstigheter". En person vid namn "Ali" som aldrig under utredningen identifieras anses vara drivande. Hur mycket jag än avskyr BO för vad han gjort mot ASAP Rocky med entourage så kan jag inte påstå att han och Ali är samma person. Det är så verkligheten ser ut.

Citat:
Står dessutom rakt upp och ner i FUP:en att "vid misshandeln har slag utdelats med tillhygge i form av en hel och/eller delar av en glasflaska." Att hugga någon som ligger ned med en glasflaska samtidigt som flera andra står och utdelar sparkar kan ju knappast kallas för en rimlig nivå av våld.

Ge gärna källhänvisning till det du påstår står "rakt upp och ner" då delar av FUPen inte är sökbara - det hjälper alla i tråden. Sen så kan du ju fundera på hur pass troligt det är att det påståendet du citerar stämmer.
En person påstås alltså ha blivit misshandlad av "en hel och/eller delar av en flaska". Mig veterligen skulle det vara uppenbart om en person blivit misshandlad av en hel eller en trasig flaska - då de resulterande skadorna skulle vara så pass olika. Nu vet vi att skadorna är extremt ringa - i klass med vad man ådrar sig genom att åka omkull på asfalten med skateboard.
Om skadorna nu är för ringa för att bedöma ifall de har uppkommit med hjälp av en hel flaska eller en trasig flaska - då kan man inte ens med säkerhet hävda att en flaska har använts.
Det är alltså inte rimligt att tro att påståendet stämmer, oavsett om det förekommer i FUP.
Är misshandeln över på fem sekunder som utomstående vittnen hävdar - då kan man inte heller tala om att någon "slagit/sparkat på någon som ligger ner" därför att eventuella träffar då faller inom ramen för vad som är att betrakta som nedfallet.
Detta är även vad ASAP Rockys entourage hävdat i förhör - de skulle aldrig ge sig på någon som redan låg ner - allt syftade till att neutralisera det stora hotet.

Citat:

Nej, det har använts exakt så mycket våld som behövdes för att deskalera situationen, som med all rätta upplevdes som extremt hotfull!
Ett exemplariskt ingrepp mot en rasistiskt kriminell våldsverkare utan gränser som vägrade lämna gruppen ifred, misshandlade, och sexuellt antastade människor.
De som beter sig på det efterhängsna sättet som den rasistiska kriminella s k BO gjorde måste man hantera snabbt och effektivt. Annars kommer de aldrig bli av med hotet - och risken är stor att han efter ett för litet motstånd reser sig med ett stickvapen eller något annat hemskt!
ASAP Rocky med entourage agerade helt föredömligt!
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-07-28 kl. 06:58.
Citera
2019-07-28, 07:11
Medlem
Jag förstår inte problemet egentligen för vad jag kunde se så blev ju ASAP o livvakt ordentligt provocerade en längre tid eller har jag missat något här ??
Citera
2019-07-28, 07:26
Medlem
Skunken666s avatar
Hög komik att vår käre svetsare, tillika statsminister, är så oförmögen att uttrycka sig med hjälp av engelska språket, alt. oförmögen att replikera Trumps attacker, så att ärkefienden Carl Bildt känner sig tvungen att försvara Sverige och Svetsaren gentemot Trump:

https://www.washingtonpost.com/opinions/2019/07/26/i-was-swedens-prime-minister-no-mr-trump-i-could-not-have-freed-asap-rocky-either/?noredirect=on&utm_term=.08997f560414

Förövrigt ett väldigt välformulerat brev!
Eloge till Carl Bildt...
Citera
2019-07-28, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Instämmer. Det är inte ok att sparka i huvudet på liggande och skära med glasflaska.
Slagsmålet börjar när dom ligger ner, gör man ett bra jobb slipper man göra om det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in