2019-07-26, 23:02
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vilken jävla överdrift. Som om det vore fullständigt självklart att Bahoui skulle vara bäst i AS när han är i form.

.....................................

I övrigt tycker jag värvningen av Michel är usel. Förstår inte vad folk ser i honom. Någon skrev att han är rörlig och spelskicklig för att vara stor; jag är ställer mig i motsatt ringhörna. Givetvis är han en tilltänkt bänkspelare, men han håller sannerligen inte AIKklass.

..........................................

Angående AIK:s trupp. Så jävla stark är den inte. Däremot är den obalanserad deluxe. Att man kan ha Rashidi, Lindkvist, Saletros och Lundström på wingbacks och samtidigt 6 stycken så ytterst kompetenta offensiva spelare är totalt slöseri. Att tvingas spela med Granli/Panos i bak är inte heller så jävla nice.
Hahahah, tänker inte ens hedra det där med ett utvecklat svar. Fyfan, har du så dålig koll på ett allsvenskt lag och spelare så ska du inte uttala dig.
Citera
2019-07-26, 23:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Hahahah, tänker inte ens hedra det där med ett utvecklat svar. Fyfan, har du så dålig koll på ett allsvenskt lag och spelare så ska du inte uttala dig.

Om du fnyser åt min Bahoui-kommentar och tycker jag har dålig koll på ett lag, handlar din överdrivna hype snarare om att ha dålig koll på Allsvenskan som helhet.

Inte ens du kan prata upp Panos, Granli och era mediokra wing backs.
Citera
2019-07-27, 00:11
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Om du fnyser åt min Bahoui-kommentar och tycker jag har dålig koll på ett lag, handlar din överdrivna hype snarare om att ha dålig koll på Allsvenskan som helhet.

Han är definitivt en av allsvenskans bästa spelare när han är på humör. Dock kan det ju diskuteras hur ofta han är på humör osv.
Citera
2019-07-27, 01:15
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:

Bahoui var bäst i Allsvenskan 2014. Rosenberg hade visserligen ett bättre fotbollsår i helhet men han presterade bättre i Champions League än i Allsvenskan. Våren 2018 var Bahoui bäst innan lånet gick ut - och då spelade han innermittfältare och anfallare! Når han formen så är han bäst i Allsvenskan, det är bara Christiansen som kan komma i närheten då.

Det är allt för tidigt för att kommentera värvningen av Michel men jag personligen tror att du kommer att få käka upp de orden ganska rejält.

Håller inte med om att truppen är obalanserad. Vi har en målvakt som spelar match in och match ut, fyra-fem mittbackar som roterar varav två är nivån bättre än övriga och två wing-backs som är skräddarsydda för Norlings 3-5-2. Dessvärre är den ena - Lindkvist - totalt under isen men Lundström gör det väldigt bra hittills. Rashidi är för dålig. Salétros är en nödlösning. Tycker att det är orättvist att påstå att truppen är obalanserad när det bara är en position som behöver förstärkning (vänster wingback).

Mittfältet är korrekt balanserat både sett till ålder, rutin och förmåga. Där finns Sebastian Larsson med över 100 landskamper och Bilal Hussein från egna akademin. Därtill kan Tarik Elyounoussi och Nabil Bahoui även spela på mittfältet vid behov.

I anfallet har vi fyra klassanfallare som är till åren: Goitom, Sigthorsson, Obasi och Elyounoussi. Detta är en uttalad strategi denna säsong då det resoneras att vi enklast kan nå långt i Europakvalet med erfarna rutinerade spelare. Ingen av de fyra nyss nämnda klarar av att spela regelbundet. Dessutom ställer Norling monumentalt höga krav på sina anfallare. Kolla bara på Stefanelli som gör mål men är för dålig defensivt och i presspelet. Då får han inte heller spela.

Jag undrar när du kollade en AIK-match senast? Granli har varit väldigt bra på sistone och Panos har petat Karlsson vid matcher som vi förväntas föra. Tro mig, det är inte många som lyckats med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
För Malmös del blev det nästan omöjligt att köpa från allsvenska klubbar efter sina CL framgångar då priserna höjdes rejält när Malmö var intresserade jämfört med om en annan svensk klubb visade intresse.
Du har en bra poäng. AIK var i en liknande sits efter att ha sålt Isak och hela norden visste att AIK helt plötsligt satt på en jävla massa stålar.
Citera
2019-07-27, 07:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Du har en bra poäng. AIK var i en liknande sits efter att ha sålt Isak och hela norden visste att AIK helt plötsligt satt på en jävla massa stålar.

Och vi hade samma läge efter alla våra europaår.
Problemet är också om man, som när vi tappade guldet 97, får panik och ska köpa tillbaka det till "varje pris" då visar det sig snabbt att pengarna inte räcker så vidare långt över tid. Inte så att kassan blir tom på ett år eller två men ett floppår med helt missat europaspel ger så lite pengar in kommande år att det snabbt blir en ond cirkel.

Därför är jag oerhört nöjd över att vi inte börjar värva nu bara för att vi har fått in Benji och Starfelt pengarna. Det gäller att sitta lugnt i båten.
Citera
2019-07-27, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jo fast han har ju inte direkt varit nära att spela i allsvenskan. Om jag minns rätt fick han göra ett inhopp förra året och inget ännu i år.

Det har ju varit väldigt hård konkurrens i laget får man väl säga, om man antar att han konkurrerar om en av de offensiva platserna i en elva. Det är väl inte otroligt att det blir mer speltid framöver nu när två alternativt försvunnit, det är trots allt en av regions större talanger som jag förstått det, kan ju om han lever upp till sådana förväntningar bli väldigt bra.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2019-07-27 kl. 09:43.
Citera
2019-07-27, 10:34
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Bahoui var bäst i Allsvenskan 2014. Rosenberg hade visserligen ett bättre fotbollsår i helhet men han presterade bättre i Champions League än i Allsvenskan. Våren 2018 var Bahoui bäst innan lånet gick ut - och då spelade han innermittfältare och anfallare! Når han formen så är han bäst i Allsvenskan, det är bara Christiansen som kan komma i närheten då.

Det är allt för tidigt för att kommentera värvningen av Michel men jag personligen tror att du kommer att få käka upp de orden ganska rejält.

Håller inte med om att truppen är obalanserad. Vi har en målvakt som spelar match in och match ut, fyra-fem mittbackar som roterar varav två är nivån bättre än övriga och två wing-backs som är skräddarsydda för Norlings 3-5-2. Dessvärre är den ena - Lindkvist - totalt under isen men Lundström gör det väldigt bra hittills. Rashidi är för dålig. Salétros är en nödlösning. Tycker att det är orättvist att påstå att truppen är obalanserad när det bara är en position som behöver förstärkning (vänster wingback).

Mittfältet är korrekt balanserat både sett till ålder, rutin och förmåga. Där finns Sebastian Larsson med över 100 landskamper och Bilal Hussein från egna akademin. Därtill kan Tarik Elyounoussi och Nabil Bahoui även spela på mittfältet vid behov.

I anfallet har vi fyra klassanfallare som är till åren: Goitom, Sigthorsson, Obasi och Elyounoussi. Detta är en uttalad strategi denna säsong då det resoneras att vi enklast kan nå långt i Europakvalet med erfarna rutinerade spelare. Ingen av de fyra nyss nämnda klarar av att spela regelbundet. Dessutom ställer Norling monumentalt höga krav på sina anfallare. Kolla bara på Stefanelli som gör mål men är för dålig defensivt och i presspelet. Då får han inte heller spela.

Jag undrar när du kollade en AIK-match senast? Granli har varit väldigt bra på sistone och Panos har petat Karlsson vid matcher som vi förväntas föra. Tro mig, det är inte många som lyckats med det.

2014... Inte heller är det självklart att han var bäst våren 2018. Det är en sak att hävda att någon tillhör toppen, en helt annan att uttrycka sig så jävla självklart om allting.

Lundström är snabb. Det gillar många. I övrigt rätt ospelskicklig.

Till och med du måste ha sett att Tarik är svag på centralt fält. Det är definitivt Bahoui också.

Jag ser flera Allsvenska matcher varje omgång, så ditt argument om att du ser matcher faller platt.

Karlsson har en överdrivet kultstatus i gnaget. Du tycker säkert han är bäst i Allsvenskan. Dessutom har väl Karlsson frånvaro snarare berott på rotation och skadekänningar, än att Panos skulle petat honom.

................................................

Dina överdrifter är närmast komiska. Inte nog med att endast AC kan matcha Bahoui i form. Dessutom är det ingen annan som kommer i närheten. Rakt igenom patetiskt faktiskt.
Citera
2019-07-27, 10:46
Medlem
Citat:

Lundström är snabb. Det gillar många. I övrigt rätt ospelskicklig.

Till och med du måste ha sett att Tarik är svag på centralt fält. Det är definitivt Bahoui också.

Ospelskicklig? Du är rolig du. Såg du vad han gjorde våren innan skadan?
Han börjar komma tbx till den formen och då är han en av de bästa wing-spelarna i Allsvenskan.
Citera
2019-07-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Och vi hade samma läge efter alla våra europaår.
Problemet är också om man, som när vi tappade guldet 97, får panik och ska köpa tillbaka det till "varje pris" då visar det sig snabbt att pengarna inte räcker så vidare långt över tid. Inte så att kassan blir tom på ett år eller två men ett floppår med helt missat europaspel ger så lite pengar in kommande år att det snabbt blir en ond cirkel.

Därför är jag oerhört nöjd över att vi inte börjar värva nu bara för att vi har fått in Benji och Starfelt pengarna. Det gäller att sitta lugnt i båten.
Beror på vad man värvar för spelare. Titta på Peking de satsar stora pengar på talanger och det har lönat sig. Att däremot göra som MFF är riskabelt. Hela deras satsning bygger på pengar från UEFA-spel. Inte ens Christiansen och Bachirou verkar kunna ge mer än 20 miljoner i en transfer.
Citera
2019-07-27, 10:48
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Ospelskicklig? Du är rolig du. Såg du vad han gjorde våren innan skadan?
Han börjar komma tbx till den formen och då är han en av de bästa wing-spelarna i Allsvenskan.

Han är rätt ospelskicklig ja. Det är iofs alldeles för många wingbacks.
Citera
2019-07-27, 11:33
Medlem
Joelfrogs avatar
Telo klar för Peking!
Citera
2019-07-27, 11:57
Medlem
Kyrkbackens avatar
Citat:

Att såga Granli sett till hans senaste matcher visar att du har noll koll.

Håller med om våra "wing backs" dock, de är bedrövliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in