2019-07-28, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Bild på klädseln som fick chauffören att leka självutnämnd moralpolis. Inte stötande för vanliga människor eller?
https://imgur.com/a/pOJAeh5

Det där är en BH.

Det här är ett linne:
https://upload.wikimedia.org/wikiped...cropped%29.jpg
Citera
2019-07-28, 00:35
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Folk som länge levt i varma klimat vet att använda tyg som skyddar huden mot solen. Inte maximalt exponerar huden.

Hej,

Under vissa omständigheter har du rätt, mer tyg ger en svalare upplevelse.

Men för de flesta människor i dagens moderna samhälle och helt bortsett kulturella omständigheter gällande att vissa män riskerar att få kåtslag har ditt argument ingen bärighet
Citera
2019-07-28, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Gick hon ut för att prostituera sig?
I Sverige så betyder inte de kläderna att hon letar sex eller kunder. Alla kvinnor har rätt att gå klädda så och åka buss. Det är din inställning till kvinnors kläder som är fel.
Citera
2019-07-28, 00:36
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart man kan gå på stan (alltså vistas i det offentliga rummet) i badkläder. Ingen jävel ska få ”tillrättavisa” mig i detta avseende. I butiker, restauranger osv är det såklart en annan femma.

Förövrigt tycker jag bussbolaget gjort helt rätt då de stängt av chauffören tills frågan blivit utredd.
På stan är det lugnt men inte i butik?
Varför..?
Det är samma klientel.
Citera
2019-07-28, 00:38
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Och man bör inte åka buss i kläder som är så minimala att de ser ut som underkläder i storlek.

Hej,

Tycker du tjejen ifrågas shorts har samma storlek som underkläder tycker jag synd om dig. I Sverige kallar vi det mormorstrosor
Citera
2019-07-28, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Till skillnad från dig respekterar jag folk som har moral och gränser. Folk som avviker från det brukar generellt inte få någon respekt från någon.

Att kalla sommarklädda kvinnor för horor är inte den typen av moral du kommer att få respekt för. Möjligen i din klans hemland.
Citera
2019-07-28, 00:39
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Gick hon ut för att prostituera sig?
Skitsnack. Bilden visar en bikiniöverdel, ingen top. Även om hon skulle haft en bikiniöverdel.. so what? Vem fan bryr sig? Möjligen islamister. Är du det? Blir DU provocerad av en bikiniöverdel?
Citera
2019-07-28, 00:40
Medlem
Citat:
Svensk kultur, vad är det? Att man får göra vad man vill och önskar oavsett vad någon annan tycker?

Frihet och jämlikhet är en del av svenska värderingar, ja.
Citera
2019-07-28, 00:41
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Varken i Paris eller London skulle en flicka gå runt på gatan i badstrands toppen, än mindre åka buss iklädd en sådan.

Hej,

Du har sett dig om i Europa förstår jag, not!

Sluta sär skriva!
Citera
2019-07-28, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Bild på klädseln som fick chauffören att leka självutnämnd moralpolis.
https://imgur.com/a/pOJAeh5
Inte så lämplig klädsel, varken på buss,tåg eller i affär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K8-ta
Skärp dig, det är så där svenska tjejer klär sig när det är 30 grader varmt. Klarar du inte av det måste du nog hålla dig inomhus hela sommaren. Eller så kan du söka asyl i valfritt muslimskt land.

Om svenska tjejer klär sig så oanständigt är det inte mer än rätt att de inte får åka med på bussen när den rattas av en förare med heder och moral.
Citera
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Till skillnad från dig respekterar jag folk som har moral och gränser. Folk som avviker från det brukar generellt inte få någon respekt från någon.
Moral och gränser ser olika ut i olika kulturer. Jag föreslår att du flyttar till en kultur som bättre passar din moral och dina gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in