2019-07-27, 12:01
Medlem
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Ospelskicklig? Du är rolig du. Såg du vad han gjorde våren innan skadan?
Han börjar komma tbx till den formen och då är han en av de bästa wing-spelarna i Allsvenskan.
Han är bra, skadebenägen som fan.

Anteri har en poäng i att vår trupp är jävligt felbalanserad, att lira mittfältare som Saletros som winge funkar inte och Rashidi är katastrof.
Citera
2019-07-27, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Telo klar för Peking!

Börjar det inte bli fullt på ytterbackspositionerna?
Citera
2019-07-27, 12:39
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Börjar det inte bli fullt på ytterbackspositionerna?

Tror Telo och Binaku kommer att få slåss om vänsterplatsen och Skrabb får ersätta Jordan Larsson
Citera
2019-07-27, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det har ju varit väldigt hård konkurrens i laget får man väl säga, om man antar att han konkurrerar om en av de offensiva platserna i en elva. Det är väl inte otroligt att det blir mer speltid framöver nu när två alternativt försvunnit, det är trots allt en av regions större talanger som jag förstått det, kan ju om han lever upp till sådana förväntningar bli väldigt bra.

Fast om han inte lyckats komma före Lundberg, Nasiru och Celik i rangordningen ännu så är det tveksamt om han kommer göra något större avtryck om han får spela. Han är ju inte heller jätteung, fyller 19 år nu i augusti så visst fan borde han fått spela vid det här laget om han vore tillräckligt bra.
Citera
2019-07-27, 18:18
Medlem
Vad tyst det blev från Moskva, Peking och andra diverse ryktesspridare. Igår fredag ska Jordan ha varit i Moskva för läkarundersökning. I övrigt ska allt vara klart. Om han klarade läkarundersökningen, borde de då inte ha skrivit kontrakt även igår? Jag kanske minns fel men det brukar väl vara det vanligaste scenariot?
Citera
2019-07-27, 21:45
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
2014... Inte heller är det självklart att han var bäst våren 2018. Det är en sak att hävda att någon tillhör toppen, en helt annan att uttrycka sig så jävla självklart om allting.

Lundström är snabb. Det gillar många. I övrigt rätt ospelskicklig.

Till och med du måste ha sett att Tarik är svag på centralt fält. Det är definitivt Bahoui också.

Jag ser flera Allsvenska matcher varje omgång, så ditt argument om att du ser matcher faller platt.

Karlsson har en överdrivet kultstatus i gnaget. Du tycker säkert han är bäst i Allsvenskan. Dessutom har väl Karlsson frånvaro snarare berott på rotation och skadekänningar, än att Panos skulle petat honom.

................................................

Dina överdrifter är närmast komiska. Inte nog med att endast AC kan matcha Bahoui i form. Dessutom är det ingen annan som kommer i närheten. Rakt igenom patetiskt faktiskt.
Lundström ospelskicklig? Bara här vill jag avsluta detta inlägg men ska kriga mig igenom.

Tarik är mycket bättre som anfallare men 8 mål på ~15 matcher som mittfältare kan OMÖJLIGT betyda att spelaren är ”svag”. Bahoui återstår att se.

Karlsson har en kultstatus hos oss för att han är lojal i en fotbollsvärld där allt fler spelare lämnar efter max fyra säsonger. Hur fan kan man ens ifrågasätta en spelare som spelat allsvenska fotbollsmatcher i samma klubb sedan 2003 och som fortfarande är aktiv i allra högra grad? Gubben blev för fan uttagen till en landslagstrupp för två månader sedan. Han är tillsammans med Danielson bäst i Allsvenskan på att försvara - dessvärre är han även kanske sämst i Allsvenskan på att föra boll och spela bollen framåt.

Därav tycker jag att Karlsson inte ska spela matcher där vi förväntas föra boll - och det verkar även Norling ha resonerat om på sistone.
Citera
2019-07-27, 22:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Lundström ospelskicklig? Bara här vill jag avsluta detta inlägg men ska kriga mig igenom.

Tarik är mycket bättre som anfallare men 8 mål på ~15 matcher som mittfältare kan OMÖJLIGT betyda att spelaren är ”svag”. Bahoui återstår att se.

Karlsson har en kultstatus hos oss för att han är lojal i en fotbollsvärld där allt fler spelare lämnar efter max fyra säsonger. Hur fan kan man ens ifrågasätta en spelare som spelat allsvenska fotbollsmatcher i samma klubb sedan 2003 och som fortfarande är aktiv i allra högra grad? Gubben blev för fan uttagen till en landslagstrupp för två månader sedan. Han är tillsammans med Danielson bäst i Allsvenskan på att försvara - dessvärre är han även kanske sämst i Allsvenskan på att föra boll och spela bollen framåt.

Därav tycker jag att Karlsson inte ska spela matcher där vi förväntas föra boll - och det verkar även Norling ha resonerat om på sistone.

Ja. Bemöt i sak.

Du ljuger ju så att det blir pinsamt. Tarik har 5 av 9 AS-mål i år som forward. Tror du inte jag ser Allsvenskan och reagerar på mär du ljuger. Din jävla idiot.

Kom med en till halmdocka. Kulten gör honom överskattad. Jag motsäger inte det fina i en kult. Mets, Bengtsson, Elm är alla bättre mittbackat än Pertan.
Citera
2019-07-27, 22:41
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ja. Bemöt i sak.

Du ljuger ju så att det blir pinsamt. Tarik har 5 av 9 AS-mål i år som forward. Tror du inte jag ser Allsvenskan och reagerar på mär du ljuger. Din jävla idiot.

Kom med en till halmdocka. Kulten gör honom överskattad. Jag motsäger inte det fina i en kult. Mets, Bengtsson, Elm är alla bättre mittbackat än Pertan.
Hur kommer det sig då att Bengtsson och Elm inte blir uttagna i en landslagstrupp?

Tycker att Karlsson och Mets är likvärdiga i kvalité men två helt olika mittbackar som gör det svårt att bedöma. Om man ska bedöma utifrån en mittbacks primära ansvar - att vara bra defensivt - så är Karlsson en bättre mittback.

Vänliga ordval du använder dig av!
Citera
2019-07-27, 22:50
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Hur kommer det sig då att Bengtsson och Elm inte blir uttagna i en landslagstrupp?

Tycker att Karlsson och Mets är likvärdiga i kvalité men två helt olika mittbackar som gör det svårt att bedöma. Om man ska bedöma utifrån en mittbacks primära ansvar - att vara bra defensivt - så är Karlsson en bättre mittback.

Vänliga ordval du använder dig av!

En tränares val är inte facit. Per Karlsson kan mycket väl fått en bänkplats av andra skäl än rent spelmässiga.

Jag märker att du påpekar mitt ordval istället för att ursäkta medvetna(?) lögner. När någon ljuger så flagrant om ren och skär fakta kommer denne ha svårt att tas seriöst. Ska jag hädanefter behöva faktakolla dina uttalanden? Tomte.
Citera
2019-07-27, 23:07
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
En tränares val är inte facit. Per Karlsson kan mycket väl fått en bänkplats av andra skäl än rent spelmässiga.

Jag märker att du påpekar mitt ordval istället för att ursäkta medvetna(?) lögner. När någon ljuger så flagrant om ren och skär fakta kommer denne ha svårt att tas seriöst. Ska jag hädanefter behöva faktakolla dina uttalanden? Tomte.
Faktum kvarstår. Karlsson blev uttagen - Bengtsson och Elm blev det inte. Var god faktakolla dessa påståenden:

- Rasmus Bengtssons senaste uttagning till landslaget var 2014.
- Viktor Elms senaste uttagning till landslaget var 2011.

Varför ska jag be om ursäkt för en lögn som var ett uppenbart faktafel från min sida? Och hur hör ”lögner” och dåliga ordval ihop? Och vad har du emot tomtar?
Citera
2019-07-27, 23:11
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Faktum kvarstår. Karlsson blev uttagen - Bengtsson och Elm blev det inte. Var god faktakolla dessa påståenden:

- Rasmus Bengtssons senaste uttagning till landslaget var 2014.
- Viktor Elms senaste uttagning till landslaget var 2011.

Varför ska jag be om ursäkt för en lögn som var ett uppenbart faktafel från min sida? Och hur hör ”lögner” och dåliga ordval ihop? Och vad har du emot tomtar?

Då kan vi aldrig diskutera spelares vara eller ickevara i ett landslag. Nice debattforum.

Hur du kan vara AIK-fan och inte minnas att Tarek gjorda en handfull forwardsmål är direkt svagbegåvat.

Du ställer frågor off topic. Jag är klar. Grattis till dagens vinst.
Citera
2019-07-27, 23:55
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Då kan vi aldrig diskutera spelares vara eller ickevara i ett landslag. Nice debattforum.

Hur du kan vara AIK-fan och inte minnas att Tarek gjorda en handfull forwardsmål är direkt svagbegåvat.

Du ställer frågor off topic. Jag är klar. Grattis till dagens vinst.
Tarik, notera bokstaven I, har spelat på säkert fyra positioner denna säsong: anfallare, offensiv mittfältare (pocketrollen), central mittfältare och vänster wingback (Sirius hemma när vi gick all-in i andra halvlek för att vända). Om det är någon spelare som man knappast kan komma på att på rak hand spelat på en viss position i en viss match så är det Tarik. Därav kan du inte dra ’hur-kan-du-som-supporter-inte-ha-koll-kortet’.

Tack så mycket, lycka till imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in